Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18501 til 18520 af 31575
-
Sandsynlighed!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige glemt noget om en matematik opgave, jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg skal slå med en terningen 50 gange, men hvordan er det nu man finder hypigheden som en brøk?? Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig! Jeg skal aflevere den imorgen, så please, hjæææææ... -
Hvordan finder jeg 100% hvis 17% udgør 34 kr?
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige brug for lidt hjælp med min matematik som jeg desværre ikke er helt skrap til :). Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan regne ud hvad helheden (dvs. 100%) er hvis 17% udgør 34 kr? Ps. Jeg går i 7. klasse ;). -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
andengrads funktioner
ForumindlægHey Er i gang med at lave matematik aflevering og en af opgaverne forstår jeg ikke rigtig håber i kan hjælpe mig :) Opgaven lyder: Redegørelse for åbne og lukkede boller i endepunkterne på grafen(andengrads funktioner). -
Hypotesetest
ForumindlægJeg er i gang med at skrive min SRP og min matematik del handler om at gøre rede for principperne bag hypotesetest i almindelighed. Har haft om statetisk i 2.g men det er åbenbart godt glemt :D Hvad kan jeg komme ind på? På forhånd tak -
Adgang på HA
ForumindlægHej Alle :) Nogen som ved, om man for at komme ind på HA studiet på uni, skal bestå matematik? Jeg har faget på A, og det kræver kun b. Men skal jeg bestå mit A fag, i årskarakter og til en evt. eksamen? Mvh Esben -
Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x
ForumindlægHej. Jeg er kommet i problemer med en matematik opgave. En trekant ABC er indskrevet i et kvadrat med sidelængden 1. a) Opstil en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre? Hilsen Cille -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
terminsprøve og eksamen
Forumindlæghej jeg skal til terminsprøve i matematik c niveau må jeg tage mine nóter med til den første del og anden del?? Til eksamen til forberedelses eksamen må jeg der tage mine noter med?? -
Ligninger, Hjælp Til At Forstå?):
ForumindlægJeg Skal Til Terminsprøver Her Til Januar, Og Jeg Ryster Ved Tanken Om Matematik Prøven. Jeg Forstår På Ingen Måder Ligninger, Og Ville Have Hjælp Til En Sjov Læremåde Eller Huske Måde Til Det ): Så .. Nogen Der Gider Hjælpe?D: -
fremskrivningsfaktoren og begyndelses værdi på ekspotionel vækst
ForumindlægHej.. Jeg har en matematik opgave til imorgen, og jeg fatter absolut ingenting af det her, opgaven lyder: En eksponentiel vækst går gennem punkterne (1, 2) og (3, 18) Beregn fremskrivningsfaktor og begyndelsesværdi og angiv ligningen for den eksponentielle vækst please hjælp mig, det haster... -
fsa exame i 9 klasse
Forumindlæghej, jeg går i 8 klasse, og om halvlandet år, skal jeg op til en fsa (matematik prøve). Jeg tænkt på om der var nogen, der ved hvor mange opgaver man skal lave, før man får et 10-tal. Skal også op til sådan en prøver her i januar måned, fordi vi har års prøver. -
Pålydende værdi af en sparekasse-aktie:
ForumindlægHey Folkens Sidder med nogle matematik opgaver, og stødte så på denne opgave. Den lyder følgene: Pålydende værdi af en sparekasse-aktie er 10.000 kr. Kursen er 425. Kurs værdien er ___? Skriv venligst en ligning ;) -
Integralregning: redegør for arealfunktionen A(x)
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at forberede mig til mundtlig matematik. Blands andet skal jeg gøre rede for arealfunktionen A(x) for en kontinert og ikke negativ funktion f(x) Nogen ideer til hvad der menes med det? -
LOGISTISK VÆKST MED HØST
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er lige nu igang med en matematik opgave om logistisk vækst og er gået helt i stå og har virkelig brug for hjælp, så jeg håber virkelig at der er nogle derude der har lidt tid til at hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave. Tak på forhånd :) -
Lineære funktioner.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave for i matematik, og jeg føler mig ret blank omkring følgende emne, da det er Lineære Funktioner. Hvis der nu var en sød sjæl der kunne hjælpe mig. Den er til på fredag d. 27/10-17. Håber på tilbagevendinger, da jeg er virkelig desperat efter at få den lavet. :) -
HJÆLP Keglesnit/ellipse
ForumindlægHej. Jeg skriver srp om kepler og keglesnit i fagene historie A og matematik A Hvis jeg skal redegøre for hvad jeg forstår ved keglesnit og udlede formler for ellipsen, som den ene problemformulering, hvor meget skal jeg så gå i dybden med det? -
Luftmodstand som funktion af farten
ForumindlægHej alle. Er i øjeblikket midt i en studieretningsopgave i matematik og fysik. Som en del af opgaven skal vi opstille en matematisk model for hvordan luftmodstanden på et legeme afhænger af legemets fart. Jeg må indrømme jeg er fuldstændig fortabt :/ Nogen der kan hjælpe? Mvh Cecilie. -
Find ligning for tangent
ForumindlægHej! Jeg er kommet i problemer ift en matematik opgave, og jeg ville høre om en af jer kunne forklare den for mig:) Opgaven lyder sådan her: f(x)=2x2-5 Find uden Nspire ligningen for tangenten for f(x) i punktet ( 1 , f(1) ). på forhånd tak:) -
Rumfanget af en kugle
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 7. klasse og har brug for noget hjælp med mine matematik lektier. Og jeg ved desværre ikke rigtigt hvordan man finder rumfanget af en kugle. Så kan en eller anden ikke lige forklare mig formlen og hvordan man finder rumfanget af en kugle med en radius på f.x 9 :)?
