Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18361 til 18380 af 48880
-
NATOs position under Den Kolde Krig
ForumindlægHej alle Har lige fået min opgaveformulering til SRP. Skal skrive om NATO og NATOs fremtidige formål/planer.. Ville bare høre jeres ideer til hvordan fremgangsmåden til rapporten skulle være.. Jeg skal starte med at redegøre NATOs position under Den Kolde Krig. Er lidt forvirret over hvordan jeg ... -
partiets historie
Forumindlæghvem kan hjælpe med dette Hvad adskiller DKP, S og SF? -
Hvis du skulle lave en grundlov
Forumindlæghej derude :) Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på hvilke(n) paragraf(fer) I synes er vigtigst at have i en grundlov... I må meget gerne lave en hel ny paragraf, eller bare give et bud på den du synes er vigtigtst i den nuværende grundlov. På forhånd mange tak :) -
Tysk - Die Mauer
ForumindlægSkal man skrive om Den Kolde Krig, hvis man ønsker at fortælle noget om Berlinmuren? Eller skal man bare fortælle, at landet blev inddelt i 4 besættelseszoner efter 2. verdenskrig? -
HJÆÆLLLP DET HASTER VIRKELIG MEGET
ForumindlægHEJ ALLE JEG HAR EN 9.KLASSES EKSAMENS OPGAVE SOM JEG SKAL AFLEVERE PÅ TORSDAG 7.OKTOBER). JEG VIL HØRE, OM DER ER NOGEN SOM GERNE VILLE BRUGE 10 MINUTTER PÅ AT RETTE MIN STIL - JEG VIL BLIVE MEGAGLAD, HVIS DER ER NOGLE DER VIL BRUGE BARE 10.MIN PÅ AT RETTE DEN.!!! PÅ FORHÅND TUSINDE MILLIONE... -
Et spørgsmål jeg hænger fast ved!
ForumindlægHej. Jeg sidder lige og laver en International økonomi aflevering.. Problemet er bare at jeg hænger fast ved et spørgsmål der lyder: "Politiske partier, der tilhængere af lavere indkomstskat, fremfører ofte, at selvom lavere skat medfører færre skatteindtægter, så vil en del af penge komme i... -
Er der nogen der ville rette min opgave? Det tag mindre end 5 minutter.
ForumindlægPLEAAAAAAAAAAAAAAAAAASSSSSEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE -
Søde mennesker nogen, der ville rette en lille del af min opgave?
ForumindlægDet tag mindre end 5minutter. -
HJÆLP :) AFSKAFFELSE AF EFTERLØN?
Forumindlæg'Har lidt brug for hjælp.,. Er ved at skrive en opgave om afskaffelse af efterlønnen, og skal her til lave en fordel og ulempe skema, men kan ikke rigtig komme på mere end dette, - Fordele: tilbage trækningens procenten på arbejdsmarkedet vil falde.Ved afskaffelse af efterlønnen vil flere æ... -
pressefrihed
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive en stil om pressefrihed, og der er lige nogle ting, som jeg er i tvivl om: Hvad ville der ske hvis der ikke var pressefrihed? især politisk? Ville det gå ud over demokratien, hvis der ingen pressefrihed var ? Hvor meget vil ingen pressefrihed påvirker os (befolknin... -
liberalisme og socialisme historisk set
Forumindlæghej jeg er igang med en opgave om ideologierne socialisme og liberalisme, og jeg er nu endt i et problem spørgsmålet hedder.... sammelign ideologierne liberalisme og socialisme både historik og idag det er lykkedes mig at sammenligne dem "idag" men jeg har problemer med at sammenligne... -
Eksamen, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal lave engelsk synopse, men jeg kan ikke finde ud af hvilket emne jeg vil fordybe mig i, det skal være noget med Irland. Nogle idéer? :-) -
midtvejsvalg i USA
ForumindlægHejsa. Er der nogle som har fulgt relativt meget med på midtvejsvalg i USA? jeg har nemlig en opgave, som vil have mig til at komme med en kort beskrivelse af de vigtigste sider af udfaldet af valget. Ydermere skal jeg dokumentere talmæssige ændringer i magtforholdet. Her halter det lidt for mig,... -
DHO
ForumindlægHej Jeg har valgt, at skrive om nazisme i min DHO. Jeg vil gerne tage udgangspunkt i, hvilke rolle racetænkning havde i den nazistiske ideologi. Jeg skal analysere et billede "unsere Deutsche reichbahn", men jeg har bare svært ved at se hva billedet skal forestille, og hvordan p... -
SRP: Historie og Engelsk - Terrorisme, 9/11
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og er så heldig at skulle skrive SRP i fagene Historie og Engelsk, og har nu igår fået udleveret min problemformulering. Emnet er terrorisme, med 9/11 som det centrale. Først og fremmest skal det siges, at dette IKKE er et topic der forsøger at få jer til at lave min opgave. S... -
hvad er forædling
Forumindlæghej derude. Jeg er igang med at skrive om dyrvelfærd mm, men jeg er stødt på et ord... en der ved hvad forædling af dyr vil sige ? :) håber på hjælp, det haster ! -
Projektuge 9. klasse :D
ForumindlægHejsa... Jeg har snart projektuge, og vores lærer har valgt Tyskland, som det overordnede emne. Når jeg tænker Tyskland, vedrøre de fleste ideer der kommer frem 2. verdenskrig. Jeg gider ikke lave om 2. verdenskrig, da jeg gerne vil lave om noget, der interesserer mig, og det gør 2. verdenskrig ... -
The victorian age
Forumindlægemner under the victorian age? -
indenfor vs inden for?
ForumindlægHvornår bruger man det ene ord og hvornår det andet? fx indenfor modelindustrien er der mange forbindelser. -
En lille sætning - i tvivl
ForumindlægJeg har skrevet følgende (taget fra min stil): "Problemer med skole, forældre, venner osv. Jeg forstår det fuldt ud." På tysk: "Probleme mit Schule, Eltern, Freunde und so weither. Ich verstehe sie voll und ganz."<span lang="EN-US" style="font-size:12.0pt;lin...
