Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18641 til 18660 af 29788
-
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et essay hvor jeg skal tage udgangspunkt i en tekst om fremtiden af H.C. Andersen. Jeg er normalt rigtig god til at skrive stile, essays osv., men denne gang forstår jeg simpelthen ikke hvad min dansklærer mener. Hun er en rigtig sød lærer, men hvis der er noget jeg ikke forstår i... -
Optagelse af forelæsninger
ForumindlægJeg har meget svært ved at tage gode noter til forelæsningerne, og overvejer derfor at optage forelæsningerne. Spørgsmålet er bare hvordan jeg får lavet de bedste optagelser? Jeg har prøvet at optage med min mobil og den indbygget mikrofon i min bærbar, men lydkvaliteten var simpelthen for dårlig... -
BNP - oplyst?
ForumindlægHejEr der nogle, der ved og kan uddybe, hvorfor nogle lande ikke oplyser tallene for deres BNP? Der kan selvfølgelig være politiske forhold, der spiller ind. F.eks. har Irak ikke opgivet det. Kunne det være fordi, diktatoren Saddam Hussein sad på magten og forsøgte at skjule landets BNP? Hvilken ... -
Konjunktur opgave
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor jeg skal svare på disse spørgsmål. Ved at nogle af disse ting er allerede diskuteret her inde! Redegør for konjunkturbegrebet og betydningen af konjunktur og trend. Sammenlign konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket land skal det væ... -
Hvad tror I, jeg får som karakter den her gang?
ForumindlægHej, jeg har en præsentationsopgave, jeg vil blive meget glad, hvis i kunne læse den, og tænke over hvad jeg får som karakter. Var der måske noget, som jeg skulle overveje at skrive, eller slette noget? Jeg vil blive ekstra glad hvis I kunne rette den undervej..(Nu ved jeg godt at den roman j... -
indre produkt rum og bestemmelse af skalarer
ForumindlægKan ikke helt finde ud af denne opgave. Det jeg har svært ved er selve fremgangsmåden. Altså jeg tænkte at jeg blot kunne benytte f1 og f2 på p's og q's og derved måske og sætte det lig 0, og derved få det noget isoleret her. Men problemet er at det hele i sig selv ender med at give 0. Je... -
Hjælp til noget svært
ForumindlægHey håber virkelig at der er nogen, der gider at hjælpe mig, jeg skal besvare opgave 185, der er vedhæftet. JEg har øverst i dokumentet indsat den opskrift vi bruger på skolen, og derfor vil jeg høre, om der er nogen, der gider, at svare på delopgave e til h. Det skal således ikke kun være d... -
Stående bølger på en streng.
ForumindlægHej alle, jeg sidder i øjeblikket og arbejder på en fysik rapport om stående bølger på en streng, en af formålene med øvelsen var at bestemme snorens masse pr. længde (kg/m) på to forskellige måder. Både ved at veje/måle snoren og ved lade bølgens hastighed v, være en funktion af trækkraften F i ... -
Nogle der vil tjek min aflevering?
ForumindlægNogle der vil se min mat aflevering igennem og sige hvor der eventuelt er fejl eller ikke forklaret godt nok.http://www.upit.dk/files/side1.JPGhttp://www.upit.dk/files/side2.JPGhttp://www.upit.dk/files/side3.JPGhttp://www.upit.dk/files/side4.JPGJeg tog billeder da jeg tænkte mange måske ikke havd... -
Integral
ForumindlægHej, jeg skal beregne integralet af: uden hjælpemidler. Vi har desuden fået tre svarmuligheder, men min løsning er ikke en af disse. Så måske der er en her der kan finde se min fejl og hjælpe lidt :) Jeg har først integreret funktionen til: -cos(x)+x2 og har herefter indsat pi og -pi og regner ... -
Hvilken funktion hører til hvilken graf?
ForumindlægJa, jeg har denne her:http://www.absinthen.dk/mat3.jpgOpgaven går så ud på at jeg skal gøre rede for hvilken af funktionerne der passer til hvilken graf.Det skal måske lige siges, at der hvor den stiblede linie er, skulle meget gerne betegne at lige der hvor den nederste går ned under x-aksen, de... -
PVC-AL kabel
ForumindlægJeg er ved at dimensionere LVFL til min case opgave i EL. Der står i opgaven at kabler skal være af typen PVC-AL, men syntes ikke jeg kan finde nogle producenter som laver sådanne? Er det fordi de går under et andet navn eller?En af grundene til at et sådant kabel står i vores opgave er vel at v... -
Find frem til en forskrift.
ForumindlægJeg spørge måske lidt dumt, men hvordan kan jeg lave en forskrift ud fra disse informationer jeg får her? Et halvmaraton er på 21,1 km. Ester løber hvert kilometer på 5 minutter. I Esters løb var der en lineær sammenhæng mellem tiden i minutter og længden i kilometer. Find frem til en forskrif... -
Generel formel for beregning af rumfang for kugle kalot
ForumindlægJa, jeg har fået til opgave at finde en generel formel som kan beregne rumfanget af en kugle kalot. Og til jer der ikke ved hvad det er, så ser den således ud:www.absinthen.dk/kegle.jpgJa, jeg er faktisk helt blank lige nu, ved ikke om det er fordi jeg er ved at være træt, men jeg kan godt nok ik... -
Engelsk Stil!! w000t!!
ForumindlægHej! Jeg har en stil for til mandag. Man kan vælge mellem "A Goat for Christmas" , " The Shoes" og " What's the Use of Wings?" Jeg har valgt om skrive om "The Shoes", og har tænkt på måske jeg skriver om ham iraker som kast en sko på George Bush. Så min... -
Vedrørende trigonometriske relationer for retvinklede trekanter
ForumindlægHejsa. Når man i enhedscirklen har indsat sin trekant, og herefter skal "bevise" de trigonometriske relationer. SKAL man så altid gange den lille trekant, den med RA, med den store eller kan det være omvendt og hvorfor/hvorfor ikke? Er måske lidt svært og forstå hvad jeg mener men det... -
sucrosemolekylet
ForumindlægHej alle sammen:D Jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp, da jeg snart skal op til en nv mundtlig prøve i 1.g. Jeg skal op i kemi eller biolog og har selv valgt kemi. Jeg vil op i en rapport om sodavands sukkerindhold. Men der er noget jeg ikke rigtig forstår: Formlem for sucrosemolekylet er... -
jeg kan godt bruge lidt hjælp
Forumindlægnogle opgaverne lyder måske lidt nemme, men jeg har problemer med dem alligevel.( der skal være svar før på tirsdag)opg 1: Omskriv til procentHvor meget er 0,08 i %??Hvor meget er 1(også 1/5 del)%??opg 2: Omskriv til decimaltal6(også 2/5 dele)opg 3: I en pose ligger 10 blå, 7 røde og 3 sorte.Hvor... -
Andrea elsker mig
ForumindlægJeg er i gang med at analysere bogen "Andrea elsker mig", og der er nogle punkter jeg har svært ved.. måske nogen kunne hjælpe? Hvilket miljø trives Andrea i? Oplysninger om Andreas far, og hans færden i verden Undersøg og beskriv, hvilken historisk begivenhed, der ligger til... -
test af produkt (eksamen)
ForumindlægSkal måske op til kommunikation/it eksamen her til sommer. Derfor har jeg været igang med at lave en folder + plakat til mit projekt. I projektet indgår at jeg skal have andres mening om produkterne, så derfor søger jeg nogle der har tid til i dag at se og kommentere på folderen. Skal dog bruge ...
