Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 18701 til 18720 af 44012
-
Perkerperker novelle af David Meinke
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk mundtlig eksamen, og jeg har trukket "Humor" Derefter valgte jeg en novelle, som hedder "Perkerperker" Men selve genren er jeg lidt i tvivl om. - Jeg ved det er en novelle, da den er hentet fra en novellesamling, men jeg kan ikke helt finde ud af, om... -
Tysk sætning
ForumindlægHejsa, Er der en, der vil hjælpe mig med at oversætte følgende sætning til tysk? Det skal bruges til mundtlig eksamen, så det behøver ikke at vær en 1:1 oversættelse. "Jeg vil gerne perspektivere denne tekst til teksten XXX som vi har arbejdet med på klassen" Jeg har selv prøvet lidt... -
statistik
ForumindlægHej - er der nogen der kan lige fortælle hvad er forksellen ml. "Test for uafhængighed" og "Test for goodness of fit". ? Opgaven lyder altså: redegør for 'Test for uafhængighed' og 'Test for Goodness of Fit'. Du skal komme ind på begreber, som signifikans ... -
goodness of fit og uafhængighedstest
ForumindlægHej derude. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen på mandag og har egntligt styr på alle emnerne, men jeg er gået fuldstændig i stå til emnet hypotesetest. Spørgsmålet er meget enkelt, men jeg har svært ved at komme igang. Spørgsmålet er "Gør rede for chi2 test GOF og uafhængighed, nulh... -
Bevis af differentialligningen y^'=ay(M-y)
ForumindlægHej! Jeg laver forberedelse til mundtlig eksamen (mandag d. 15), men uheldgvis har vi ikke gennemgået oventstående bevis, så jeg har INTET jeg kan 'skrive/sige' til beviset, da jeg ikke kan gennemskue hvad det er vi gør i de forskellige trin. Er der evt. nogen som kender beviset i forvej... -
ang lineære vækst, eksponentiel vækst etc.
ForumindlægJeg er ved at forberede de mundtlige spørgsmål til matematik eksamen og er blevet i tvivl om formuleringen af nogle af spørgsmålene. Vil helst ikke misforstå dem. Spørgsmålene som forvirrer mig er disse her "Gør rede for lineære vækst", "gør rede for eksponentiel vækst" og &... -
Meine Eltern 2004 kurzfilm
ForumindlægHej studieportalen! Jeg står og skal til tysk mundtlig eksamen imorgen, og har i dag trukket mit materiale og har nu 24 timer til at forberede en præsentation. Jeg har trukket filmen "Meine Eltern" af Maggie Peren fra 2004. Da alle hjælpemidler er tilladte, ville jeg høre, om der er ... -
Sandsynlighedsregning - Sandsynlighedsfelt
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig eksamen, og er faldet over et spørgsmål omkring sandsynlighedsfeltet. Jeg har fået udleveret et kompendium af min lærer med denne vedhæftede tegning, og min opgave lyder på at jeg skal gøre rede for sandsynlighedsfeltet. På denne tegning for... -
Winnie Mandela Apartheid
ForumindlægHej Alle :) Jeg er i fuld gang med at forberede mig til mundlig eksame i morgen, mit overemne er "South Africa during Apartheid" og mit under emne er "Nelson Mandela and his life" men kom lige til at tænke over at jeg faktisk ikke ved hvordan Winnie Mandela bekæmpede Aparthei... -
Plangeometri og flytning af parabler
ForumindlægHej, Jeg skal til mat A mundtlig eksamen i over morgen. Og har styr på (optimistisk set) det hele, dog er der en ting, jeg hverken forstår beviset for, eller kan finde noget på nettet til at fortælle mig om det. Det omhandler: Forflytninger af koordinatsystemet, 2. gradspolynomiet og toppun... -
Lineær regression - hjælp til eksamensspørgsmål
ForumindlægHelp! Vi har fået udleveret eksamensspørgsmålene til mundtlig mat-eksamen C-niveau, og der er godt nok nogle der driller .. Er her mon nogle klogere mennesker som kan hjælpe lidt her :) Spørgsmålet/opgaven lyder sådan: - Gør rede for lineær regression, gerne med ugangspunkt iet konkret eksempel -... -
HA.int - Hvor meget matematik?
ForumindlægHej! Jeg er færdig med HHX til sommer og vil gerne i gang med at læse direkte efter. Jeg har hele tiden været fast besluttet på at jeg ville læse HA-int. (engelsk) på Århus Handelshøjskole, men jeg er dog kommet lidt i tvivl mht. Matematikken i det? Jeg vil ikke kategorisere mig som værende... -
Hjælp, for det snart eksamenstid!
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson - Humor i mundtlig dansk eksamen. Jeg har bare store problemer med at finde en god tekst som siger mig noget. Min lærer har givet mig en der hedder; Den legetøjsløse stakkel'. Er der måske nogle der har hørt noget om den og give et par hints om teksten... -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
Dårlig synopsis
ForumindlægHej. Jeg er blevet meget klogere siden min synopsis. Ja, faktisk har jeg fundet ud af at min synopsis er noget af det mest mangelfulde i verden, at jeg har brugt for lidt begreber og har skrevet humanistisk historie selvom jeg skulle skrive samfundsfaglig og i det hele taget bare har skrevet en ... -
problemer med enhedscirkel:S
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig matematik eksamen, og undre mig over et sikkert ganske enkel spørgsmål. Gør rede for begreberne sinus, cosinus og tangens ud fra en enhedscirkel. Vis, hvordan disse begreber kan bruges til beregninger i en retvinklet trekant. Jeg har g... -
Litteratur vedr. det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle, I forbindelse med det mundtlige oplæg til AT-eksamen, skal jeg bl.a. tale om hvordan det senmoderne samfunds indretning for nogle kan ende i en identitetskrise, grundet udviskede landegrænser, den eskalerende informationsstrøm osv. Ovenstående skulle jeg gerne have underbygget med noget... -
Macbeth's free fall og My Last Duchess
ForumindlægHej:)Jeg står og skal til mundtlig engelsk eksamen. Jeg føler egentlig jeg har ret godt styr på det hele, undtagen 2 tekster.Vi har læst Macbeth og i forbindelse med det, læste vi en artikkel der hedder "Macbeth's free fall" af Charles Moseley. Jeg kan simpelthen ikke forstå det sær... -
Sinus og Cosinus
ForumindlægHej Studi's.Jeg skal til 10.-klasses mundtlig matematikeksamen på onsdag og er næsten færdig med at øve tingene igennem.Jeg har hørt lidt om Sinus og Cosinus, men ved ikke rigtigt hvordan man bruger det. Da jeg virkelig godt kunne tænke mig at komme lidt ud over pensum, vil jeg spørge, om der... -
Vil du bruge et par timer på mig? Math
ForumindlægHej, jeg afslutter 2.g snart og jeg skal til eksamen i mundtlig matematik på B-niveau. jeg har fået udleveret mine 12 eksamensspørgsmål, som jeg gerne ville have hjælp til. Grunden til jeg opretter dette indlæg er fordi jeg søger en sød og venlig person til måske at bruge et pr timer med mig e...
