Studievejledning

Hjælp til mundtlig eksamen - non verbal

13. juni 2019 af LionChild

Hej,
Jeg har diagnosen Aspergers Syndom. Det betyder en del ting for mig og min skolegang, inklusiv det at hvis jeg bliver stresset sker det ofte, at jeg simpelthen mister stemmen. Det kaldes at blive non verbal. Jeg ved ikke hvorfor det sker, andet end at det selvfølgelig hænger sammen med at jeg bliver stresset eller overvældet. Af samme grund er der ikke noget jeg kan gøre ved det når det sker. Det går over af sig selv, men på ubestemt tid.

Jeg skal op til mundtlig eksamen i kemi. Jeg er meget nervøs for at jeg pludselig ikke kan sige noget.
Min vejleder, som også er min kemilærer, ved det godt, men hun har ikke talt med mig yderligere om det. 

Er der nogen som har erfaring med speciele prøvevilkår, eller anden hjælp jeg kan søge på skolen til dette problem? Jeg ved godt at der ikke kan gøres noget ved det før i morgen, men til fremtidige eksamener ville det være godt.

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. juni 2019 af Anders521

#0 Du kan søge om at få afsat ekstra tid til eksaminer (skriftligt og mundtligt).


Skriv et svar til: Hjælp til mundtlig eksamen - non verbal

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.