Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18521 til 18540 af 156873
-
Kosmologi
ForumindlægHej! hvad er størst? En galaxe eller en stjernehobe. jeg tror det er en galaxe men er ikke 100% sikker -
JBS erhvervscase
Forumindlæghej jeg skal op til eksamen imorgen og er ved at lave en Power point præsentation. Jeg har valgt at fortælle om 2 problemer. de høje kapacitetsomkostninger og målgruppevalget. men jeg kan ikke finde på noget ordentligt. kan i forklare mig hvad: MRP styring helt præcist er og jeg kan ikke finde... -
Diff. ligning
ForumindlægPå et tidspunkt, hvor en population af fisk består af 900 fisk, udbryder der en sygdom o populationen. I en model til beskrivelse af populationens størrelse efter sygdommens udbrud antages det, at populationens størrelse f(t) til tiden t, målt i uger efter sygdommens udbrud, er løsning til differ... -
Mat: Voksende funktion uden nulpunkter
ForumindlægHejjeg har denne funktion:f(x)= 1/(1 + e^-x)Jeg skal gøre rede for at f er voksende.Den har ingen x'er hvor f'(x)=0Kan man så ikke bare vise at der heller ikke er nogen x'er hvor f'(x)<0. Men at f'(x) altid vil være større end 0. Og dermed må f(x) også være voksende! -
Bestem a- og b-værdi for lineær sammenhæng
ForumindlægHej, jeg sidder med en forholdsvist let opgave, da jeg skal bestemme a-værdien og b-værdien for en funktion ud fra noget data. Men når jeg laver en lineær regression som der står i opgaven, får jeg en R^2 værdi på 0,15 som jo er meget ringe.. Jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælpe mig m... -
Bedømmelse
ForumindlægHej, Vil starte med at sige, at mit spørgsmål handler om SSO, ikke SRP/SRO (hvorfor kan man ikke vælge SSO som kategori?) Jeg afleverede min SSO i Historie i går kl. 12:40. Jeg fik 40 minutter ekstra da det tog noget tid, at lave min 2 sider lange litteraturliste. Jeg tjekkede min opgave i morg... -
Hvordan forbereder man sig til terminsprøven i dansk?
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til terminsprøve i dansk i morgen (3.g), og jeg vil gerne forberede mig lidt så det bliver rigtig godt. Problemet er at jeg aldrig rigtig har fundet ud af hvordan man forbereder sig til skriftlig dansk. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle idéer? :) -
HJÆÆÆLP!!!!!!
ForumindlægSidder med en opgave der driller.. er simpelthen så ør i hovedet efter alle de lektier! :( her er opgaven: For at give græsset større slidstyrke sættes stave med kunstgræs svarende til en femtedel af græstæppet. Hver kunstgræsstav fylder ca. 2,5 cm2. Hvor mange kunstgræsstave skal der sættes i ... -
Molins model
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal give forskellige forklaringer på socialdemokraternes valgnederlag i 2005 og der står at jeg skal bruge molinsmodel, men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. HAr godt hørt om modellen, men forstår ikke hvordan jeg skal bruge den i en skriftelig rapport? -
Hvad er det? :s
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal til dansk skriftlig fremstilling (eksamen) i morgen, og er lidt usikker på hvad der karakteriserer følgende ting, håber i kan hjælpe mig :) - En artikel - En roman - En novelle - Et læserbrev - Et essay Håber i kan forklare mig det, så jeg kan huske det i morgen og ... -
hjæælp det haster det e til imorgen
Forumindlægpleas hjælp Magneter og elektrisk strøm Voltas opdagelse i 1800 H. C. Ørsteds opdagelse i 1820 Hvad viste H. C. Ørsteds eksperiment(=forsøg) Højrehåndregel Hvad er en spole? Hvordan bliver en spole til en "magnet"? Hvordan ser magnetfeltet ud for en spole? Ampere-vindingstal Hvad er ... -
Er det snyd?
ForumindlægHvis jeg laver en analyse og fortolkning i dansk stil, og jeg bruger sekundær litteratur, skal jeg så angive det i kildefortegnelsen?Må man overhovedet benytte sig af andre bøger end lige netop den, man skal analysere? -
Fysik B, eksamen 2009
ForumindlægHej hej... Er der nogen der har resultaterne fra Fysik B eksamnen idag? -
Hjælp Haster
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med Peder Palladius, han var biskop og professor. jeg har bare et problem, Hvad har Peder Palladius Betydet? Hjælp, det haster.. -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHej allesammen Eksamnerne nærmer sig, og derfor er det ved at være på tide at begynde at læse op til eksamnerne. her mener jeg self. også matematik. Så det jeg tænkte var at vi måske herinde, hvis folk syntes det var en god ide, oprettedeverse en fælles bruger på youtube.com og lage videoer ud a... -
Hjælp til mundtlig eksamen - non verbal
ForumindlægHej, Jeg har diagnosen Aspergers Syndom. Det betyder en del ting for mig og min skolegang, inklusiv det at hvis jeg bliver stresset sker det ofte, at jeg simpelthen mister stemmen. Det kaldes at blive non verbal. Jeg ved ikke hvorfor det sker, andet end at det selvfølgelig hænger sammen med at je... -
Engelsk FS10
ForumindlægHvad går engelsk FS10 ud på, altså hvad skal man i prøven ? -
Isabel Allende
ForumindlægHej Jeg skal skrive SSO om Isabel Allendes tekster "det indbildte palads/el palacio imagionado" og "dommerens kone/la mujer del juez", med særligt fokus på hvordan den magiske realisme kommer til udtryk i disse to tekster. Så ville lige høre om der var nogle der evt havde haf... -
Markedsanalyse
ForumindlægHej Alle fælles studerende. Jeg skal mit SRP (studieretningsprojekt som før hed SSO) lave en markedsanalyse for Fisk i KIna. Altså om hvilke forhold der skal tages højte for hvis en vestlig fiskeproduktion skal eksporterer til Kina, og hvilke forhold de skal have for øje. Jeg skal tage udgangs... -
Kaosteori
ForumindlægHej! Jeg har tænkt mig at skrive SSO i fysik om klassisk kaosteori, så jeg tænkte om du/I eventuelt kender nogle bøger, som er gode at læse? Jeg allerede læst "Kaos: en ny videnskabs tilbliven" af James Gleick.
