Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18481 til 18500 af 31756
-
lommeregner gymnasie
Forumindlæghej jeg sidder og øver lidt til årsprøve i matematik til 1.G jeg har dog et problem med min lommeregner, jeg ved ikke hvordan man laver ekspontionel vækst på den kender godt ligningen. x2-x1^(Kvadratrod)Y2/y1 men den giver de forkerte svar er der en der kan hjælpe mig på forhånd tak -
Lineær programmering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D -
opgaver
Forumindlæghej jeg tænkte på om der er nogen der ved, hvor jeg kan hente en masse eksamensopgaver til standartforsøg 3-årigt a.-niveau, matematik, jeg har forsøgt at kigge lidt på uvm.dk men synes ikke selv jeg kunne finde frem til noget, håber i kan hjælpe, for vil gerne øve mig lidt :) -
Hvad betyder det symbol
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en matematik opgave som indeholder et symbol som jeg ikke huske rat have fået forklaret. Jeg kan ikke finde det noget sted. Det ligner et C men er gjort breddere og med en streg i midten. Jeg har vedhæftet et billede af symbolet som jeg selv har tegnet i paint. -
Reducer Udtrykket ?
ForumindlægHej alle sammen.. Da det er længe siden jeg ikke har ahft matematik, har jeg glemt et par ting.. Jeg skal reducer udtrykkene i opgave 1 som er vedlagt som et fil. Håber nogen der ville hjælpe.. OPAGEVEN ER VEDLAGT -
Ligning med brøk.
ForumindlægHej. Jeg skal have afleveret disse to stykker i morgen i matematik. Jeg kan ikke helt hitte ud af hvordan reglerne er , når man regner med brøker i ligninger. Er der nogen der evt. kan forklare mig hvordan? På forhånd tak. :) (Har vedhæftet opgaven. Nr. 3 + 4) -
B niveau
Forumindlæghej vil lige spørge minder matematik niveau b ligesom c eller er det ikke vil lige også spørge når man er færdige med sin gymnasium og mangler måske kemi b kan man godt starte på uddannelsen og læse kemi B imens eller skal man tag og supplere en fag på et år -
funktioner
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig matematik på onsdag kan nogen hjælpe med spørgsmålet: gør rede for hvordan man ved hjælp af passende papirtyper kan afgøre hvilke af de tre lineære, eksponentiel eller potens funktion passer bedst til et givet talmateriale. tak på forhånd:) -
Mat parabel opgave
ForumindlægHej alle. Nogle der kan hjælpe mig med denne matematik opgave? dvs. skrive fremgangsmåden :) En parabel er gived ved: f(x) = ax^2 - 4x + 4 a) Bestem a, så parablen får toppunkt i (1,2). Mange tak på forhånd! -
Taylor.
ForumindlægHej. Vi har i matematik A haft et projekt om Taylor polynomier. Dette er blevet opgivet til eksamen. Jeg ville bare gerne høre om der var nogen der har noget ekstra vejledning og teori om dette emne, specielt med henblik på partiel integration og udledelse af Taylorpolynomier. Jacob. -
biimplikation
ForumindlægHej, jeg er ved at lave en matematik aflevering med ligninger. Min lærer har sagt, at vi skal indsæte biimplikation (⇔). Problemet er bare at jeg kun kan finde dette tegn: ⇔, og ikke det biimplikationstegn, hvor selve tegnet er lodret. Kan I hjælpe? -
lommeregner (TI-89 titanium) sælges
ForumindlægTI-89 titanium sælges, (den du skal bruge hvis du har matematik i gymnasiet.) den kan tegne grafer og tilsluttes computer osv. den kan alt hvad der forventes i gymnasiet. nypris: 1300 kr. sælges til 600 kr. -
Førstegradsligning
ForumindlægJeg skal i en matematik opgave gøre rede for at denne ligning: (x-1)*(4x-8)=0 giver x = 2, men desværre kan jeg ikke få resultatet til det. Nogen der kan hjælpe? -
Tangent og differentialregning
ForumindlægJeg har fået en opgave for i matematik, men har forgæves forsøgt at finde ud af den. Please hjælp mig! Bestem tangenten til y = x^2 i punktet (-5,25). Jeg forstår godt hvad en tangent er, men ved ikke hvordan jeg skal finde den ud fra disse oplysninger. Mvh -
funktioner
ForumindlægMatematik, C Tegn graferne for funktionerne f(x)=1.3*x+1 g(x)=-0.5*x+6 a) Aflæs skæringspunktet i koordinatsystemet b) Beregn skæringspunktet Er dette forkert? http://f69.myupload.dk/getfile/1MrqdhRYK -
Primfaktorer
ForumindlægHej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal regne primfaktorerne ud på 37, 1964, og 511 Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogle bestemte måder som man kan bruge til at regne det ud, da jeg har siddet meget længe og ikke har løst det endnu. Tak på forhånd :D -
EKSAMENEN HJÆLLLP!!
Forumindlægskal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition? -
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg er en pige på 16 år, der søger lektiehjælp 1-2 gange om ugen til matematik på10 klasses niveau. Jeg bor tæt ved Århus (10 km) og går i 10 klasse. vh Sofia -
Funktioner
ForumindlægHej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7
