Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18481 til 18500 af 39512
-
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
Erhverssprog CBS
ForumindlægHej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart... -
Lommeregner på nettet?
ForumindlægEr der nogen der kender en god lommeregner på nettet? -
Perspektivering
Forumindlægaf Pia Juuls "Da kogekonen kom" Er der nogle der har noget godt at perspektivere denne novelle til? Jeg er helt tom ... :-) -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
Plancks konstant (igen)..
ForumindlægHej igen..Har fået en opg til, som lyder:Plancks konstant kan bestemmes ved en måling af den mindste bølgelængde. lambda(min), i strålingen fra et røntgenrør. I et røntgentrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 62,4 kV, måles lambda(min) til 0,199 Å.- Bestem værdien af Plancks konst... -
hjælp mig
ForumindlægHej alle er der nogen der kan hjælpe med den vedhæftede opgave? Helst gerne fortælle hvilket test, og hvordan man udregner de observerede og forventede værdier -
Gradtallet for en vinkel
Forumindlægjeg har to linjer: y=0,5x-0,5 og y2=1,499x-1499Jeg skal nu finde gradtalet for den spidse vinkel mellem de to linjer?? -
trekanter
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af det så hvis der er nogle der vil hjælpe vil det være dejligt -
LaTeX driller ...
ForumindlægHejsa.Først: Jeg bruger pakken hyperref, for at kunne navigere rundt i mine dokumenter.Hvis jeg nu skriver et udtryk med label, som f.eks.\\begin{equation}\\label{eq:1}F_\\textup{g}=\\frac{4\\pi\ho GMR^3}{3r^2}\\end{equation}og så anvender \\eqref{eq:1} (og klikker på den), så hopper den op til d... -
Rentesregning
ForumindlægHej... Håber I kan hjælpe mig med nedenstående opgave... Gerne med mellem regning og det hele!Opgaven lyder sådanne:En mand har et mellemværende med en sparekasse, da han har lavet et overtræk på sin konto på 330.000 kr. De har indgået en aftale om at manden tilbage betaler med et månedligt afdra... -
standardforsøg
Forumindlæger der nogle der kan skitse fordele/ ulemper op ved standardforsøget? -
uniansøgning
Forumindlægjeg søgte ind på nogle uddannelser via kvote 2 i år, men er nu kommet lidt i tvivl om, hvad jeg vil, hvis jeg ikke optages. mit spørgsmål er: er det muligt at søge ind på yderligere uddannelser den 1. juli via kvote 1, hvis man allerede har søgt via kvote 2?på forhånd tak for hjælpen... -
Trigonometri
ForumindlægEr der nogen, der kort kan fortælle mig, hvad man bruger hhv. secant, cosecant og cotangent til?Hvad jeg i forvejen ved:sec(x) = 1/cos(x) csc(x) = 1/sin(x) cot(x) = 1/tan(x)Men hvad skal det bruges til? -
Renteformel med månedlig afbetaling
Forumindlæghey.Jeg har siddet lidt og roddet lidt med en formel. Den går du på at jeg har en konto, hvor jeg har en gæld på et eller andet beløb, lad os kaldet det beløb "k" (regnet med positivt fortegn, altså fx en gæld på 435 kr vil give k = 435). Jeg betaler så "p" kr af mit lån af hv... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
Lommeregner-Niveau A
ForumindlægHej - jeg skal købe lommeregner. Hvilken lommeregner er god til b-og a niveau. Jeg går på b-niveau ligenu. tak -
Andengradspolynomier
ForumindlægHvordan finder jeg toppunktet for følgende:f(x) = ½ x (i anden) + 2x - 1 -
Vektorer
ForumindlægHej.... jeg har problemer med en opgave håber nogle vil hjælp mig....\n\nopgaven: Jeg skal beregne længden af vektoren 2a + b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a\n\noplysninger: |a|= 2, |b|= 3 og vinklen(a,b)= 60 grader....\n\nVH Mads -
Lineære funktioner og iterationer
ForumindlægHvilke eksempler har man på lineære iterationer?
