Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18341 til 18360 af 152759
-
National identitet - problemstillinger.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet ''National identitet og selvforståelse''. Jeg har allerede opstillet følgende problemstillinger, men tænkte om nogle har nogle gode idéer til andre eller evt. omformulering af disse to til et? Jeg forsøger at have fokus på ... -
Sygeeksamen i skrift. samf.
ForumindlægVar du også oppe i skriftlig samfundsfag (sygeeksamen) d. 8. august? Jeg er virkelig utilfreds med den opgave - der var fejl og mangler i tabeller og figurer, emnet var noget, der ikke for mit vedkommende er blevet læst i timerne, og der var for lidt valgmuligheder! Økonomi, miljø- eller energipo... -
NMR-spektrum
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060901_vejlopgave_stx_071_kemiA_saet1.ashx Det er opgave 1 i dette eksamenssæt jeg mangler hjælp til. spørgsmål d) og e) d) opskriv et reaktionsskema for reaktionen IV. e) Bestem strukturen for esteren. Argumenter ud fra intergralkur... -
Cis- og trans- i valensbindingsteori.
ForumindlægForbereder mig på eksamen og sidder med gamle eksamenssæt, hvor et af spørgsmålene lyder: "Forklar med ord hvorfor trans-2-buten og cis-2-buten er to forkskellige kemiske forbindelser, der ikke omdannes til hinanden uden energitilførsel. Forklaringen skal tage udgangspunkt i valensbindingste... -
eksamensopg
ForumindlægHejJeg har fået stillet flg. opgave i et eksamenssæt fra august 2005...- og jeg er desværre blevet i tvivl om hvad der menes med vækstraten i sidste del af opgaven.. Opgaven lyder:En eksponentielt voksende funktion f er bestemt ved: f(x)=b*1,20^xBestem b, så f(1)=240Bestem vækstraten for f.- i øv... -
VØ - reklamepunkts beregning
ForumindlægHej(-: Jeg er ved at lave en opgave fra eksamenssættet fra 2007 og har lidt problemer med opgave 4.2 Opgaven: Beregn bruttoavanceprocenten for OPTIK og hvor meget omsætningen af OPTIK skal øges med, for at det er lønsomt at gennemføre reklamekampagnen. Det forudsættes, at der ikke er noge... -
Mount Pleasant
ForumindlægJeg har netop afleveret et Essay om Mount Pleasant af Mary-Louise Buxton og det undrer mig at ingen har lagt deres besvarelser op herinde? Det er et eksamenssæt fra 2011 -valgte alle virkelig at besvare opgave 2 -Obamas tale? Hvis nogen ligger inde med eller har løst opgaven vil jeg meget ger... -
PH beregning
ForumindlægHej jeg sidder og repetiere tidligere eksamenssæt og er i gang med en PH beregning og er noget jeg ikke helt forstår i løsningen på denne opgave måske der er en der lige kan give mig en pejling? Jeg har vedhæftet opgaven og svar, det er b) jeg ikke helt forstår. - Hvor kommer de 10^-9,73 fra? ... -
SAMF - EU og danskerne?
ForumindlægHeeey ;) Jeg sidder og er igang med en samfaflevering omkring EU og danskerne (et gammelt eksamenssæt, kender ikke årstallet). Ved det første spørgsmål skal jeg af noget bilag (forskellige figurer og tabeller) udlede danskernes syn på EU. Det er egentlig fint nok, men ved en af figurer kan ma... -
Hjælp til Tysk aflevering!!!
ForumindlægHej igen :) jeg har problemer med min Tysk Aflevering. det er meget svært for mig at forstå tysk. jeg vil derfor bede om hjælp til 2 opgaver: afleveringen er et eksamenssæt fra 23. maj 2011 Aufgabe 2. Schreibe über Andrea. folgendes muss dabei berücksichtigt werden: - ihre Übe... -
Hurtig hjælp - Bestem f'(x)
ForumindlægJeg skal til terminsprøve i morgen, og har derfor siddet og regnet eksamenssæt i dag. Når der i delen uden hjælpemidler bliver stillet spørgsmål som: En funktion f er givet ved: (x)=2x^3 +4x^2. Bestem f'(x) - Så menes der bare at jeg skal finde tangenten ikke? Jeg har haft noget fra... -
Fundamental molekylær biologi - BMB504
ForumindlægJeg tænkte på, om der er nogen, der har noter til dette kursus? Jeg har nogle selv, men føler ikke de er suveræne. Så tænkte på, om der var/er en sød studerende, der kunne tænke sig at hjælpe mig? - Hvis I synes, at det er dårlig stil, så jer om det.. Jeg vil bare forsøge at få så meget ud af de... -
Organisk syntese - aug 1992
ForumindlægHej jeg sidder med et eksamenssæt fra aug. 1992 og har problemer med den 1. opg:en kendt aminosyre ( CH3C(NH2)HCOOH ) bliver opløst i 10 mL saltsyre og denne blanding titreres så med 0,100M NaOH. jeg får givet en titreringskurve, hvor der kan aflæses to ækvivalenspunkter, hvor den ene ligger ved ... -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægHvordan finder jeg koordinatsættet til et røringspunkt "Q" mellem en kugle og en plan? Jeg kender både kuglens ligning og planens ligning. (Spørgsmål 12 b i eksamenssættet): http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesae... -
Biokemi - Hvor får de det tal fra? (ATP)
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver gamle eksamenssæt, og der bliver brugt et tal, som jeg ikke helt forstår hvor kommer fra. Håber nogen kan hjælpe: Opgave: Angiv hvor stor en procentdel af leverens energiforbrug på et døgn, der kan dækkes af omsætning af 3 genstande alkohol til acetat, idet 1 genstand e... -
Guld. Opgave 3d og 3e
ForumindlægHej, Har problemer med opgave 3d og 3e i følgende eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-1.pdf 3d) Jeg ved at hvis delta G er mindre end 0 så vil reaktionen forløbe spontan. Men hvilke G-værdier skal jeg bruge ifølge reaktionsskema II. 3e) har ingen anelse fo... -
Eksamenshjælp søges
ForumindlægHej :) Jeg søger en der kan hjælpe mig til min 24 timers mundtlige eksamen i natur-geografi på B-niveau på STX. Jeg har brug for ca. 4 timers hjælp under forberedelsen. Til gennemgang af eksamenssættet og forberedelse af eksamenen. Jeg bor i Årslev ca. 10 km fra Odense, og ønsker at få... -
Vektorer i rummet og TI-89???
ForumindlægHej, jeg er igang med at løse eksamenssættet fra d.25 maj 2012, og er nået til spg. 13. Her skal jeg finde en normalvektor for at kunne bestemme en lignign for planen alfa. Jeg har fundet følgende vektor: (544,1836,-1312) problemet er at jeg ikke kan finde ud af at finde en fælles faktor for... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej! Jeg har en matematikopgave fra et gammel eksamenssæt, som jeg er lidt på bar bund i.. Håber at finde lidt hjælp.. Opgaven lyder som følgende: En funktion f er givet ved f(x)= x^2+(2/x), x er forskellig fra 0. Bestem f'(x) - dette har jeg gjort og fået resultatet: f'(x) = 2x+(-2/x^2) ... -
Projektion af punkt på plan
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en opgave fra eksamenssættet fra 2006 for 1-årige højniveau. Tror ikke helt jeg forstår formuleringen af første spørgsmål: I et koordinatsystem i rummet er givet en plan alfa med ligningen 2x-2y+z=10 og et punkt P(5,1,20). Punktet Q er den vinkelrette projektio...
