Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18681 til 18700 af 34042
-
Nogle eksamenssæt?
ForumindlægHejsa allesammen :) Er der nogle herinde, der står med nogle eksamensæts fra STX i matematik, som jeg kan øve mig på? Vil helt vildt gerne øve på nogle eksamenssæt. MVH Pokemonorm -
Problemregning
ForumindlægHej buddys, har problemregning på mandag, jeg har brug for nogle notater. Der er vel ikke nogle der har nogle notater omkring det. Eller matematik generalt. Smid mig en besked hvis i har. Hav en god dag :) -
Konkurrencer
ForumindlægHey, jeg har en kammarat der bliver ved med at snakke om memory.. jeg forstår ikke så meget af det han siger, men er der konkurrencer i den gren? Der er konkurrencer i Fysik, Matematik, Datalogi osv.. er der noget i memory? -
En funktion F er givet ved
ForumindlægHejsa Har lidt problemer med matematikken... En funktion er givet ved f(x)=3x^2-6x+1 Grafen f er en parabel. Bestem kordinatsættet til parablens toppunkt. -
Stud.scient?
ForumindlægHvad vil det sige at være stud.scient? Er det en der er er studerende på enten en Bachelor of scient eller en candidat of scient? Jeg studere selv matematik på første år, er jeg så Stud.scient? -
HJÆLP HASTER!! MAT B 1.g.
ForumindlægTraditionel afleveringsopgave nr. 1 Matematik B 1.g Jeg skal aflevere den i morgen og jeg er slet ikke færdig en som kan hjælpe mig ??!!!!!! Fra opgave 1 til og med 5!! -
Reducering
ForumindlægHalløj matematik eksperter :) Jeg har glemt alle regler omkring reducering. Nogen der kan hjælpe mig med, at reducere dette stykke, så meget som muligt: (a+b)^2-a^2-ab -
Integraltegn
ForumindlægJeg tror, jeg taler på rigtig mange matematikeres vegne: Integraltegnet i redigeringsboksen er for jammerligt. Lad os få et ordentligt slankt langt S i stedet. Også oprettet på Support. -
Betalt hjælpelærer-job!
ForumindlægNogen der kunne tænke sig at undervise en 18-årig pige (2g, Århus) i matematik på B-niveau? Det drejer sig til at starte med om differentialtregning en time eller to om ugen. Kom selv med et forslag til timeløn! -
funktion
ForumindlægHvis jeg har fundet ud af, at en linies ligning er: y=x+5 (den er jo voksende) kan man så godt skrive: f(x)=x+5 <-- hvilket jo er mere "matematik sprog" ?? -
lektiehjælp søges..!
ForumindlægHejsa.. Jeg er en pige, der går i 3.g og har brug for lektiehjælp til bla matematik og kemi. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en, så skriv venligst privat!! På forhånd tak. -
HJÆLP!!! Trekant
ForumindlægI trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe. -
HJÆLP;
ForumindlægI trekant ABC er vinkel C ret, og |BC| = 5 Bestem |AB| som funktion af x, når |AC| = x. Hjælp, kan ikke finde ud af denne måske simple matematik opgave, nogen der vil hjælpe. -
ligninger
ForumindlægHej allesammen, sidder og laver lidt matematik til aflevering og er gået lidt i stå i denne: "x^3+3x^2+3x-26". Er der nogle der har en muligt og forståeligt bud? -
Vil du læse min SRP? plz.
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der gider at læse min opgave igennem når den er færdig, og evt. også give noget respons? Jeg skriver i kemi og matematik. Det vil være et stort hjælp:) -
Emneopgave binomialfordeling/normalfordeling og hypotesetest
ForumindlægHeeej, jeg er igang med en emneopgave i matematik og er kommet til en opgave som jeg absolut ikke har nogen ide om hvordan skal løses. Er der nogen som vil tage et kig på den (se vedlagt billede)? -
Afgangsprøve
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål. Hvad sker der hvis nu jeg dumper (matematik) problemløsning? Jeg er allerede kommet ind på den gymnasium jeg skal efter sommer. Kan jeg stadigvæk komme ind eller hvad? Håber i svarer:) -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle Jeg skal lave en fremlæggelse i matematik med beskrivelsen: "Andengradspolynomium og -ligning (forskellige slags), parabelegenskaber og toppunktskoordinater." Hvad tror I, der menes med andengradsligning (forskellige slags)? Mange tak -
Sexagesimaler
ForumindlægHej.. Hvis jeg skal skrive et tal med 3 sexagesimaler, skal jeg så have 3 tal efter semikolonnet eller bare 3 i alt? Håber der er nogen der har arbejdet med babylonsk matematik herinde, som vil hjælpe mig.. -
HASTER SRP
ForumindlægHej dér.! Jeg er ved at skrive min SRP om Flodrigernes matematik. jeg har et problem. Er en farao og en konge det samme i Ægypten ? Hvis nej, hvad er forskellen ? Tak på forhånd
