Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18421 til 18440 af 29670
-
Tillægsord - oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil MEGET gerne have rettet den tyske tekst igennem, da jeg er meget usikker i tillægsordenes bøjning på tysk. Håber der er een der vil (: DANSK: Den 25.årige Goethe udgav i 1774 sin måske kendteste roman ”Die Leiden des jungen Werthers”. Romanen handler om ung, ulykkelig kærlighed og o... -
Problemformulering :S
ForumindlægJeg sidder og skal skrive synopsis, men har rigtig svært ved at finde på en god problemformulering.. så håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg har om Owells 1984, menneskerettighederne og overvågningssamfundet.. Jeg ville være SÅ glad hvis i kunne hjælpe mig ! -
SSO om den kroniske uskyld? kan det bruges?
ForumindlægHej skal jo til at vælge emne til sso meget snart, og tænker lidt over at skrive om rifjergs den kroniske uskyld. Har ikke selv læst bogen men har fået den anbefalet af mange. Kan man skrive sso om den? Er der nok stof i den? Ved endnu ikke helt selv hvad en mulig problemstilling kunne være, ... -
Emneforslag SRP - Engelsk + Historie
ForumindlægHer kan du finde emneforslag til studieretningsprojekter i Historie-Engelsk. Du kan du også selv kan bidrage med forslag (Emne, problemstillinger, evt. litteratur). Russiske revolution Inddragelse af George Orwells "Animal Farm" og evt. "1984" Vietnam-krigen Inddragelse af Ron... -
billeder SSO
ForumindlægVil høre hvor vigtigt det er med billeder og figurer i ens SSO. Skriver om Cubakrisen, og overvejer at placere nogle billeder af hovedpersonerne, og måske af Cuba. Men er det så vigtigt med billeder?? Og hvis det er vigtigt skal de så lægges til som bilag eller skal de sættes i selve opgaven. -
Fakta eller fiktion?
ForumindlægHejsa, Skal snart op i afgangseksamen i dansk, og har trukket "Film, non-fiktion - Dokumentarfilm" som fordybelsesområde. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde ud af forskellen mellem en fiktions-film og en faktions-film? Har prøvet wiki og gyldendal, men jeg havde håbet på no... -
Privat undervisning i Matematik
ForumindlægHejsa jeg kunne godt tænke mig privatundervisning i matematik kender i nogen eller en hjemmeside... -
Pearsons korrelationskoefficient
ForumindlægHej Jeg sidder med noget statistik hvor jeg blandt andet udregner Pearsons korrelationskoefficient. Til at vurdere størrelsen af koefficienten (hvorvidt den er signifikant forskellig fra 0 eller ej, har jeg benyttet mig af en tabel der findes i "Praktisk statistik for samfundsvidenskaberne... -
Genstandsled i Tysk
ForumindlægHej er der ikke en meget simpel regel så man kan se om det er genstandsled i tysk. Håber i vil hjælpe mig. Har virkelig brug for hjælp. -
rettelse af oversættelse (kort)
Forumindlægok her er mit bud, skal dog lige siget at jeg ikker er så god til eng! THIS IS what the average British 11 and 12 years old eats every week: Three portions of chips, four packets of crisps, six cans of soft drinks, seven bars of chocolate or other sweets, 42 biscuits and seven puddings. Few cho... -
Fikspunkt?
Forumindlæger der nogen der ved hvad et fikspunkt er ? -
Hjælpe med en tekst
ForumindlægHej Kan i hjælpe med at forstå denne tekst, forstår den ikke ret meget? -
isolere x
Forumindlæghvordan isolerer man x i følgende: kvadratroden af (4-2x) = -1 PÅ forhånd tak:) -
Hurtig kommahjælp
ForumindlægHej derude Har lige fået stil tilbage som skal rettes, men jeg kan ikke finde ud af nogle af de kommafejl jeg har på bl.a. en sætning. Nogle der vil hjælpe, og evt. skrive hvordan. For jeg kan godt det med grund- og udsagnsled. Men det her forstår jeg bare ikke. Skriver sætningen uden nogle komm... -
Medie
ForumindlægNogen der kender til segmentanalyse modellen? -
"The rise and fall of..." Det danske udtryk?
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i en 3. årsopgave i "Shakespeare" og kunne godt tænke mig at vide, hvilket dansk udtryk man kan bruge om "the rise and fall of..."? Er der nogen, der ved det? Har prøvet med "opstigning og fald", men det lyder ikke helt rigtigt :) Og jeg kan he... -
Gode råd til skr. musik A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg går på stx, og skal op i skr. musik A om et par uger. Jeg vil høre om der er nogle derude, som har været op sidste år eller før, der kan give nogle gode råd, guide til eksamener, gamle opgaver etc? Jeg har kigget både her og på studienet, og der ligger ikke meget, så håber p... -
Digt termer
ForumindlægHej alle sammen, Hvad skal rytmisk ekspressivitet betyde? -
3. personsfortæller
ForumindlægHej. Kan nogen sige mig, hvad der ligger i, at der er benyttet 3. personsfortæller? På forhånd tak! /martinrv -
Egypten...
Forumindlæghej alle sammen..., Jeg er igang med at lave en opgave om det nye rige i egypten. jeg skal skrive om deres guder og faraoer fra 18 til 20 dynasti. dvs. fra 1550 til 1070 f.kr. kan nogen ik hjælpe mig med det. jge ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde med det. Det må ikke fylde mere end 1 side...
