Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18441 til 18460 af 32900
-
Bestemmelse af brøk
ForumindlægMin lærer har stillet mig denne opgave: Hvis tælleren i en brøk øges med 87 og nævneren med 1, er brøkens værdi 2. Hvis i stedet tællerens værdi mindskes med 6 og nævnerens værdi fordobles, bliver brøkens værdi 1/14. Bestem brøken. Jeg prøvede at stille det op som to ligninger me... -
opgave 206 og 208
ForumindlægHej er der en der vil hjælpe med disse opgaver tak ! 1) Gør rede for, at funktionen f(x)= 2e^0,5x2-1 er løsningen til differentialligningen f `(x)=xf(x) + x 2) Vis at funktionen y=ln(e^x + e - 1 ) er en løsning til differentialligningen dy:dx = y * sin(x) Håber der er nogen der ... -
Ingen idræt i 9. klasse, problemer i gymnasiet?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i folkeskole 9. klasse og har idræt ligesom alle andre skoleelver, men jeg tænkte på om hvis jeg vælge idræt fra i folkeskolen, kommer det til at være et problem når jeg skal på gymnasiet. I tysk hvis du ikke har det i 8 og 9 klasse så har du jo et problem, så v... -
Åååååh nej! Spildt kaffe på computeren
ForumindlægEr der nogle der ved hvad der sker hvis der er spildt kaffe på computeren/tastaturet og strømstikket sættes i kontakten? Please søger hurtige svar, det haster! -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
Uddannelsesmuligheder - samfund
ForumindlægHej derude! Jeg er en 20-årig pige, som holder sabbatår! Dvs. jeg til sommer, ifølge mine planer, skal søge ind på en uddannelse i Aarhus! Problemet er, at jeg er kommet i tvivl om hvad jeg vil, og det kunne jo være folk herinde har nogle erfaringer :-) Jeg har interesse indenfor, samfund, kul... -
Hvem skal på HTX næste år?
ForumindlægJa, titlen siger jo det hele, hvem har planlagt HTX til næste år, og hvilken har I valgt? :D -
Trekanter
ForumindlægDen sidste opgave kan jeg ikke komme videre i. Jeg ved, at: vinkel C = 82/4 = 20,5 sidelængde CE= sidelængde BC = 20 cm men, hvordan kan jeg finde vinkel E, så jeg kan udregne DC/e? :-) -
Studievalg 2014
ForumindlægVil du vide mere om de forskellige videregående uddannelser? Ansøgningsfristen for de videregående uddannelser i 2014 er d. 15 marts for kvote 2-ansøgere og d. 5 juli for kvote 1-ansøgere. Derfor er det en god idé allerede at starte på din ansøning nu. Vil du læse en videregående uddannelse på ... -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
Hvad skal jeg gøre for at blive børnelæge?
ForumindlægHej... Jeg drømmer om at blive børnelæge, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre efter gymnasiet. Vil vildt gerne have svar på: - Hvad kræver uddannelsen? - Hvor lang tid tager uddannelsen? - Hvordan foregår uddannelsen? Hvis der er nogen som kan svare på mine spørsmål, ville jeg blive vildt g... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
Linjens ligning
ForumindlægHejsa Jeg skal "gør rede for linjens ligning på formen ax+by+c=0, specielt den geometriske betydning af koefficienterne a og b." Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad koefficienterne betyder og kan ikke lige finde det nogle steder. Nogen som gider at forklare mig det? På forhånd tak -
Spørgsmål vedr. fortsættelse af HF på 2. år efter at have droppet ud efter 1. år
ForumindlægJeg har fået tilbudt et sjovt og spændende job i udlandet i et år, dog går jeg lige nu på en 2 årig HF enkeltfag, hvor jeg har gennemført det første år og været til nogle af eksamenerne , dog er nogle af fagene over 2 år. Spørgsmålet er så bare om det år jeg har gået der er spildt på de fag som j... -
Reducer udtrykket
ForumindlægUdtrykket hedder: (u-2v)^2/u^2-4v^2 Har prøvet på at reducer udtrykket, men har ikke kommet frem til en brugbar løsning. Nogen foreslag/tips til, hvordan jeg kan komme igang med dette udtryk, således jeg kan få det reduceret? -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Ulighed
ForumindlægJeg sidder med en opgave på formen: (a+b)*(1+a*b+k)-g > 0 Jeg ved at |a-b|>2, og at k og g er reelle tal, men hvordan finder jeg ud af hvad g og k er defineret som? Håber der sidder en med et lille hint!? -
Medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3. Tror i godt man kan nå at få sit snit højere o... -
C++
ForumindlægHej! jeg er 1 års studerende på cbs møk. jeg søger en som er dygtig i Eclipse c++ og kan hjælpe mig med at forstå denne program, selvfølgelig mod betaling.. mvh -
Bestem f'(x) akut!!!
ForumindlægHej, er der en herinde som hurtigt kunne hjælpe mig med at løse min opgave.. har nemlig svært ved at løse opgaven selv :( Jeg skal i opgaven bestemme f'(x). Håber jeg hører fra jer hurtigst muligt! :)
