Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18621 til 18640 af 31547
-
Samfundsfag økonomiopgave
ForumindlægDer sådan at jeg skal aflever en økonomi opg idag og ved ikke rigtige hvordan jeg skal svar på 2 spøgsmål..... 1 - Giv ud fra artiklen og figurerne en redegørelse for, hvordan skatten påvirker folks lyst til at arbejde mere ifølge undersøgelsen 2 - Hvor meget betyder skatten for folks lyst til ... -
Trigometriske funktioner
ForumindlægHej Guys. Kan i hjælpe mig med det sidste :) 1. Forklar hvordan man kan bestemme konstanterne a, b, c og k i forskriften for en harmonisk sviningning: udfra aflæsninger på en graf. Illustrer vha figur. 2. Bevis formlerne, hvor T = perioden - b = 2p/T - Vandret parallelforskydning (= f... -
Proteinsyntesen
ForumindlægKommer til eksamen op i bla. proteinsyntesen, og efter vi har repeteret det i klassen har jeg lavet lidt ekstra re-search for at få et bedre overblik over proteinsyntesen, men jeg syntes den bliver præsenteret lidt anderledes.Det er selvfølgelig materiale for 8 kl. så måske forenkler de bare det ... -
Teori trigometriske funktioner
ForumindlægHej Guys. Jeg mangler kunne disse punkter i at være færdig, men er groet lidt fast... Kan i hjælpe mig? 1. Forklar hvordan man kan bestemme konstanterne a, b, c og k i forskriften for en harmonisk sviningning: udfra aflæsninger på en graf. Illustrer vha figur. 2. Bevis formlerne, hvor T = ... -
EU - fremlæggelse.
ForumindlægJeg skal fremlægge om følgende, og er helt på bar bund. Eventuelt en man kunne betale sig til lidt hjælp fra? Redegør for hovedlinierne i diskussionerne om indretningen af samarbejdet – fra starten – og debatter om indholdet, altså også de politikområder, som EU skal beskæftig... -
Stokastisk variabel
ForumindlægJeg skal til mundtlig matematik eksamen imorgen, og det eneste jeg mangler er at gør rede for stokastisk variabel :-( Gør rede for binomialfordelingen samt for beregning af sandsynligheder. Det må gerne gøres på et cas-værkøj. I redegørelsen skal I omtale stokastisk variabel. Jeg har lavet alt de... -
Historie metode
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal til AT-eksamen på torsdag, og har lige et spørgsmål om metoden i historie. Jeg har om ekstremsport; bjergbestigning. I min historiedel gør jeg rede for hvornår ekstremsporten er opstået i samfundet. Jeg arbejder samfundsvidenskabeligt, og er meget i tvivl om hvilken m... -
Historie samfundsvidenskabeligt
ForumindlægHej alle.. Jeg skriver AT i historie og idræt med en samfundsvidenskablig vinkel på historie.. I historie redegører jeg for udviklingen fra landbrugssamfund til informationssamfund Kan jeg sige at jeg har anvendt årsagsforklaringer som metode og jeg arbejder kvalitativt i det jeg har set udviklin... -
AT
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker.. Nu har jeg fået tjek på mine metoder (tror jeg), men så går det pludselig op for mig, at jeg synes hele min synopsis er udelukkende redegørende, hvilket ikke er så godt .. :o Synes bare det er svært at komme højere op, når mit eneste materialer er bøger. Jeg har om... -
Velfærdssamfundet og magtfordelingen i DK
ForumindlægHej, Jeg står til at skulle skrive en synopsis vedr. magtfordelingen - eller mere specifikt, med fokus på VL-grupperne. Jeg skal gerne kunne komme ind på VL-grupperne, hvor jeg redegører for vigtige punkter, der går op til VL-grupperne blev skabt osv. Men, hvordan kommer jeg det? - Hvilken connec... -
hjælp
Forumindlægdefinitionen på en differentiabel funktion kender jeg godt at (funktionen har en tangent i alle funktionens x-værdier men hvad har det med og differentialkvotienten og gør??? håber der nogen der kan forklare mig den. det jeg er blivet meget forvirret. idet jeg skal redegør for hvad det vil sige... -
Metodehjælp til min synopsis
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp mht metode til min synopsis. Fagene jeg har valgt at skrive i er Historie/Musik Jeg har brugt denne problemformulering: - Først ønskes en redegørelse for slavernes immigration til Amerika, herunder trekantshandelen. - Dernæst ønskes en analyse af sla... -
Harmoniske svingninger. SRO
ForumindlægJeg er igang med at skrive min SRO og har brug for hjælp med følgende 1. Redegørelse for fjedresvingning som harmonisk svingning 2. Hvad harmoniske svingninger har med matematik at gøre 3. Analysere svingninger, hvad der får fjederen til ar svinge op og ned 4. analysere krafter der vir... -
SRO - virksomhedsøkonomi og afsætning
ForumindlægJeg skal igang med SRO på nuværende tidspunkt, og jeg har fået udleveret en problemformulering af min lærer, som hedder: Redegør for konkurrencebegrebet og forskellige konkurrenceformer. Beskriv konkurrenceformernes betydning for virksomheders parameterindsats og muligheder for at skabe en r... -
syreneutralisering
ForumindlægJeg er ved at skrive en opgave om syreneutralisering. I konklusionen skal jeg redegøre for hvorfor jeg skulle bruge dobbelt så meget NaOH til at neutralisere 20 ml 0,1 M H2SO4, som jeg skulle bruge til at neutralisere 20 ml 0,1 M HCl. (jeg brugte 38 ml. NaOH til H2SO4, og jeg brugte 19,5 ml. NaOH... -
Ligningsløsning
ForumindlægHej alle. jeg sidder og skal forberede mig til matematik eksamen. der er dog et emne jeg har utrolig svært ved, nemlig ligningsløsning. spørgsmålene lyder således: Redegør for nogle tilfælde, hvor du kan komme nemmere igennem løsning af en ligning. kom fx ind på nulreglen, specielle 2. gradslign... -
AT- SAMFUNDSFAG OG HISTORIE - DANSK MINDRETAL
ForumindlægGoddag. Dette års AT overemne er grænser, herunder har jeg valgt som emne at fokusere på dansk mindretal. Problemet er at jeg har det svært med at formulere nogle gode problemstillinger Lige pt. er mit problemformulering: Hvilke konsekvenser kan det have for ens identitet at tilhøre et mindre... -
Differentiabilitet i flere variable, funktionalmatriceren og den generaliserede kæderegel
ForumindlægBetragt funktionerne a) Redegør for at f,g, og h er overalt differentiable b) Bestem funktional matricerne c) Bestem funktionalmatricerne for de sammensatte afbildninger Sammenhold resultaterne med dem fra delopgave (b) ved hjælp af den generaliserede kæderegel ... -
Kort spørgsmål ang. eksamen i morgen!
ForumindlægHer i mens jeg sidder og lægger sidste hånd på mit talepapir til samfundsfagseksamen på A niveau i morgen tidligt, kom jeg pludselig i tvivl om noget! Vores lærer har med store ord beordret os til ikke at ignorere nogen som helst bilag. At nogen bliver brugt mere end andre er self. okay. Spørgsmå... -
Demokrati, Folkestyre og politik
Forumindlæg1. redegør for forskellige styreformer? 2. Forklar hvordan styreformen i Danmark fungere og gør herunder rede for lovgivningsprocessen. 3. Giv din vurdering af om styreformen i Danmark har nogen betydning for IKEA, og kom herunder ind på, hvorledes en virksomhed som IKEA kan få indflydelse på gen...
