Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18641 til 18660 af 60202
  • vinkler

    Forumindlæg
    hej hvad hvis der står Du kender en spids vinkel og den modstående katete – beregn de ukendte længder / vinkler. hvordan regner man den ud
  • redox

    Forumindlæg
    halløj alle derude.. jeg er igang med nogle opgaver som lyder således i vores kemi bog: angiv reaktionsskema for oxidation af ethanol med oxygen til ethanal. CH3CH2OH --> CH3CHO + H2O håber nogen kan hjælpe =) på forhånd TAAK
  • Beregning af PH-værdi

    Forumindlæg
    Heej Allesammen ., Er der nogen som kan formel på beregnelse af PH-værdien af en Base og af en syre ? på forhånd taak.,
  • Termometeret viser forkert

    Forumindlæg
    I skolen lavede vi for nylig et forsøg der skulle vise at ethanol koger ved 78,5 grader celsius men termometeret viste 80 grader. Hvorfor er det misvisende ?
  • Hvordan foregår Fysik eksamen og Kemi eksamen (hvis man trækker det) på gymnasiet?

    Forumindlæg
    Skal man op i grupper? Altså arbejde sammen? Hvordan foregår den?
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå i denne opgave. Nogen der kan hjælpe?
  • Differentialligniner

    Forumindlæg
    Hejsa. Da jeg er stødt på en lidt usædvanlig differentialligning, håber jeg nogle kan hjælpe mig på rette spor. Opgaven lyder: - Bestem den løsning f(x) til differentialligningen d2y / dx2 = 8, som opfylder at f'(0)=7 og f(1)=-15. Det er sådan set måden som differentialligningen er skrevet ...
  • Substitureres med et chloratom.

    Forumindlæg
    Hvordan opskriver man et reaktionsskema for fx pentan, hvor et hydrogenatom substitureres med et chloratom ?
  • Et par opgaver om batterier.

    Forumindlæg
    Mig og et par andre i min klasse grubler lidt over vores emne som er om batterier. Vi skaæ bestemme et batteris afgivne effekt på 5 forskellige trin i en bådmotor. Til sidst skal vi bestemme størelsen af den indre modstand ved at se på dataen som vi har. Jeg har allerede lavet den første hvor m...
  • eventyr.

    Forumindlæg
    nogle som har en eventyr stil liggende? : D
  • Syre/base - DET HASTER - EKSAMEN!!!

    Forumindlæg
    Hej SP Er der nogen, der ved, hvad denne middelstærke syre hedder: Fe(H2O)63+? Mange tak på forhånd!
  • Løs ulighed

    Forumindlæg
    Hej. Sidder og er igang med en ulighed for en polynomie, men er gået lidt fast. Jeg har fået nogle faste formler for polynomier som jeg har siddet at arbejde med, men har fået et svar som er meget mystik i det jeg har lavet, så jeg er gået lidt død midt i det hele. Tag lige et kik på mine udreg...
  • STRØM . Ser det korrekt ud?

    Forumindlæg
    Strømmen gennem en anden ledning er I= 0,45 A. Du skal beregne ladningen Q, der passer et tværsnit af ledningen på 4,5 minutter. Mit bud: Q=I * t = 0,45 * (60 sekunder * 4,5min) = 121,5 Ohm. Q= 121,5 Ohm.... Ser den korrekt ud?
  • Ligning for tangent

    Forumindlæg
    Ja jeg har denne ligning til en cirkel: (x-4)^2+(y-2)^2=50 Jeg er kommet frem til dette fra følgende: x^2-8x+y^2+4y-30=0 Så jeg går ud fra det er rigtigt! Men jeg har punktet P(11,-3) som ligger på cirklen! Hvordan finder jeg ligningnen for tangenten til cirklen i punktet P?
  • Hjælp! Essay!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive et Essay, på engelsk om forskellen mellem drnege og piger. Jeg er fuldstændig på bar bund og ved ikke hvad jeg skal gøre! kan en eller anden ikke please hjælpe mig! mvh, og tak!
  • hvilken formel skal jeg bruge?

    Forumindlæg
    hejsa, jeg ville lige spørge hvilken formel er det nu man bruger til at finde højden? :) - jeg har vedhæftet filen :)
  • Nogen der er gode til differentialligninger?

    Forumindlæg
    Hej. Sidder og skal skrive en rapport om differentialligninger, og er stødt ind i nogle opgaver jeg ikke har set før. http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/cas/difflign.pdf På side 68, de nederste opgaver... Håber der er en der kan hjælpe mig.. :)
  • Ophæv følgende parenteser og udregn, hvis det er muligt, tallene

    Forumindlæg
    Hej Har brug for hjælp med disse ligninger 1) x+(4-y) 2) a-(2+b) 3) 4+6(8-x) 4) (-6)*(x-2) Håber på svar hurtigst muligt Hilsen Carl
  • Ligevægt.

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan fortælle mig hvad produkterne af denne reaktion bliver? Fe(NO3)3+3KSCN+AgNO3 Jeg ved der bliver dannet AgSCN, men jeg ved ikke med det andet.
  • Integralregning

    Forumindlæg
    God aften! Er helt lost i vedhæftet opgave. Håber der er én derude, der kan hjælpe. Tak på forhånd :)