Søgning på: matematik fp10. Resultater: 18501 til 18520 af 31486
  • Differentialligninger - Bjælkenedbøjning

    Forumindlæg
    Hej er ved at lave et matematik/fysik projekt, men det er også ligegyldigt (: Men skal redegøre for differentialligningen: y'' = -k*(l-x) Nogle der kan hjælpe mig her? Venlig Hilsen Christian
  • Perspektiv + Bevis

    Forumindlæg
    Jah, jeg er så heldig at jeg skal op i mundtlig matematik A. Jeg sidder lige og forbereder, og er nu nået til perspektivtegning, men sagen er at jeg forstår ikke beviset for perspektivtegning:-S Nogen som kan hjælpe?? Soklet.-D
  • mundtlig matematk

    Forumindlæg
    hej jeg vil gerne vide noget omkring mundtlig matematik. hvad skal man endlig i det, men skal vel ikke stå og regne ting ud for læreren eller sådan. eller skal man fyre alt mulige beviser af og sådan. jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal.
  • HF vurdering prøv og samtale

    Forumindlæg
    hej jeg prøver at melde mig i HF efter sommer men, min vejleder har beslutted sig at de skal vurdere min danskkpmetencer og matematik måske jeg skal op til optagelse prøv eller noget andet det ved jeg ikke. er der nogen venlige sjæl kan hjælp mig her :) ?
  • Softwareudvikling (ITU - Bachelor) og Datalogi (ITU - Kandidat) - Fremtidsmuligheder, karakterer, studiejobs osv.

    Forumindlæg
    Hej alle på Studieportalen, Har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Er bøgerne (softwareudvikling) på dansk eller engelsk? - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom ...
  • Trigonometri spg.

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg har et spørgsmål ang. en opgave i matematik jeg ikke kan finde ud af .. Opgaven lyder således: Gør rede for at en trekant med sidelængderne 9, 12 og 15 er retvinklet' - Nogle der er flinke at hjælpe mig på vej med denne? :) På forhånd tak :)
  • Stat var

    Forumindlæg
    Hej folkens. Sidder lige med en opgave i matematik hvor jeg skal bestemme de 2 konstanter a og b i funktionen L(t)=at+b. Hvilken metode skal jeg bruge når jeg kender de to variablers værdier ud fra en tabel?
  • Koble Texas TI-89 til computeren ?

    Forumindlæg
    Heeej Vil gerne efterbevise mine beregninger i matematik.. Men har sku lidt problemer med at få dem overført.. Jeg har USB kabel.. Ellers intet software.. har søgt på google, dog uden gevinst..
  • Analyse 0

    Forumindlæg
    Studerer matematik og har pt. et fag kaldet analyse 0 med mundtlig eksamen. Ville høre om andre har haft erfaringer med faget og kunne fortælle lidt om hvordan det gik og om den tilhørende eksamen, som jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal forberede mig til.
  • Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?

    Forumindlæg
    Hej allesamen! jeg har fået dette spørgsmål "Forklar hvordan differentialkvotient kan benyttes til at bestemme en funktions monotoniforhold?" i en matematik rapport, og jeg aner ikke hva der skal svares til det? Det ville være rigtig lækkert med en stor hjælp?? Mvh Natja :-)
  • Spørgsmål omkring eksamen

    Forumindlæg
    Hvis man til eksamen kommer til at taste data forkert ind og dermed får et forkert resultat men at fremgangsmåden og alt matematikken er helt rigtig, hvor mange point vil man så få for den opgave? Det kunne for eksempel være man kom til at taste et punkt forkert ind når man laver en lineær regres...
  • Rumfang/højde i tetraeder

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og laver en matematik aflevering, men jeg stødte på dette spørgsmål: Rumfanget af tetraeder med sidelængden på 3 cm Jeg kender formlen til rumfanget, men jeg ved ikke hvordan jeg kan finde højden. Kan nogen hjælpe mig?
  • sandsynlighed - delingsproblem

    Forumindlæg
    okay, jeg skal op i matematik i morgen og har så et eksaemensspørgsmål der lyder sålede: sandsynlighedsteori: delingsproblem okay, delingsproblem, der er baseret på et eksempel-gennemgang betyder det så, at jeg selv skal finde på et eksempel og komme med teorien?!?! argh - sandsynlighedsteori...
  • Polynomium vs. ligning

    Forumindlæg
    Sidder og forbereder mig til min matematik-eksamen og jeg vil bare have gjort definitionerne helt klare her fra start af, så: Er det forskellige ting man snakker om når man siger, andengradspolynomium, fremfor andengradsligning. Eller er det bare en finere måde at sige det på? På forhånd tak!
  • Hvilke gymnasier i København tilbyder kinesisk?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal starte på STX i københavn og kommer nok til at vælge: Matematik A, Fysik B og Kemi BFremmedsprog er Kinesisk. Men hvilke gymnasier foruden Borupgaard, Niels steensen og Ørestad tilbyder kinesisk?
  • Noter til Mat A Gymnasie

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op til mundlig matematik A. Jeg har ikke fået lavet mange noter, og synes det vil være rart at supplere med flere. Er der nogen som sidder inde med noter, som de vil dele med mig, så bliver jeg rigtig rigtig meget glad. Håber det virkelig. Mange Tak vh FZ
  • Løse ligninger

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har to ligninger, jeg simpelthen ikke kan gennemskue (nej, matematik er ikke lige mit fag) 1) Løs ved beregning 5-2/3x = 3x+1/6 2) Løs uligheden 3x-5 > 5x+3
  • hjæææælp!!

    Forumindlæg
    Hej jeg er rigtig stresset fordi jeg skal aflevere noget matematik om 10 minutter. f(x)=0.25 altså en fjerde del. x3 - x2 - x+4 hvad giver det?? håber jeg kan få hjælp hurtigt!
  • bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål til min mundtlig matematik eksamen? Under emnet "ekspotentiel sammenhæng" har jeg bl.a. fået: du skal også komme ind på bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant. nogen der kan hjælpe?
  • Vinkelfrekvens

    Forumindlæg
    Hej. Vi har noget om harmoniske svingninger i matematik og fysik, og støder hele tiden på begrebet vinkelfrekvensen (tegnet er et lille omega, ligner et w...) Hvad er vinkelfrekvensen? Der er ikke nogle vinkler i det, for vi har undersøgt en svingende fjeder, der gik op og ned...? :S