Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18521 til 18540 af 169995
-
DIO
ForumindlægHej, jeg er på bar bund omkring en stor opgave jeg skal skrive her på tredje år. Det er en opgave under navnet Dansk/international opgave, og jeg skriver i fagene IØ og Engelsk. Jeg har tænkt mig at skrive om finanskrisen i USA, men ved ikke endnu hvordan jeg skal få en god problemformuleri... -
Eksamenssprøgsmål
ForumindlægHej, jeg skal op til Matematik B og har virkelig ikke styr på det. Jeg har fået 14 spørgsmål som jeg skal have klar til eksamen - vil gerne tilbyde 500,- for at der er en der vil lave dem på en forståelig måde. Det er beviser og redegørelser m.m. der skal laves. - Alle mellemregninger SKAL være... -
Paragraf på engelsk??
ForumindlægHej Jeg har den aflevering hvor jeg skal oversætte en dansk tekst, men nu ser jeg lige ude i siden at der står: ry:§337, jeg kan ikke finde nogle paragraffer på engelsk som vedrører sproget. Håber nogen kan hjælpe mig skal afleverer fredag d. 12. oktober På forhånd tak -
Suverænitet
ForumindlægNogen der kan forklare hvad formel og reel suverænitet er?? Kan ikke rigtig finde nogen forklaring. Tak på forhånd :) -
Projektuge om unge og alkohol
ForumindlægHej vi er to drenge som er i gang med projektugen, og vi har delemnet unge og alkohol. Vi har fået til opgave og lave et kreativt produkt, men vi kan ikke komme på nogle gode ideer. Kunne i måske hjælpe? -
Matematik supplering mens man studerer bachelor?
ForumindlægHej. Jeg skal til september læse Økonomi (bachelor), hvilket kræver man er skarp til matematik, i hvert fald i første semester. Jeg har dog nogle huller i matematik og har ikke lyst til at føle mig bagud i undervisningen, derfor har jeg besluttet mig for, at supplere matematik B-A om aftenen m... -
AT - Kinas udvikling, hjælp! :)
ForumindlægMin synopsis-problemformulering (fag: his A og samf A): Med udgangspunkt i Deng Xiaopings reformpolitiske vision (1978) vil jeg analysere Kinas reelle økonomiske udvikling (fra 1978 og frem), og undersøge hvilke(n) udviklingsteori(er) der kan forklare udviklingen. Endvidere vil jeg vurdere, hvor... -
By, land eller midt imellem
ForumindlægHej, I have written a text, it was corrected by the teacher and she marked mistakes. I corrected a few myself, where I wasn't sure I put my idea in brackets. Could anyone help me with the rest? :) Tak på forhand. Jeg var (er?) født in en stor by – Berlin- og havde boet der hele mit... -
ENGELSK OUTLINE GANGS
ForumindlægMain topic: Guns and laws My topic: Gangs and it’s succeeding consequences. Why did I choose this topic? - Interesting - Learn more about it. What is a gang? And why be a member of it? - Organizations - Both gender - Protection - Culture - Make money What is the differe... -
YEAH! :D
ForumindlægJeg har været oppe i samfundsfag på mellemniveau i dag!!! Fik 11 *weeeee*er super-glad.. :).. ved godt indlægget her måske virker lidt irrelevant.. men jeg ville sige spytte min glæde lidt ud :DHåber andre også har klaret det lige så godt :) -
Forbedring af STX gennemsnit?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er meget nervøs for at komme ud med et dårligt gennemsnit efter 3.g. Hvis jeg uheldigvis skulle ende med et dårligt gennemsnit, er der så noget man kan gøre for at forbedre det efter gymnasiet? Hvis man fx. har fået 4 i gns. og gerne vil ind på en uddannelse hvis krav... -
Idræt B, mundtlig/skriftlig?
ForumindlægHey, Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle lidt om idræt på B niveau. Er der både mundtlig og skriftlig karakter? Hvis ja, hvor meget tæller de hver i sær for på eksamensbeviset, hvis nej, hvor meget tæller den enkelte karakter så for? Håber der er nogen der kan hjælpe! -
Ordbog
ForumindlægEr der nogen, der kender en ordbog, som man kan bruge uden være forbundet til internettet. Jeg ved der findes bøger, men jeg mener en ordbog, der kan fungere på computeren uden net? -
Hjælp! Dumpet matematik
ForumindlægHej! Jeg slutter 2.g lige om lidt og jeg ved at jeg ender med 00 både skriftligt og mundligt, da min lærer kun tager det ud fra vores prøver, og ikke alle de afleveringer jeg laver. Mit spørgsmål er så hvordan jeg kan komme ind på uddannelse som har et adgangskrav på at man skal have bestået mate... -
Eksamenset
ForumindlægJeg skal op til årsprøve i matematik og jeg vil i den anledning prøve at løse nogle eksamenset fra de tideliger år for at få noget øvelse, jeg har matematik A og går i 1.g. Har prøvet at kigge lidt omkring men kunne ikke finde noget -
Tutor søges hurtigt!
ForumindlægJeg er fuld gang med at læse til eksamen i matematik på lærer seminariet. Jeg har i flere måneder forberet mig, men som tiden kommer nærmere er der stadig mange matematiske problemer jeg mangler at have styr på. Da jeg samtidig læser alene kunne det være rart at få en tutor. Jeg vil betale 120,- ... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til historieeksamen?
ForumindlægJeg læser til historieeksamen d. 16. juni, men sidder med et par problemer. Jeg har indtil videre læst renæssance og hekseforfølgelser, men jeg har meget svært ved at skabe mig et overblik over det. Så hvis nogen har et forslag til, hvordan jeg skal gå til værks, vil jeg meget gerne have det. Vi ... -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
indledning
ForumindlægJeg er ved at skrive historieopgave (rapport) om Wall Street krakket i 1929. Da jeg altid har haft svært ved at skrive indledninger til en rapport, vil jeg gerne høre jeres mening om nedenstående indledning, samt forbedringer.: Siden år 1929 har verden oplevet mange økonomiske kriser. IT-krisen ... -
Mundtlig Matematik C
ForumindlægHej.. hvordan forbereder jeg mig bedst til den mundtlig eksamen? Jeg har set at der er mange fra min klasse og de andre klasser der har taget notater herfra :S Er det ikke snyd? For alle viser ikke hvad de har bag facaden og hvorfor er det folk bruger studieportalen.dk inspiration ? C+P ? afskr...
