Søgning på: psykologi c noter hf. Resultater: 18521 til 18540 af 78113
-
BEDRE TIL ENGELSK!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går på HF andet år, og synes selv at jeg er virkelig dårlig til engelsk. Det ikke kun mig som synes det, men kan se det på mine karakter. Nu er der kun halvt år tilbage til eksamer, og jeg bekymre mig om min skriftlig engelsk eksamen. Altså er ikke god til at... -
Tværfagligt projekt - Idéer Det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal til at nærme mig et emne i mit tværfaglige projekt på HF, hvor jeg har valgt Dansk og Historie samt Det Moderne Gennembrud. Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad jeg kan arbejde med, så det får både et historisk, men også danskfagligt perspektiv? Tusind tak på forhånd ... -
Hjælp til SU
ForumindlægJeg tager en HF på VUC, og vil gerne vide hvor mange timer jeg skal have for at kunne få SU. Vil nemlig gerne af med et af mine fag, men ved ikke om jeg så har nok timer til at kunne få SU. Jeg har set nogle steder på STUDIEPORTALEN, at det kun er 16 timer.. Men det ved jeg ikke helt om kan passe... -
SSO
ForumindlægHej, jeg er i gang med min større skriftlig opgave i 2. HF, og er nået til vurderingsdelen. Jeg har vurderet, at Giddens' og Habermas' teorier fint kan bruges på de noveller, jeg har analyseret. MEN, hvad er virkningen af det? Hvad kan jeg konkluderer, efter at have vurderet, at samfunds... -
Elevansøgning som Farmakonom
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg går på hf, og skal snart til at vælge uddannelse. Jeg har overvejet at søge ind som farmakonom, men problemet er bare, hvordan man skriver en god elevansøgning, har aldrig prøvet det før. Så det rart hvis i kunne give et godt eksempel på en elevansøgning til farm... -
abstrakt? eller resume?
ForumindlægJeg går på HF og skal skrive SSO eller er i gang, men vi har ikke fået noget at vide om "abstract". Bare at vi skal skrive et resume på engelsk på 10-15 linier, hvilket jo er det samme som abstrakt, men tænkte bare på om jeg så skal kalde det for "abstract" eller bare "e... -
diabetes
Forumindlæghej vil I ikke nok hjælp mig? jeg skal svare et spørgsmål i min opgave, der handler om sukkersyge. jeg skal give en vurdering af sygdommen ud fra etisk og samfundsmæssigt synsvinkel. og jeg skal indrag den medicinsk behandling af dyremodeller (artikel)for behandling af sukker syge. http://viden.j... -
vedr. dansk eksamen sidste år.
ForumindlægHej folkens.. Har nogen af jer været op til dansk eksamen sidste år(hf) Jeg sidder med en opgave 2 som jeg skal skrive en diskuterende artikel om fortællende journalistik. i besvarelsen skal jeg diskuterer Susanne Nilsens artikel- Se nu skaber jeg mig. håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd.. -
ligninger hjælp!
Forumindlæghej jeg skal snart starte på hf, ved ikke hva der skal ske efter, men min dårligeste fag matematik, og når der så kommer ligninger foran mig, vil jeg rigtig gerne sidder der hjemme og øve mig på det, men forstår det bare ikke, jeg går fuldstændig blank! Er der ikke en der vil være sød forklare mi... -
Øjenlæge
ForumindlægHej, jeg ville meget gerne være øjenlæge. Men jeg ved ikke hvad jeg skal efter folkeskole om jeg skal tage en stx eller hf for at blive øjen læge? og hvad skal jeg efter jeg har bestået min stx fx. Skal jeg så på Århus universit eller hvad skal jeg? please hjælper har ledt over alt på interne... -
potensmodellen
ForumindlægHej folkens.... Sidder lige med en opgave som jeg ikke kan finde ud af løse. Det er 1 hf stof. Håber der er nogen som er friske på at hjælpe. Opgaven lyder på : Beskriv potensmodellen og gør rede for betydningen af konstanterne a og b. vis desuden at både ligefre og omvendt proportionalitet: Takk... -
Ansøgning til ungdomsuddannelserne 2008
ForumindlægSidder lige nu og fylder min ansøgning til hf ud, men hvad skal jeg gøre med rubrik 4? "Udfyldes af Ungdommens Uddannelsesvejledning/vejleder" Jeg har aldrig været i kontakt med de, men skal de alligevel fylde ud den rubrik? Hvorhen/hvornår skal det gøres? Går btw i 1. g lige nu, hvi... -
Engelsk B???
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ikk... -
SSO om Enigma under 2. verdenskrig
ForumindlægHej alle,,,, jeg går i hf og skal snart lave en sso opgave i historie B og matematik B, jeg forstår ikke matematik delen, jeg har styr på historie delen, men det går galt i matematik.. Hvordan kan man bryde forskellige koder udfra frekvens analyse osv. er der nogen der kan hjælpe mig med alle d... -
fjernundervisning/Selvstudier
ForumindlægHej nogle der kender et sted hvor man kan selvstudere eller få fjernundervisning så man kan bestå fysik B? Jeg skulle gerne bruge det inden for det næste ½ år! Lige nu har jeg dog ingen fysik, da den ikke var i min HF pakke. altså inden juni, da jeg ønsker at studere idræt og sundhed på... -
Nogen der ved noget ??
ForumindlægJeg skal til kultur- og samfundsfags eksamen på HF d. 23/6. Ville hører om der er nogle af jer der allerede har været oppe til denne eksamen. Er lidt nervøs eftersom det er både historie, samfundsfag og religion i en, og det er ikke mine stærkeste fag. Hvordan kommer eksamen helt til at foregå ... -
VUC Silkeborg?!?!
Forumindlægjf. https://www.studieportalen.dk/Skoler/default.aspx?id=3644 så er der altså intet der hedder "VUC Silkeborg"! Skolen hedder "Th. Langs HF & VUC Silkeborg" - hvilket ville være lækkert hvis det blev rettet. Desuden ville det også hjælpe lidt hvis linket blev ændret til: http... -
Dimissionstale?
ForumindlægEr der nogen som ligger inde med eksempler på, hvordan en dimissionstale kunne se ud? Man har fået det ærefulde hverv, men man har egentlig aldrig været til en STX/HF dimission og aner således ikke, hvad pokker sådan en bør indeholde. Min lærers vejledning var, at den skulle være sjov... Og jo ... -
Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?
ForumindlægHej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli... -
Løs grafisk ligningen f'(x) = 0. Begrund svaret
ForumindlægJeg har problemer med en opgave.. Jeg skal løse ligningen grafisk f'(x) = 0 og begrundet svaret. HJÆLP! Se vedhæftede billede eller http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/HF_B_vejl_eks_opg.pdf opg. 1.023
