Søgning på: tysk stil om fritid. Resultater: 18661 til 18680 af 42009
-
Henførende pronomener
ForumindlægHej SP er der nogle, som kan forklare mig hvordan man oversætter denne sætning? især med henblik på at oversætte det henførende pronomen. Hvordan finder man ud af om som skal være der, die eller die? i 1812 kom den første udgave af brødrene Grimms eventyrsamling, som alle børn og voksne kender.... -
ENKELT ANALYSE (Haster)..
ForumindlægEn sætningsanalyse til denne opgave: Han bor nu sammen med sin mor og sin far. Jeg 'bor' = o 'Han' = X med + sin + mor + og + sin + far = bølgestreg. hvad skal nu + sammen være ?? .. :) -
Erhvervsøkonomi og erhvervssprog
ForumindlægHej Jeg overvejer at studere "Business, Language and Culture" (Erhvervsøkonomi og erhvervssprog) på CBS i Købehavn, men er lidt usikker på om der kommer til at være alt for meget matematik/økonomi i uddannelsen. Er der nogen der kan fortælle mig hvor stor en del af uddannelse det fyld... -
Engelsk Grammatisk forklaring
ForumindlægEr forklaringen på at det skal hedde "did you really think that..." i stedet for "did you really thought that..." bare at det er en verbalfrase fejl -
Studenter i verdensklasse
ForumindlægJeg skal skrive et essay der omhandler de kompetencer danske elever skal have for at kunne karakteriseres som studenter i verdensklasse. Forslagene må godt lægge op til radikale ændringer af det skolesystem vi kender i dag (dog uden at blive sience fiction). Hvis du brænder inde med nogle g... -
3 linier hjælp til rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående skal læses højt op i klassen, det vil være en stor hjælp hvis I læste den igennem og hjalp mig med at rette for fejl. På forhånd mange tak. Meine schwester ist 20 jahre alt. Sie ist Medizin studieren und arbeitet in die Apotheke. Sie helfe(t) mir wenn ich brauche hilfe, und... -
Hjælp, valg af selvlæst værk
ForumindlægHej. Jeg har fået at vide, at jeg skal vælge et godt stykke dansk litteratur som selvlæst værk, hvilket jeg skal skrive en rapport over. Læser normalt mest engelske bøger, så er lidt på skider'n:( Nogen forslag til en god bog af en dansk forfatter, som min dansklærer også vil kunne lide? -
Franco i anden verdenskrig?
ForumindlægHar et emne om anden verdenskrig, og en ting som undrer mig. er der nogen der ved, hvorfor han ikke deltog i krigen? hvis i ved det må i gerne forklare det, eller vise nogle eventuelle kilder. tak for den evt. hjælp -
Et lille gennem tjek
Forumindlæghej er der ikke en der lige gider tjekke det her i gennem? bare så det passer nogenlunde. eller give mig et par råd om hvad der kan blive bedre Der Brüder Grimm herausgab in 1812 einer Märchensammlung, die alle Kindern kennen. Sie besteht aus Volksmärchens, das sie hatten gehört. Wer kennt nic... -
Rettelse - en sætning
ForumindlægHej "Das Petras Freundinnen müssen arbeiten hat zu Folge.." Er denne sætning korrekt? Eller skal de infinitte verber til sidst i sætningen? -
Litteraturv
ForumindlægHvis man skriver fornavn først og bagefter efternavn i en litteraturliste vil der ske noget? Vil man stadigvæk kunne finde bogen som man har brugt? -
Renæissancen og reformationen
ForumindlægHej, Sidder og er ved at læse op på historie. Det her er nok et dumt spørgsmål og mange vil ryste på hovederne, men er renæissancen og reformationen det samme? Lidt svært at skille ad.. Vil meget gerne have hjælp!:) -
Inflation
ForumindlægEfter 1. Verdenskrig var der en voldsom inflation i Tyskland, hvilket skyltes at der blev trykket flere penge for at betale krigserstatningerne. Men hvorfor var det egentlig, at den øgede trykning af penge førte til denne voldsomme inflation? -
Metodedelen i AT-eksamen
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan metodelen i AT-eksamen forløber. Skal jeg bruge fagets metoder, eller skal jeg vise, hvordan den givne teoretiker ( i mit tilfælde Marx) brugte metode til at udvikle sine teorier? Hvis nogen i øvrigt har nogle forslag til, hvad jeg skal komme ind på i forhold til ... -
Studeeksport
ForumindlægStudeeksport i 1500-tallet?? Hvad skal jeg bemærke hér? - udover at den er omfattende, og det er rimelig mange penge vi tilsyneladende snakker om. ¨ Hvad handler det helt konkret om?? _ synes det er lidt svært, at finde ud af via en inkompetent historie bog samt evig og altid diffuse "goo... -
D-day
ForumindlægHej . Jeg vil gerne vide hvad D-day var under 2. Verdenskrig? skal vide hvad det betyder og hvad der skete den dag. -
Oversættelse
ForumindlægHvordan siger man: ?Hun glemte at skrive til mig. Mit bud: ?Sie vergass mir zu schreiben. -
KOrrekt sætning ?! (-: HILF mich
ForumindlægHejsa Hvordan siger man ... Jeg vil gerne perspektivere temaet med nogle tekster som jeg har læst med klassen ? Mit bud: Ich will gern das Thema perspektiveren mit etwas Text, der ich mit der klasse gelesen hat ? -
Job i udlandet
ForumindlægHej.. Om et år, når jeg har afsluttet 3.g. vil jeg gerne have et job i udlandet. Jeg tænker lidt på Frankrig eller Spanien, men er åben for stort set alt.. :) Nogle der har erfaring med det? Kender nogle sider hvor jeg kan finde noget information? Om sted at bo, job osv? Håber.. :) -
Hjælp til basal oversættelse
ForumindlægHej gutter! På normalvis ville jeg ikke spørge, men jeg sidder og skriver opgave om den Amerikanske våbenlov, herunder også den 2. Amendment. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal oversætte den til dansk, eller lade den være på engelsk? Og i så fald, hvordan filan skal jeg helt præcist overrsætte...
