Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18561 til 18580 af 27496
  • Glukose i sodavand og spaltning af sukrose

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg har fået et kemi aflevering, og jeg er vildt forvirret. (Jeg har vedfæftet et forsøg om glukose) spørgsmål til forsøget: Er der sukrose eller glukose i sodavanden, hvordan påvises det? Hvorfor er Glas 2 med i forsøget? Håber at der er nogle der kan hjælpe!
  • Fysik disposition

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Jeg skal snart til eksamen i mundtlig fysik/kemi, og vil derfor lave dispositioner over de opgivede emner. Hvad angår elektricitet er jeg lidt på bar bund. Er der nogle der kan hjælpe mig til hvordan jeg skal starte ud, og evt. Hvad den kunne indeholde? Knus fra mig
  • Polære og polære stoffer

    Forumindlæg
    Hejsa Nogen der kan fortælle hvorfor sucrose der er polært, ikke bliver opløst med ethanol der også er polært? Er der derudover også nogen der kan fortælle hvordan jeg kommer frem til elektronnegativiteten på hhv. sucrose, glycerin og olivenolie. Mvh. en forvirret kemi-elev
  • BONUS FOR FAG

    Forumindlæg
    hejsa:) (dette er spurgt igen, da det blev spurgt i det forkerte forum første gang) Hvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med?
  • strukturformel! Hjæælp

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en opgave i kemi som jeg virkelig har problemer med :( kan nogen kigge på den vedhæftede fil (opgave 2) og evt hjælpe mig med at løse opgaven hurtigst muligt??
  • Nogle gode underemner der passer til dette overemne

    Forumindlæg
    Hej jeg ville finde nogle underemner til dette overemne, men det har jeg lidt svær med.. er der nogen der evt. kan hjælpe?? jeg skal have 1 underemne til hvert fag, en til bio, kemi og geografi Hvilke forhold har betydning for udviklingen af livstilsygdommen diabetes 2 i DK og globalt?
  • En H-NMR opgave. Hjælp søges.

    Forumindlæg
    Hey studieportalen! Jeg sidder pt. og forbereder mig til kemi skriftlig, og jeg er stødt på denne 1H-NMR-opgave, som jeg synes driller. Jeg har vedhæftet opgaven, samt min tilordning for spektret her og håber på lidt hjælp. På forhånd tak! :)
  • Forklar begrebet molaret volumen HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg har en kemi aflevring for og jeg skal svare på nedenstående spørgsmål, men kan ikke finde ud af det, er der nogen der kan hjælpe???? Spørgsmålet: "Forklar begrebet molaret volumen og vis hvordan den kan beregnes ved en given temperatur." På forhånd tak :-D
  • Fordeleingsforhold

    Forumindlæg
    Hej (se vedhæftet dokument for opgave) Jeg sidder og øver til kemi og har brug for hjælp til denne opgave. Når carboxylsyren bliver dannet til en ladet form ved en pH på 7.4 vil den blive polært, men så forstår jeg ikke tallene. Vil et polært stof ikke have en større KF værdi?
  • Hvorfor har MgO større koge- og smeltepunkter end NaCl?

    Forumindlæg
    Jeg står helt fast, og kan virkelig ikke forstå hvad grunden er, til at MgO har større koge- og smeltepunkt end NaCl. Er der nogen der kan hjælpe mig?? Dette er i forbindelse med en eksamie i Kemi på C-niveau.
  • aldehyd til carboxylsyrer og keton til carboxylsyrer?

    Forumindlæg
    Hej Jeg er lige pt i en kemi eksamensoplæsning og er kommet i tvivl :I Hvordan oxideres aldehyd til carboxylsyrer? og Hvordan oxideres ketoner til carboxylsyrer? Nogen der kan tegne en tegning og vise mig det :) det er nemmerlig mere forståeligt hilsen Sangi
  • fremstilling af salt (metal og syre)!?

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik/kemi eksamen 9 klassen, og er i tvivl om et forsøg... Jeg vil gerne fremstille et salt af magnesium og saltsyre... Når metalet er opløst skal man så inddampe væsken eller kan man se saltet som bundfald?? Please hjælp!!!! Tak på forhånd:)
  • Hvordan løser man en reaktionsligningen?

    Forumindlæg
    Som spørgsmålet lyder i overskriften... Hvordan er reaktionen mellem basen Ca(OH)2 og kalk CaCO3, siden at en base kan afkalke en kaffemaskine?? Er der nogen der kan forklarer hvordan man løser en reaktionsligning i kemi? Der må da være nogle regler? Håber på hjælp!
  • Reaktion mellem ethanol og chlor

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg har virkelig brug for hjælp til nederstående spørgsmål der omhandler organisk kemi. Spørgsmålet er eksamensrelateret og lyder: Opskriv den kemiske reaktion for reaktionen mellem ethan og chlor og gør rede for hvor mange forskellige produkter der kan danes. Tak
  • Eksaminer ?

    Forumindlæg
    Hej Jeg kunne godt vide fra nogen HTX elever her på denne side (eller andre med en ekspertise i dette emne) om man skal op til nogen årsprøver eller eksaminer i en linje som MK- matematik og kemi på A-niveau. * Glem kategorien, da jeg ikke kunne den rette. *
  • Projektuge

    Forumindlæg
    Vi har projektuge lige efter ferie og vi har fået overemnet fantasi og virkelighed. Er der nogle der har nogle forslag da jeg selv er helt lost. Det skal være tværfagligt (dansk, historie, fysik og kemi, matematik mm). Tak på forhånd:)
  • Alkyner

    Forumindlæg
    hvordan lyder alkyners molekyleformel? er det CnH2n-2 og nogen der kan forklare kort og godt hvad polær og upolær molekyler er, har ikke helt forstået hvad det er endnu? og har nogen været op til kemi c eksamen, har i nogle gode råd? :)
  • Formelen for Triglycerid med smør og eddikesyrer

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at skrive en opgave i kemi, hvor vi skal finde den kemiske formel for triglycerider fra smør og eddikesyrer. jeg har kigget over alt men jeg kan ikke finde ud af hvad formelerne er. Jeg håber i kan hjælpe, tak på forhånd
  • Periodiske system

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast på et spørgsmål i en kemi lektie. "Hvilket atom står både i 1. hovedgruppe og 3. periode? Angiv navn og symbol" Nogle der kan hjælpe?
  • Kemoterapi formel?

    Forumindlæg
    Sidder og laver et AT projekt om Kræft, og min kemi lærer sagde det kunne være fedt hvis jeg kunne finde den kemiske formel for Kemoterapi. Er der nogen af jer det ved det, for kan slet ikke finde det på nettet? :/ På forhånd tak for hjælpen!!