Studievejledning

Medicinstudiet kvote 2

23. februar 2019 af KanIkkeKommeVidere (Slettet)
Hej allesammen

Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3.
Tror i godt man kan nå at få sit snit højere oppe hvis man får 10 og 12 til de afsluttende fag til sommer, hvis man gerne vil søge ind på medicin som ens 1. Prioritet via kvote 2 ?
Har desuden også hørt at hvis man læser biomedicin kan man ansøge om at læse videre på medicin da de har sammme pensum, kan det passe?

Brugbart svar (1)

Svar #1
24. februar 2019 af guzbak

Du må gøre dit bedste mht. karaktererne, mere er der ikke at gøre hvad dét angår.

Tjek Facebook gruppen "Kvote 2 medicin på KU" ud. De laver workshops og viser deres kvote 2 ansøgninger frem til dem der kommer.

Du kan ikke ansøge om at "læse videre" via biomedicin. Du kan som alle andre fortsat søge kvote 2, men så har du så biomedicin med i bagagen som erfaring. Der er mange andre studier som kan tælle for samme erfaring.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. februar 2019 af DrNielsen

Kan du få dit snit højere op ved at få karakterer højere end dit nuværende snit? Ja - det er simpel matematik. Vil det være nok? Ingen ved. Det afhænger af vægten af dine fag, kvikbonus, adgangskvotient osv.

Som #1 angiver så har du muligheden for at få lidt mere med i bagagen til en evt. kvote 2. Med det sagt så findes der ingen nem vej ind på medicin. Desværre. Det kræver et højt snit eller en god motiveret kvote 2 ansøgning. Andet er der ikke at gøre :-)


Skriv et svar til: Medicinstudiet kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.