Søgning på: tysk stil om fritid. Resultater: 18701 til 18720 af 42009
-
SRP HHX
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at vælge et emne (to fag) jeg skal skrive om. Er dog rimelig lost omkring, hvad jeg kan skrive om. Nogen som har nogle ideer? Jeg har VØ, IØ på A -
Fransk i HTX
ForumindlægJeg vil gerne spørge jer noget vdr. frans i HTX, da jeg skal efter sommerferie skal starte på gymnasium. Er der mange elever som vælger frans i HTX? Hvis man gerne ønsker at have fransk, skal man så har det i 3 år eller bestemmer man selv, hvor langt tid man vil have det? Er det vigtigt at have f... -
vindmøller
ForumindlægHej, jeg er i tvivl om noget håber I kan hjælpe mig. Hvad er grundene til, at Danmark har førerposition i vindmølleindustrien? Hvad kan være en trusel mod vindmølleindustrien i Danmark? -
Oversætte en sætning
ForumindlægHej Jeg vil høre om der en der vil oversætte følgende sætning: "Derfor taler man undertiden om "præstationspresset". På forhånd tak -
filmanmeldelse
ForumindlægHeej Jeg skal skrive en filmanmeldelse til i morgen.. Er der nogle punkter som jeg kan skrive ? Evt. et eksempel på hvordan en filmanmeldelse ser ud .. ? -
Transportteknologien under 1. verdenskrig
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp i historie om "transportteknologien under 1. verdenskrig" Det er svært, at finde nogle oplysninger om transportteknologien under 1. verdenskrig... Nogen som har noget viden om transportteknologien under 1. verdenskrig? Det ville være en stor hjælp! - Ma... -
En sætning (analyse korrekt?)
ForumindlægSætningen: Wir erfahren durch die Geschichte, dass die Hauptperson eine richtige gute Person ist mit einem gutes Hertz. Min forklaring: Person er hunkøn og da (en rigtig god person) er akk. Led i sætningen, så mødes disse om et (-e) i bøjningsskemaet, derfor er endelserne e på eine. Richtige gut... -
HVERDAGEN
Forumindlægnogen der kan komme på nogle tiing en teenager hader ved hverdagen?? -
TITRERINGSANALYSE
ForumindlægHejsa :-) Er der nogen som kan forklare mig hvad en titreringsanalyse er, og samt dets formål? -
Mellemkrigstiden, perspektivering??
ForumindlægHJÆLP, hvad kan man perspektivere mellemkrigstiden til nutiden med, med henblik på versailletraktaten?? Plz hjælp :( -
Hjælp
Forumindlæghvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnsled eller grundled når hovedsætningerne står før bisætninger? hvad kommer normalt først i hovedsætninger udsagnled eller grundled når hovedsætningerne står efter bisætningerne? -
Ordvalg og grammatik
ForumindlægJeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare og beskrive, hvad fejlen er. :) På forhånd tak- 1)Russerne --> Skal det bøjes som et adjektiv? 2) Bogen er fra 2001 --> Das Buch ist aus dem Jahr 2001.?? <---- er præpositionen og bøjningen af Jahr rigtige? 3) Det handler om synet på slægt... -
Hvorfor lære spansk
ForumindlægJeg skriver en artikel om, hvorfor danske folk er ved at lære spansk. Jeg vil takke dig, hvis du kunne svare på disse spørgsmål. - Hvorfor er du vælger spansk blandt andre sprog? - Hvis du er studerende, blandt hvilke andre sprog kan du vælge? - Hvorfor tror du er så vigtigt for dig at lære spans... -
Hitler
ForumindlægGodaften Håber der en venlig sjæl, der kan besvarer mit spørgsmål vedrørende jøder og hitler under 2.verdenskrig. Hvorfor ventede Hitler indtil 1942 før han udryddede jøderne? Hvorfor kunne han ikke bare dræbe dem med det samme??? -
Optagelsesprøve til STX
ForumindlægHej. Min lille søster skal op til optagelsesprøven på STX er der nogen af jer der var op sidste år som kan give nogen gode råd og evt. kan forklare lidt om selve prøven, og niveauet. det kunne være en stor hjælp. -
oversætning? rigtig eller forkert?
Forumindlægjeg har oversættet dette på google, og ville bare se om den overhovede gør det rigtigt: Hampeplanten er en etårig forskellig kønnet plante. Det vil altså sige at der finde han og hun planter. En etårig plante lever hele din livs cyklus fra frø til plante, blomstring, ny frøsætning og død i lø... -
I alle de riger og lande - analyse?
ForumindlægJeg går på en højskole hvor vi har sunget denne sang af B.S Ingemann, hvor vi kom til at tænke hvad den egentlig betyder. Så jeg ville lige spørge om nogen af jer lagde inde med en analyse eller andet der kan hjælpe. Kunne være super dejligt. På forhånd tak :) -
Krigen i 1864
ForumindlægHej jeg sidder i øjeblikket og skriver DHO om krigen i 1864. Jeg har fået af vide af min lærer at det er en god ide af perspektivere til Treårskrigen, men jeg kan ikke finde ud af hvorfor. Jeg ved godt de minder om hinanden, men jeg mangler en lidt mere dybdegående forklaring? Det ville virkeli... -
Historie - 1. verdenskrig
ForumindlægHvorfor fik Tyskland skylden for 1. verdenskrig. Altså det var dem der skulle betale mest krigsskadeerstatning osv, men hvorfor? -
Vigtigt Eksamen!!!
ForumindlægNogen der kan forklarer/argumentere omkring hvorvidt første verdenskrig var optakt til anden verdenkrig?
