Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18541 til 18560 af 170365
-
HASTER: Fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik
ForumindlægHej alle :) Sidder med en 24timeres samfundsfags opgave om "aktuelle tendenser i dansk og international økonomi" og ville høre om der muligvis var nogle der kunne bidrage med lidt hjælp til fordele og ulemper ved EU's indflydelse på dansk økonomisk politik Hilsen Rita -
Den nye karakterskala er jo ikke fair ?
Forumindlæg7 svarer til 8-9 på den gamle skala. Hvis jeg får en masse 7-taller og et enkelt 10 ville mit snit ligge på 7.1 ca. Hvis jeg derimod havde fået en masser 9-taller på den gamle skala og et enkelt 10 tal så ville mit snit ligge på 9.1. Der er stor forskel, og meningen var at det skulle være nemmere... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
Dumpet/bestået???
ForumindlægJeg har dumpet matematik A. Men bestod sidste år med fine karakter. Har jeg så bestået matematik A? -
Kvinderne i 60-70'erne - hvad skal jeg sige??
ForumindlægHejVi har opgivet nogle kilder om kvinder i 60-70'erne.Den ene fortæller hvor hyggelig der er både at passe arbejde og hjem - lidt biedermeier idyl, men den anden fortæller hvor hårdt det er både at skulle passe børn og hjem, samtidigt med arbejde.Jeg kan godt se at det er 2 modsætninger - me... -
Unionister vs suverænister
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med min eksamens opgave. EU i international sammenhæng. I vores undervisning har vi snakket unionister og suverænister. Jeg er klar over hvad begge begreber betyder, men vi har snakket meget om, at unionisterne går en skjult vej imod et fælles europæisk union. J... -
Plastic af Mette Thomsen
ForumindlægJeg er en IB studerende (international student) som skal op til den afsluttende eksamen om 2 uger. I dansk skal jeg bl.a. skrive om Plastic, men indtil videre har jeg fundet den meget forvirrende, og jeg ville hører om der var nogle der evt. sad inde med nogle notater der kunne give lidt lys på t... -
HURTIGT svar tak!. DK's internale placering i eu's sammenhæng
ForumindlægMit emne er DK's internationale placering i en eupæisk sammenhæng. Jeg har bl.a. fåer udleveret tekster om maastricht -og rom traktaterne. Om for -og imod meninger om EU. men er helt lost over hvilket problemstillinger jeg skal stille til emnet. PLEASE nogle hjælp mig.. alle ideer kan bruges.... -
24 timers! dk's placering i EU.
ForumindlægMit emne er DK's internationale placering i en eupæisk sammenhæng. Jeg har bl.a. fåer udleveret tekster om maastricht -og rom traktaterne. Om for -og imod meninger om EU. men er helt lost over hvilket problemstillinger jeg skal stille til emnet. PLEASE nogle hjælp mig.. alle ideer kan bruges.... -
Metoder?
ForumindlægHej folkens De mundtlige eksamer er lige rundt om hjørnet, og i den forbindelse har jeg et kort spørgsmål omkring metoder i AT. Jeg har nemlige skrevet om klimaforandringer og international politik, hvor jeg har brugt fagene naturgeografi og samfundsfag. Og hvis jeg blandt andet har brugt fors... -
Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse?
ForumindlægJeg skal til DIO-eksamen (Det Internationale Område på HHX) på mandag, men jeg er blevet i tvivl om en ret grundlæggende ting i min opgave :(( Kan man bruge metoden kausalitet i en redegørelse? Hvis jeg fx skal redegøre for en historisk begivenhed, kan jeg så finde kausale årsagssammenhænge, ell... -
Klage over skriftlig karakter i biologi? - Kan du læse min eksamensopgave igennem?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har som alle andre lige fået offentliggjort mine skriftlige karakterer igår. Jeg blev meget overrasket, da jeg så min karakter for skriftlig biologi. Jeg har igennem 3 år på gym fået 12 i biologi skriftlig på både 1. standpunkt, 2. standpunkt og årskarakter (nogle af opgavern... -
Renteformlen
ForumindlægHej Jeg vil gerne i min mundtlig eksamen kunne drage en sammenligning mellem renteformlen og potensligninger. Men hvordan gør jeg det smartest - uden censor opdager jeg er en dør til potensligninger :) Er der nogen der har et godt råd? -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
Hvad er din plan ?
ForumindlægHej, jeg går selv i 3.g og regner med at begynde på Handelshøjskolen i Kbh. (HA) efter sommerferien. Jeg vil gerne have en uddannelse, der er brugbar i erhvervslivet og som kan lede til en spændende og forhåbentlig international karriere.Jeg er dog alligevel ikke helt sikker og kunne godt tænke m... -
Kinas historie????
ForumindlægHej. Jeg er igang med en opgave hvor jeg skal beskrive arbejdsforholdene i kina under planøkonomi(Mao) og kapitalistisk økonomi(nu).. Er der nogen der ligger inde med viden om dette og evt. artikler/hjemmesider som beskriver disse..? -
Christiania
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med Christiania i projekt, og det ville være dejligt hvis der var nogen der vidste noget om deres økonomi.. Får de løn for deres arbejde? hvordan får de penge? Bruger de kun LØN , eller også danske kroner? Hvis ja, hvordan får de danske kroner? Det ville være dejligt hv... -
Efterskole?
ForumindlægHej! Vil gerne på efterskole når jeg er færdig med 8. klasse, men mine forældre siger vi ikke har økonomien til det. Så har i nogen gode råd til hvor jeg kan få min "Drøm til at gå i opfyldelse? MvhFrederikChristensen ... -
Karakter
ForumindlægJeg ville gerne vide, om der er nogen der ved, om ens årskarakter bliver regnet sammen med eksamenskarakteren, om den kommer til at stå alene på eksamensbeviset, eller om det kun er eksamenskarakteren der er gældende? På forhånd, tak. -
Tangenter for to funktioner med samme hældning
ForumindlægHej, jeg står med en matematik opgave, hvor at jeg skal bestemme den afsætning hvor tangenterne til graferne for de to funktioner har samme hældning. (De to funktioner er: C(x) = 13/72x^3 - 25x^2 + 1850x og R(x) = -10x^2 + 2000x) Men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg kommer frem til result...
