Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18641 til 18660 af 28854
-
forskellen mellem roman og novelle.
ForumindlægEmne: nogen der kan hjælpe..Skrevet den: 13-06-2004 11:47:01 -------------------------------------------------------------------------------- jeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et... -
Rend mig i Traditionerne af Leif Panduro
ForumindlægHej - Jeg skal, som så mange andre har gjort, skrive om denne bog, og jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvad jeg burde burde skrive - hvad der er det vigtigste osv. Jeg har forsøgt at søge lidt rundt her på internettet, men der synes ikke at være noget at finde om denne bog som jeg kan bruge... -
Symbol
Forumindlægudfra jeg har læst anders bodelsen "drivhuset" er jeg lidt i tvivl om hvad drivhuset symbolisere, jeg ved dog at garteneriet symbolisere edens haven !! alle ideer er velkomne og forresten god weekend -
Oversættelse
ForumindlægNedenstående tekst er et kort uddrag af et brev, premierminister Gladstone skrev til dronningen Victoria 5. februar 1885. Hvad er Gladstones budskab i brevet, og hvordan udtrykker han det? Underbyg dit svar med eksempler fra teksten. Skriv dit svar på dansk. Mr Gladstone has had the honour this d... -
Diskussion
ForumindlægHej. Jeg skal snart holde et oplæg i klassen om et emne vi i klassen skal diskutere I engelsk , Er der nogle der kan komme med ideer til nogle spændende emner?? :) -
Skæbne
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål som jeg sidder og tænker på , hvad er skæbne , og hvordan er det ? nogen der kan svare -
SSO
ForumindlægHejsa!Er der ikke nogen der har et forslag til at fantastisk emne at skrive om i større skriftlig opgave? Jeg vil gerne skrive i samfundsfag, men jeg har svært ved lige at finde emnet. Andre der skal skrive i sam? Hvad skriver du om? -
Dansk stil
Forumindlægjeg skal skrive en dansk stil om "frøkenen" af Herman Bang til den 19 og er helt væk... jeg er godt og grundigt sat af med hensyn til analyse af den novelle... så hvis der er nogen som har noget de kan hjælpe med så ville det være dejligt:D -
SSO
ForumindlægHej jeg skal skrive SSO i dansk og skal snart bestemme mig for hvilket emne og forfatter og det hele.... Ville lige høre om der var nogen der havde nogle gode forslag??? -
Holmes Oversættelse:
ForumindlægHej! Det ville være fedt hvis der var nogen der ville se min oversættelse igennem:Danske version:Holmes og jeg var ungkarle og delte lejlighed i Baker Street. Holmes stod som regel sent op, og jeg blev derfor yderst overasket, da jeg en morgen vågnede et kvarter over syv og så ham stå ved siden a... -
"Ideologibestemmelse"
ForumindlægAf min samfundsfagslærer har jeg fået til opgave at finde en leder/artikel hvor man, ved at analysere forfatterens holdning kan spore en ideologi, f.eks. liberalisme, radikalisme, konservatisme, socialisme osv. Er der evt. en herinde, der har sådan en opgave liggende eller bare kan sende et link.... -
Dansk i AT
ForumindlægNogle som har nogle idéer til AT med dansk... -
Franske kirker!! ?
ForumindlægHeej.. Håber på der er nogen der har haft om det her før.. Jeg skal fremlægge om en kendt fransk Kirke.. Notre Dame og Sacre coere er taget.. Er det andre Kirker der er gode at skrive om?? For syns ikk rigtig der står særlig meget på nettet, eller måske er det bare mig XP På forhånd tak. -
et dukkehjem
Forumindlæghej.jeg skal skrive en stil om et dukkehjem.. jeg har meget svært med at komme i gang da det ikke bare er et referat. jeg skal skrive om hvor Nora gik hen og hvad hendes fremtidsmuligheder kunne være.. er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg skal komme i gang?? -
Boganalyse
Forumindlæger der nogen der kan fortælle hvordan man laver en boganalyse? -
Kommentarer på eksamensprojekt
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har som et eksamensprojekt i mediefag lavet en kortfilm ved navn dobbeltspil. Hvis i gider at bruge 6min af jeres tid på at se den og give en kommentar vil i gøre mig glad. Hvis i kan li filmen må i meget gerne smide et like på Facebook opslaget Filmen kan findes her: ht... -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Kloge ideer søges til SSO
ForumindlægJeg skal i min opgaves sidste del diskutere, hvorvidt man kan sige Hegels og Marx historiefilosofi, kan siges at afspejle deres samtid?Findes der nogle teorier, der blotlægger tilkomsten af nye tanke(system)r?Indtil videre har jeg det som et afsnit, hvor jeg illustrere (her meget forenklet), hvor... -
Tysk Eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved noget om, hvordan en tysk eksame foregår? - Det vil jeg meget gerne vide noget om? -
Perspektivering af fyrtøjet op til romantikken
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere min DHO snart, og jeg mangler min perspektivering. Jeg skal perspektivere fyrtøjet op mod romantikken, men kan ikke lige se hvor den kommer til udtryk? Jeg håber på hurtig på god hjælp, så jeg kan nå at blive færdig.
