Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 18581 til 18600 af 54698
-
Analyse af Kalle Pimp- Dagens Danmark
ForumindlægHeeej :) Jeg skal snart have terminsprøve. Jeg har digt og valgt Dagens Danmark af Kalle Pimp, er der nogle af jer der har lavet en analyse eller kan hjælpe med følgende spørgsmål: - Miljøkarakteristik - Sproglig virkemidler - Perspektivering - Hensigt - Osv. Tak på forhånd :) -
AT Kommunikation og muligheder
ForumindlægHej folkens. Som i nok godt ved er årets emne for AT ''Kommunikation og muligheder ''. Har i nogle ideer i kunne komme med, med hensyn til hvad jeg kunne skrive af emne f.eks.? og hvilke fag jeg kunne tage? Jeg tænkte lidt på noget med identitet? Hvordan kan jeg bruge den med he... -
AT-2015
ForumindlægJeg er lige begyndt med AT-2015 med emnet kommunikation - muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt at min sag: Charlie Hebdo og religiøs satire Her havde jeg tænkt mig at kigge på hvad afsenderen og modtageren. Og kigge på hvornår kommunikationen går galt når der sker ting som der skete med C... -
Hjælp mig
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte denne tekst til fransk. Mandag: jeg vågnede tidligt op fordi vi skulle til København og købe en gave til min mors veninde. Da klokken blev 13 kom vi hjem så gjorde vi også klare fordi vi skulle til bryllup da kl 17 kom min far så tog vi afsted... -
Præterium og furturm på spansk
ForumindlægNår jeg skal danne en sætning med præterium og Futurm hvordan gør jeg så? Eksempelvis "Hotellet åbnede" (præterium) -
"At have en chance med nogen" på tysk.
ForumindlægHej. Hvordan siger man "at have en chance med nogen" på tysk? Tak på forhånd. -
Lige et hurtigt spørgsmål om sso
ForumindlægNår man skal skrive SSO, og jeg har valgt fysik b og engelsk b, kan jeg så godt have emnet rummet og skrive sso'en på engelsk? -
Analyse
ForumindlægJeg skal en lave en analyse af den blomstrende have. Håber nogen kan hjælpe-) f -
Terminsprøver
ForumindlægNu har jeg terminsprøver i næste måned, og jeg ville høre om der var nogle gode tips som jeg kunne have brug for at vide. Tak på forhånd -
Hvilken litterære perioder er der fra antikken til renæssancen?
ForumindlægNogen der ved hvilken litterære perioder der er fra antikken til renæssancen? Er det ik' bare antikken - middelalderen - renæssancen. -
Projektopgaven - objektiv eller subjektiv?
ForumindlægOverskriften fortæller det meste. Skal jeg være subjektiv eller objektiv i min projektopgave? -
hvordan bøjer man båd????
ForumindlægJeg skal oversætte på til tysk og i dette tilfælde bruger jeg "boot" jeg prøver at søge bøjelsen op men kan simpelthen ikke finde den! nogle der kunne fortælle hvordan den bøjes i flertal? -
plz hjælp
Forumindlæghvordan siger man at han er en tysk rapper for tyrkisk afstamning på tysk ?? -
Hvordan læser I en tekst der skal analyseres, hvordan griber I det an og gode vendinger?
ForumindlægHvordan læser I en tekst der skal analyseres? Hvordan griber I det an og hvor starter I med det? Er der nogle gode fif til at få mere ud af en given tekst? Nogle bestemte ord, vendinger der er gode at bruge? -
ret? :)
ForumindlægFra tysk-dansk Die Kinder sitzn auf dem Rinnstein der gegenüberliegenden Strassenseite und schauen zum dritten Stock hoch. Noch immer brennt dort Licht, und mancmal glauben sie, einen Schatten hinder der Gardine zu erkennen. Seit fast einer halben Stunde ist der Doktor nun schon bei Luise, und s... -
Hjælp til tysk
ForumindlægHej! Jeg har prøvet at oversætte en dansk tekst til tysk. Men er ikke særlig god til tysk:( Så kan ikke oversætte den grammatisk korrekt. Håber der er nogen som ville rette fejlene for mig, tak:) Dansk: Paris er en vidunderlig storbyferie. Lige fra trendy modetøj og kosmetik til bøger og kunst. ... -
Hvis-ledsætning
ForumindlægHej! Jeg lærer dansk og har for nylig faldet over noget, som jeg gerne vil forstå. Er begge af disse sætninger korrekt? Jeg kunne have lavet kaffe, hvis jeg havde vidst, at du kom. (lad os kalder den "A-formen") Jeg havde lavet kaffe, hvis jeg havde vidst, at du kom. (B-formen) Den... -
Års/eks i Dk - bestået eller ej?
ForumindlægJeg går på den ”Naturvidenskabelig-linje” på mit gym., men er ikke så god til de mere humanistisk fag. Overordnet er jeg ikke bange for at dumpe, da jeg har (pt. for uden de skriftlige eksmaner medregnet) et snit på 8,2 – men i dansk tror jeg at jeg har et problem: ----------- Mundtlig årskarakt... -
Finansøkonom 1-2. Semester
ForumindlægHejsa :) Jeg har bøjer til salg fra 1-2 semester til finansøkonom uddannelsen og det er næsten nye og ubrugte. Debuter jeg har er ISBN: Driftøkonomi : 9788776757274 Finansjura liv og pension: 978-87-91887-36-9 Finansjura bank-Realkredit: 978-87-91887-35-2... -
Argumentation
ForumindlægHej Jeg skal finde ud af, hvilket argumentationsbegreb der er gjort brug af, men to af dem giver mig lidt problemer: 1) Er du dansker? Så elsker du svinekød. Jeg tænker, at det enten er et naturlighedsargument eller generaliseringsargument 2) Som alle eksperter er enige om, så er det farligt...
