Matematik

Eksamenset

20. maj 2014 af StanK (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal op til årsprøve i matematik og jeg vil i den anledning prøve at løse nogle eksamenset fra de tideliger år for at få noget øvelse, jeg har matematik A og går i 1.g. Har prøvet at kigge lidt omkring men kunne ikke finde noget

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2014 af oppenede

http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/Opgavesaet-for-stx

Brugbart svar (0)

Svar #2
20. maj 2014 af Andersen11 (Slettet)

Da du ikke afslutter Mat A efter 1.g vil årsprøven kun omfatte det pensum, I har gennemgået i det forløbne år. Du kan finde eksamensopgaver i matematik fra tidligere år på ministeriets web-site www.uvm.dk .

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2014 af AskTheAfghan

Man får da mat på A ved 3. år. Hvis du ikke kan finde rundt i det link, som i #2, kan du kigge på

uvm.dk/Uddannelser/.../Skriftlige-opgavesaet

Vælg en af dem, den gymnasie du går på. Kig derefter matematik delen.

Brugbart svar (0)

Svar #4

Jo, men spørgsmålet drejer sig om årsprøven ved slutningen af 1.g .

Brugbart svar (0)

Svar #5
20. maj 2014 af AskTheAfghan

Det forstår jeg godt. StanK går i 1. g, man som regel ikke kan få mat på A endnu. Det må være prøver på
C niv. personen leder efter.

Brugbart svar (0)

Svar #6

Der er ingen skriftlige eksamensopgaver i Mat C på STX. Det, der er relevant for trådstarter, er at repetere årets pensum og se på de opgaver, der er blevet gennemgået i løbet af året. Nogle af de tidligere eksamensopgaver kan selvfølgelig regnes ud fra 1.g's pensum, og ved at kigge på dem, kan trådstarter måske få en fornemmelse af, hvilken type opgaver skolens lærerpanel kan tænkes at have flikket sammen til den lokale årsprøve.

Skriv et svar til: Eksamenset

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.