Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18681 til 18700 af 31547
-
Samarbejdspolitikken - SSO - hjælp
ForumindlægHåber der er nogen, der lige har tid til at hjælpe mig lidt ang. besvarelse af et spørgsmål.. I min undersøgelse skal jeg: undersøge hvorfor samarbejdspolitikken ophørte... Men jeg har lidt svært ved de taksonomiske niveauer:( Så vil li høre, om jeg har grebet det rigtigt an, ved at stille en... -
Romerrigets fald
ForumindlægHej. Skal skrive 2.g's opgave om Romerrigets fald, og mangler lidt inspiration til problemformuleringen. Indtil videre lyder den sådan: Redegør for romerriget og dets fald. Analyser og sammenlign teorier om romerrigets fald Og nu kommer mit problem: Jeg har kan ikke finde på noget diskute... -
Eksamensspørgsmål - potensmodeller
ForumindlægHej, har fået dette spørgsmål som jeg kan trække til mundtlig mat eksamen. Har brug for al den hjælp jeg kan få! Redegør for karakteristiske egenskaber ved potenssammenhænge, og forklar begrebet procent-procent-sammenhæng. Bevis at hvis den uafhængige variable vokser med en procentdel r_x, så... -
Hjælpe? problemstillinger
ForumindlægMin problemformulering lyder således: 1. Hvad var afgørende for murens opståen? 2. Hvilke konsekvenser havde muren for tysklands befolkning 3. Hvordan forholdte USA sig til muren i forhold til Sovjetunionen? 4. I hvor høj grad påvirkede muren østtyskernes(DDR) liv? 5. Hvilke konsekvenser har mur... -
Den "nye" slags kronik..
ForumindlægJeg skal skrive en kronik (i dansk) - men det er ikke sådan en kronik der står i en avis ... Det er en "ny" slags, som regeringen har fundet på, som går ud på at man 1) Karakterisere et emne, 2) Redegør, 3) Diskussion. Er der nogen der har skrevet sådan en? Eller ved mere om den, eller... -
filmen 300 >< Herodot
ForumindlægHej allesammen Er der nogen der kan give mig en god sammenligning med indholdet af filmen 300 >< Herodot; Hellenere og barbarer? - da jeg ikke har filmen 300 der hjemme, har jeg en del svært ved at kunne redegøre og sammenligne filmen med indholdet af Hellenere og barbarer. men noget sige... -
kvalitativ metode
Forumindlæghej allesammen Jeg har et spg. angående kvalitative metoder.. jeg benytter mig af et interview der er lavet af nogle journalister, spg. er så om jeg til fremlæggelsen skal redegøre for journalistens kvalitative metode, heri fortælle om svaghederne ved denne metode! fx at intervieweren kan ... -
skalarprodukt
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan læse mig frem til i min bog. skal redegøre for skalarproduktet og anvendelsen af det i forbindelse med at finde vinkelen mellem 2 vektorer. jeg ved godt hvad det er og hvordan man finder vinkelen. men kunne godt tænke mig noget teori om hvorfor skal... -
Titrering af Havvand
ForumindlægHej, vi har lavet et forsøg hvor koncentrationen af natroumchlorid via en fajantitrering (med en sølvnitratopløsning) skulle findes: NaCl(aq) + AgNO3 --> NaNO3(aq) + AgCl(s) I reaktionen sker der altså det, at cholridionerne(fraNaCl) reagere med sølvionerne fra (AgNO3) som udfælder Ag... -
Matematik-Hf-niveau´s skræk
ForumindlægHej hjælpende menneske! Jeg skal op i matematik på c-niveau på mandag. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er god til matematik. Jeg ville bare høre om der evt. er nogle der ligger inde med nogle redegørelser og eksempler (altså svar til mundtlig eksamen) på de emner man kan komme op i. Ekspotine... -
Brug af graf
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at skrive min SRO og har i en af spørgsmålne fået at vide at jeg skal redegøre for hvordan Lorenz-kurver og Gini-koefficienter kan bruges som mål for ulighed og Inddrag det vedlagte billag i min forklaring. Mit problem er at jeg allerede har beskrevet Lorenz-kurve og... -
Differentialkvotienten??
ForumindlægHej alle sammen jeg har eet spørgsmål, jeg skal til mundtlig i matematik i morgen B niveau. mit spørgsmål som jeg kan trække ser sådan ud 11. Differentialregning Gør rede for begrebet differentialkvotient. Udled differentialkvotienten for ved hjælp af tretrinsreglenGør rede for tangenten til ... -
trigonometri- ligninger og uligeheder
Forumindlæghej jeg er igang med at læse til det mundtlig eksame og der er en del spørgsmål som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre spørgsmål 1) -redegøre for definationen af den trigonometriske funktion f(x)= sin(x) og den generalle sinusfunktion - vis hvorledes simple ligninger og uligheder... -
Skæringer mellem cirkel og lin
ForumindlægHej jeg har fået følgende opgave: Redegør ved hjælp af dist-formlen for antallet af skæringspunkter mellem cirkel og linje i de pågældende tilfælde. Det er nu ikke fordi jeg ikke kan finde ud af at lave opgaven, men jeg er bare ikek sikker på, at jeg har lavet den rigtig. Håber derfor der er no... -
Radioaktivt henfald
ForumindlægHej alle . Je ghar lige trukket til fysik eksamen i morgen og jeg har fået spørgsmålene: redegør for atomets opbygning. fortæl om radioaktive isotoper og halveringtid. det med atomerne er ikke noget problem det er det andet der driller. Hvis vi nu tager en radioaktiv isotop og lader den udsende ... -
mundtlig eksamen!
ForumindlægHar trukket følgende spørgsmål til mundtlig samfundsfag. 1. Redegør for Grundlovens bestemmelser om Folketingets arbejde. 2. Forklar magtdelingsprincippet og fokuser det hensigtsmæssige heri. 3. Diskuter på hvilken måde magtudøvelse i samfundet kan komme til udtryk uden for Grundlovens rammer. ... -
størsteværdi
Forumindlæger lige gået i stå med en opgave, kan i hjælpe?? f(x)= x/x^2+3 f'(x)=-(x^2-3)/(x^2+3)^2 f'(x)=0 <=> -(x^2-3)/(x^2+3)^2=0 <=> x= kvd3 V -kvd3 det er her jeg går i stå. jeg skal redegør for at størsteværdien for f er kvd3/6. Hvordan gør jeg det. -
Potensfunktioner
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen imorgen og har fået en opgave hvor jeg skal redegøre for Potensfunktioner. Derefter skal jeg så komme med eksempeler på potensfunktioner hvor jeg udregner a og b udfra to punkter fra grafen. Det er nemt nok men det der er svært er at komme på et "eksempel&... -
Spørgsmål
ForumindlægHej alle. Jeg sidder inde med nogel spørgsmål, som jeg kan komme op i til eksamen. Ville høre om der var nogen af jer som kan svare på dem :) 1) Gør rede for de forskellige ændringer i jordens klima i fortid og nutid. Hvorfor ændrer klimaet sig? 2) Redegør for om der er behov fo... -
En ikke forurenet sø?
ForumindlægHejsa :) Jeg skal til biologi eksamen imorgen, men der er et enkelt spørgsmål som driller mig. Spørgsmålet lyder: Med udgangspunkt i undersøgelserne ved Egaa Engsø skal du redegøre for de fysiske og biologiske betingelser for en ikke-forurenet sø. Forklar desuden hvilke ændringer som kan...
