Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18661 til 18680 af 29670
-
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.'ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
Fysikrapport.
ForumindlægHejsa. - Jeg har skullet lave fysikrapport, vdr. et forsøg jeg har lavet. - Jeg skal lave en beskrivelse og en forklaring. Beskrivelsen er: Jeg startede med at hælde 10 mL. saltsyre i et reagensglas. Derefter brækkede jeg 10 cm magnesium-strimmel, foldede det sammen og kom det i saltsyren. Så sk... -
kemi
Forumindlæghvad betyder optisk aktiv i et molekyle? ? ? -
AT-eksamen - Hvad skal man?
ForumindlægHalli halløj, Jeg skal op i AT her på mandag, men nu er jeg sådan set blevet lidt i tvivl om hvad det er jeg skal derinde. Vi har ikke rigtig fået nogen guide i hvordan man går til eksamen i AT. Håber at I vil hjælpe. På forhånd, mange tak :) -
hård og blød magt
ForumindlægHej derude Det ville være super hvis i lige gad hjælpe mig med nedenstående spørgsmål Forklar forskellen på blød magt og hård magt? Hvilken magt (hård eller blød) tilhører Kina, USA og EU? Tak for hjælpen. -
Skal jeg klage over min skriftlige eksamenskarakter i dansk?
ForumindlægHej alle her på Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg har fået 02 i min skriftlige eksamenskarakter i dansk på STX. Min klasse har selv alle sammen fået nogle utrolig lave karaktere, og derfor vil mange klage, så er der nogle herinde der eventuelt vil kigge på min opgave og måske bare ... -
Perspektivering?
ForumindlægHej :) Jeg skal perspektivere forsiden af "den der blinker er bange for døden" udfra selve romanen. Nogen der har nogle hint til at hjælpe mig i gang? Link til billedet: http://www.kulturplakaten.dk/knud-romers-roman-udvalgt-til-flensborgs-kulturprojekt/ -
Programmering?
ForumindlægHej med jer, Jeg læser fysik, og vil nu vælge et programmeringssprog, men jeg ved ikke hvad der er mest hensigtsmæssigt at lære når man læser fysik. Mit valg står mellem Fortran, Python og MatLab, så er der nogle der har nogle gode indput til hvad de mener jeg burde vælge? Jeg har kigget lidt på ... -
Konkurrenceevne - Danish Crown
ForumindlægHej derude :-) Er der nogen som har et bud på, hvad Danish Crown gør for at øge deres konkurrenceevne? Mit bud: De har udarbejdet en ny plan - ved b.la. at indgå en aftale, om fælles ejerskab af Hatting-KS - hvad mere kunne det ellers gøre det? Tak på forhånd! -
kilde kritik af artikel
Forumindlægjeg skal op til mundtligt historie imorgen som min sidste eksamen... mit emne er "The great depression" jeg sidder med en kilde der er trykket dagen efter børskrakket 1929, det er en artikel af New york times.... var desperat brug for hjælp til noget jeg kan sige om den, nogen der kan h... -
Fremlæggelse om Eem-tiden???
ForumindlægHejsa Jeg skal fremlægger om Eem-tiden Det her den problemstilling jeg skal tage udgangpunkt i i min fremlæggelse. Hvad er eem-perioden (mellemistiden) og hvad betyder den for klima researchen. Hvordan finder jeg information om det ?? Ved ikke hvordan jeg skal fremlægge om det og... -
Dumpet kurser på første år
ForumindlægHej, sagen er at jeg på første år af min uddannelse har dumpet 4/8 kurser. Jeg elsker min uddannelse, men den er rigtig svær(økonomistudiet) ift. Hvor jeg ligger. Jeg har det rigtig skidt med at selv når jeg endelig består, så er det med et 02. Jeg læser og arbejder hårdt for at klare mig godt. ... -
Lissajous-figurer
ForumindlægHej Kan man måle(eksperimentielt) eller beregne(teoretisk) phase angle ud fra en hvilken som helst Lissajous-figur? Er der nogen som har kendskab til hvor man kan købe en gammeldags harmonograph eller evt. få en lavet et eller andet sted. -
Uendelig række, monotont voksende
ForumindlægJeg skal vise at f = 1/(1-sin(x)) er monotont voksende på hele intervalet I, hvor f: I -> R Jeg har tænkt mig at differentiere ligningen. Og hvis f' er større eller lig med 0 for x større eller lig med 0, da er f monotont voksende på I. Er det rigtigt? -
Hjælp til forslag af emne (SRP)
ForumindlægHej alle sammen.. Om ik' så lang tid skal jeg afleverer mit valg af emne i SRP. Da jeg selv ikke har en god ide til et spændende emne. Vil jeg gerne spørger jer herinde om forslag til emne... Jeg skal vælge mellem engelsk og/eller kommunikation/it. Øvrige fag som jeg kan vælge, samt som je... -
Mekanik help ?
Forumindlæghej, jeg synes jeg er godt rustet mht emnet: mekanik. Men har svært ved nogle ting. Kan i besvarer? 1. Hvordan hænger et lodret kast sammen med et skråt kast? 2. forklaring af disse formler: Hvilken betydning har vektoren i denne sammenhæng? vx = v0 × cos a x = v0 × cos a × t ... -
Hvad er genre karakteristiske ting?
ForumindlægHvad er genre karakteristiske ting? - og hvad er genreskrift? -
referat/resume af pigen fra egtved/nørrebro/fyn
ForumindlægEr der nogen der har en referat eller resume af pigen fra egtved ,pigen fra nørrebro eller pigen fra fyn. det e ros lige meget hvilken af dem det er det må ger være en referat af en novelle fra Nat Med Naja af ´Peter mouritzen. Svar hurtigst muligt har brug for det til imorgen. PLEASSSSE -
Billedanalysemodel
ForumindlægHeyo! Nogen der ligger inde med en analysemodel til billeder på gymnasieniveau (helt bestemt 3.g.)? Ved at der ligger en inde på studienet.dk, men jeg gider simpelthen ikke betale for den. Er der nogen der evt har downloadet den der kunne smide den op? Eller en tilsvarende? Har bare virkelig brug... -
drageløberen
Forumindlæghej alle sammen.. skal snart i gang med at skrive SRP i engelsk og historie.. i engelsk delen har jeg valgt at tage udgangspunkt i "drageløberen" på engelsk.. er lidt i tvivl om historien delen.. tænkte på om der var nogen derude, der havde læst bogen og havde en ide om hvad jeg kunne s...
