Resultater: 18581 til 18600 af 436512
-
solubility
ForumindlægHej, har følgende opgave som jeg ikk kan finde ud af (vedhæftet).. nogen der kan forklare mig hvordan man udfra de tre strykture kan se hvilket der er mest opløseligt i vand ? -
Elektrisk spole hjælp
ForumindlægHej! Jeg har lidt problemer med denne opgave, og tænkte om det var muligt at få lidt hjælp Et plastrør har en diameter på D = 40 mm. en kobbertråd er viklet 200 gange runt om plastrøret, og kobbertråden har en diameter på d = 0,5 mm Kobber har ved 20C resistiviteten 0,0175Ω og temperatur... -
rettelse af engelsk analyse. :D
Forumindlæghej.. er der nogle venlige sjæle der kan redde mig ved at rette den her stil.. tak på forhånd Why honey ? Author: Raymond Carver Year:1976”why honey” is from will you please be quiet,please?, which was first published in 1976. Raymond Carver was born in Clatskaine, Oregon in 19... -
Radioaktivitet
ForumindlægHejsa allesammen..Siddwer li og laver fysik aflevering, og det er egentligt ik vildt svært, men er bar ik sikker på jeg har forstået d rigtigt??Spørgsmål:Radonisotopen 220Rn henfalder ved a- henfald (alfa) med halveringstiden 55,3 sekHvor meget af en oprindelig portion 220Rn er tilbage efter 4 ga... -
Hjælp til at isolere en opløftet faktor i en ligning
ForumindlægHej Hvordan isolerer jeg faktoren h i følgende ligning: Mvh. Emil -
Hjælp til fransk
ForumindlægHej hejEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse franske sætninger? I parentes efter hver sætning har jeg skrevet hvad jeg tror det er, så meget af det som jeg kan). Men er i tvivl om en del af sætningerne.Je ne pleure pas. Pas du tout même. (Jeg græder ikke. Ikke hele tiden.)Je vien... -
Forskellige emner
ForumindlægHej jeg har en aflevering som engang blev brugt til eksamen og jeg ville blive rigtig glad hvis der er en der vil tjekke dem igennem. Jeg kan ikke helt finde ud af den sidste opg 55 så hvis der er en der vil pege mig i den rigtige retning så vil jeg blive rigtig rigtig rigtig glad -
Masseprocent
ForumindlægHej,Jeg skal bestemme voluminet af en mængde HNO3 ud fra en masseprocent på 68% og en stofmængde på 199820,2 mol. Hvordan gribes det an? Forslag:Kan koncentrationen af HNO3'en bestemmes sådan: massefylde(HNO3)* masseprocent / molarmassenHvis ja, hvad er HNO3's massefylde (i Databogen står... -
Spørgsmål
ForumindlægHej :-) Har nogle hurtige spørgsmål, som jeg håber i lige vil svare på Hvilke områder, og allerhelst byer, i Danmark vil i anse for værende rige? Har i nogen fordomme? Hvilke byer/områder i Danmark vil i anse for mindre velhavende? Igen, har i nogen fordomme? Hvordan vil i definere en rig... -
Hjælp til statistik
ForumindlægHej Jeg søger en der kan undervise/hjælpe mig med statistik inden min eksamen i slut juni. Vh Liva -
Løs uligheder
ForumindlægNogen der kan hjælpe med disse to? x+4x/2<2x/2 og 2+x/3≤ 3x+7/6 -
2.g. mat. opg.
ForumindlægHejsa. Har virkelig store problemer med nedenstående opgave.I trapezet ABCD er siden AD parallel med siden BC.Jeg har fået nogle oplysninger på forhånd, og har så regnet resten ud selv:lADl = 12lABl = 5lBCl = 4lCDl = 7,69A = 68 graderB = 112 graderC = 142,86 graderD = 37,14 graderDen sidste opgav... -
Vudering af problemformulering.
ForumindlægFørst vil jeg redegøre årsagen til krigen og Danmarks deltagelse i krigen. Videre vil jeg grundigt analysere krigens konsekvenser for det Irakiske folk, herunder vil jeg inddrager Det hemmelige Irak. "Oprør" Dokumentar fra BBC fra 2011. Slutteligt vil jeg vurdere USA´s handlinger ... -
ORDSTILLING
ForumindlægHedder det Vielleicht arbeiten die Eltern viel und haben deshalb keine Zeit. eller Vielleicht die Eltern arbeiten viel und haben ..... TAK PÅ FORHÅND ;) -
Engelsk gramma opgave.
ForumindlægHey derude sidder med en opgave, der presser mig en smule, det er engelsk grammatik, og det er særligt clauses der volder problemer. Er der nogen derude der kan give et bud på en analyse af de følgende sætninger, om ikke andet så nogle af dem ville være så fedt! :) 1. I ate an apple... -
Løs ligninger
ForumindlægHjælp bedes tak -
Kryds og bolle
ForumindlægHej. Jeg har aldrig fået lært kryds og bolle i dansk, og da jeg lærte det i tysk, var jeg ikke helt vågen i timerne. Det betyder så, at jeg ikke har meget erfaring med kryds, bolle, trekant, firkant og omsagnsled til grundled. Er der en, der kan guide mig igennem det, for jeg skal snart bruge de... -
tartratokompleks
ForumindlægEr der nogen der ved hvad et tartratokompleks er? -
Stephen kings rita hayworth and shawshank redemption..
ForumindlægHej jeg skal svare på følgende spørgsmål ud fra at have læst bogen "rita hayworth and shawshank redemption". Kan i hjælpe med noget inspiration, hvis i har læst den eller set filmen? Der ønskes en analyse og fortolkning af Stephen Kings rita hayworth and shawshank redemption, med særli... -
Hjælp ang. digt
ForumindlægHej.. jeg har en aflevering for omkring digte..opgaven består af at fortolke et digt, men hvordan f..... gør man det??? Har virkelig ingen ide om hvordan man gør det..På for hånd tak..
