Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18521 til 18540 af 42938
-
Spørgsmål til folkeeventyr
ForumindlægJeg sidder her og er igang med min DHO, og mangler et spørgsmål til min tekst som jeg læser (læser også 2 andre udover den som jeg drager paralleller til). Er der nogle som kan hjælpe mig? Teksten jeg læser hedder "De Elleve Svaner" og er skrevet af Mathias Winther, her er et link ti... -
Stx Dansk årsprøve 2.g
ForumindlægHej allesammen, jeg har Dansk på a-niveau snart. Jeg går i 2.g og jeg ved virkelig ikke hvad det kommer til at dreje sig om i årsprøven, vi har ikke fået noget information ang. Så det ville være meget skønt hvis jeg kunne få nogle links, info eller lignende. Mange tak. -
Ideer til produkt og fremlæggelse?
ForumindlægHej alle sammen! Vi er 2 piger, som er i gang med projektopgave. Vi har valgt at have om unges selvbillede, men mangler lidt ideer til hvordan vi kan fremlægge det, og hvordan produktet skal se ud. Håber i vil hjælpe :) -
Kan jeg gøre noget
ForumindlægFredagen inden vi fik årskarakter havde vi karaktersamtaler med min lærer, han nåede ikke at snakke med alle, så min veninde og jeg fandt ham i frikvateret og spurgte om han kunne fortælle os vores karakter, han sagde vi begge havde fået 7. Nogle dage senere da karakterne er udgivet kan jeg se at... -
Spansk årsprøve
ForumindlægJeg står og skal op i spansk her torsdag, og har indtil videre forberedt mig på alt det vi skal op i dvs. alle vores tekster igennem åretsløb, jeg har både oversat dem til dansk - og også givet et referat af dem, naturligvis på spansk, derudover får vi også en anden del. Det foregår på den måde, ... -
Afgangsprøver
ForumindlægHej Jeg begyndte i 10.klasse i mandag, men er hurtigt blevet forvirret over de afsluttende prøver til sommer. Ved godt jeg er tidligt ude, men vil gerne have styr på det. Altså hvad skal man op i, og hvad er valgfrit? Jeg har tysk, dansk, matematik, fysik og engelsk. Og hvad nu hvis nogle a... -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Er jeg bestået?
ForumindlægJeg har taget matematik på b-niveau, og skal bruge det, når jeg søger ind på videregående uddannelse.Uheldigvis dumpede jeg til skr. eksamen - jeg fik 5. Men jeg har 8 i skr. årskarakter og 8 mdt. årskarakter og mdt. eksamen. Gennemsnitligt set er det jo over 6, men regnes faget overhovedet for b... -
Hjælp skal til optagelsesprøve :(
ForumindlægHej Jeg går i 10 klasse og har meget svært ved det engelske. Jeg er både dårlig til det mundtlig og det skriftlig del. Jeg skal til optagelsesprøve her om en uge, jeg aner ikke hvordan jeg skal klarer prøven. Jeg skal både op i mundtlig og skriftlig. Er der nogen hjælpsomme herinde der måske har ... -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi... -
Skriftligt - hjælp !
ForumindlægHey...Skal aflevere oversættelse og har brug noget hjælp.Den danske version: En dag, nogle år senere, vender deres mor tilbage, men hun er ikke alene: Hun er sammen med en fremmed officer, og i sine arme bærer hun en baby, som er deres nye lillesøster.Hun og officeren vil flygte til et andet land... -
Engelsk B, oversættelse
ForumindlægHej! ville være dejligt hvis nogen gad at rette min oversættelse. De steder hvor der står ">....Mange tak!Like or not, English is the lingua franca of Europe. According to the European Commission, some 84 per cent of young people in the EU are currently learning English as a second langua... -
en hjælpende hånd
ForumindlægDANSK: Dagen efter indbrudet står Liliane ved en aviskiosk og gennemblader aviserne for at se, om de skriver noget om det. Pludselig hører hun Montessans stemme. Han siger: "Eftermiddagsbladene vil omtale det", og han fortæller hende, at han aftenen før er blevet frastjålet frimærker fo... -
lille oversættelse
ForumindlægHej. håber der er nogen der vil se min oversættelse igennem og rette den for fejl. Il y a un group à Bruxelles et un group à France. Le groupes (SKAL) font une analyse, il francais group (SKAL) fait une analyse à Breton et il Bruxelles group (SKAL) fait une analyse à Magritte et Michaux. Mais Je... -
hjælp til rettelse af tekst
ForumindlægHej alle Vil meget gerne have hjælp til at rette disse to franske oversættelser. Her er teksterne på dansk - efterfulgt af mine oversættelser. På forhånd tusind tak! 1. Julien skal forlade sine forældre fordi han skal på en kostskole for drenge. Anden verdenskrig raser i Paris og det er derfor... -
ERFARING MODTAGES MED TAK!
ForumindlægHej jeg skal op i historie på mandag og min lærer har ikke informeret mig særlig meget om eksamenformen, vi har 24 timers forberedelse.. jeg er ret forvirret når jeg læser her, at man skal ha problemformulering + problemstillinger osv. 1. vil det sige, at I har lavet nærmest en synopsis - altså... -
computer til forberedelse??
ForumindlægHej allesammen Må man gerne have Computer med til forberedelse (eksamen i religion) -
er det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb?
Forumindlæger det et krav at perspektivere til tidligere AT forløb til eksamen?
