Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1821 til 1840 af 154032
-
Studieretning med Kemi A?!
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart vælge studieretning på HTX, da jeg skal gå der efter 9. klasse. Jeg har et lille problem: Jeg kan rigtig godt lide faget kemi, og vil derfor også gerne have det på gymnasiet. Der er en rigtig god studieretning med Kemi A, Biologi B og Psykologi C. Den er jeg meget inter... -
(SRP) Fysik A - enme og fag? HJÆLP!!!
ForumindlægJeg skal have valgt mit emne til mit studieretningsprojekt (SRP) og skal skrive inden for Fysik A. Derudover har jeg følgende fag at vælge imellem: - Matematik A, -biologi B, - Idehistorie B (er en blanding mellem historie og filosofi), - Kemi B - Teknologi B. Jeg vil VIRKELIG GERNE HAVE FORSLA... -
skriftlige fag
ForumindlægHej.. nogen der kan fortælle hva der skal til for at få høje og gode karaktere i skriftlig dansk samt skriftlig engelsk..? :S har været til årsprøve i fagene, og det er sku ikk gået for godt :S selvom mine normale karaktere er udemærkede :D håber på lidt hjælp, så jeg kan give den gas til næ... -
red mig fra BIOLOGI
Forumindlægvære sød og hjælp mig med dette spørgsmål ? forklare hvordan ilten transpoteres fra atmosfæren til musklerne ? -
Biologi! lidt forskelligt
ForumindlægJeg sidder og læser til eksamen og har svært ved nogle forskellige punkter håber der er en venlig sjæl som gidder at hjælpe! Først hvad bruges makrufauna-indexet til? og hvornår kan dårlige iltforhold være en fordel for en bestemt art -
Hjælp Biologi-økologi
Forumindlægjeg har et problem med en biologiopgave der handler om et stormfald. det er en eksamensopgave fra år 2002, så måske er der nogen der oven i købet har lavet den. mit problem lige nu er at forklare hvordan træer optager og anvender Nitrat. jeg fatter intet af det her, men har fået at vide at j... -
biologi spørgsmål
Forumindlæg1) kort gøre rede for cellens opbygning og hvordan bakterieceller adskiller sig fra fx menneskeceller 2) forklare teknikken bag gensplejsning og hvordan man kan tjekke at en celle har optaget det rigtige plasmid 3)give eksempler på produkter der laves vha. gensplejsede enzymer eller lignende... -
Biologi om DNA. Hjælp
ForumindlægHey folkens. Jeg sidder her med en biologiaflevering om DNA, og mangler hjælp. Hvorfor har søskende forskellige DNA fingeraftryk? Samt hvad er forskellen på mitochondriel DNA analyse og kerne DNA analyse? Håber i kan hjælpe. På forhånd tak. :-) -
BIOLOGI RAPPORT
Forumindlæghej! jeg har en biolgi rapport(ørken-økosystem) jeg skal lave, men jeg har lidt svært ved et af spørgsmålene som er: ørkenens fremtid??????? og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive i min indledning :////... -
Problemformulering i biologi - hjælp
ForumindlægHej alle :) Her fået denne del i min problemformulering i SRP, og er meget i tvivl om det er relevant at inddrage stofskiftet eller om jeg skal holde mig til fedtdepotering og -forbrænding? Gør rede for de biokemiske processer i kroppen, som sørger for opbygningen af fedtdepoter såvel som forbr... -
Kemi eller Samfundsfag på A-niveau
ForumindlægHejsa, jeg går 1.g og skal som så mange andre til at vælge valgfag.Mit problem er, at jeg ikke ved om jeg vil vælge Kemi eller Samfundsfag på A-niveau.Jeg har hørt at begge fagene skulle være vildt hårde, og at der er mange som dumper.Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har eller har haft diss... -
Delprøve 1 engelsk A
ForumindlægJeg skal til den skriftlige engelsk eksamen i næste uge og kunne rigtig godt tænke mig at øve mig lidt på delprøve 1, men kan det virkelig være rigtig at den er helt umulig at få fat i uden at betale for? Studienet ligger inde med dem, men jeg nægter simpelthen at give 100 kr for at kunne øve m... -
Valg af fag - A eller B
ForumindlægHejsa allesammen ;) Nu er det desværre tid til at vælge de fag man gerne vil arbejde med. Mit spørgsmål er : Jeg har studieretningen kemi A bio B og psykologi C Jeg skal tage udgangspunkt i kemi. Jeg kan vælge kemi + (fysik A, eller biologi B) er det mulig at vælge kemi A fysik A og bio B? .. e... -
Spansk A Eksamen
ForumindlægHar været til skriftlig spansk eksamen her i dag, nogen der ville være så søde og rette min opgave igennem/give et skud på, hvilken karakter jeg evt. vil få? :) Redigeret: Min oversættelse er her. Hvis nogen gider se mine svar på spørgsmål må I meget gerne skrive til min indbakke :) ... -
Biologi opgaver
Forumindlæg1. Hvorfor medfører en stor koncentration af lymfocyter i brislen et relativt stort indhold af DNA sammenlignet med f.eks. muskelvæv?2. Hvorfor giver væv med celler i deling meget DNA?En DNA-streng er 2 nanometer tyk, og en snoning = 10 basepar er 3,4 nanometer . (1nm = 10-9) En colibakteries... -
et biologi spørgsmål
ForumindlægNogen der ved hvad en multiressistens er? -
Biologi,, Hjælp"
ForumindlægJeg skal op i mundtlig eksamen imorgen, og har ikke helt forstår om Vandrensning (Til luftforurening)ØkosystemetNogen der lige kan forklare mig det??Tak. -
biologi opgaver
Forumindlæghej :) jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med de vedhæftede opgaver. Det er ikke noget som skal afleveres, det er hjælpe opaver så jeg kan være forberedt til eksamen imorgen. -
Kemieksamen 2012, STX A
ForumindlægJeg har regnet følgende opgavetsæt: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20KEM%20A.ashx Jeg er dog i tvivl om, hydrogenatomet i opgave 4 a. Så vidt j... -
Dumpet dansk A (stx) ?
ForumindlægHej alle :-) Jeg er blevet i tvivl om hvorvidt jeg er bestået dansk eller ej. I årskarakter har jeg fået: Mundtlig: 7 Skriftlig: 7 MEN til eksamen dumpede jeg mundtlig dansk og fik 00, og har endnu ikke fået karakteren for skiftlig, som jeg også var oppe i til eksamen. Kan jeg så stadig godt best...
