Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18721 til 18740 af 34067
-
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med min SRP opgave, give gode råd og svar på mine spørgsmål. Jeg skriver i matematik og fysik om universet. -
HASTER!, skriver 3.års
ForumindlægHej. Håber li der er nogle Eng/matematik genier: Skal virkelig vide hvordan man siger "Ensvinklede trekanter"- på engelsk?, da jeg skal bruge dette i mit abstract! Mvh Nadia -
Vil du læse min SRP? plz.
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der gider at læse min opgave igennem når den er færdig, og evt. også give noget respons? Jeg skriver i kemi og matematik. Det vil være et stort hjælp:) -
Procentvækst i eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik, og gar fået følgende spørgsmål: "Redegøre for, hvad der menes for procentvækst" - og det er inden for eksponentielfunktion, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare. -
histoire spørgsmål !:"
ForumindlægKan i hjælpe mig med at svare på dette: : i hvor høj grad den indbyrdes konkurrence mellem bystaterne var med til at fremme matematikken, politiske, økonimiske forhold i antikken i grækkenland? -
bestået?
ForumindlægHej jeg har taget matematik på B . Jeg har fået 7 skriftlig og 2 mundtlig. Spørgsmålet er om jeg har bestået. Det er HF ingen årskaraktere? gennemsnit er det 7+2=9/2?? -
hjælp til løsning af lining HASTER
ForumindlægHej jeg er nået til opgave i en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af. Den lyder således: Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 er der ikke nogle der kan hjælpe mig med den VH Claus -
Vektorer
ForumindlægHej studieportalen! jeg er i gang med i matematik opgave om vektorer, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den, er der måske nogle der kunne være søde at hjælpe mig? opgaven er uden hjælpemidler :) Tak på forhånd :) -
potensligning
Forumindlæghejsa er igang med en aflevering i matematik hvor jeg har fået nedenstående ligning som jeg skal løse men problemet er bare jeg ikke ved hvordan jeg skal løse den. Hvordan løser jeg den? x3-4x2=0 -
KAN MAN SÆTTE 2 STREGER UNDER FACIT I GOOGLE DOCS!?
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide om man kan sætte 2 streger under facit i docs, da jeg skal lave en matematik opgave deri. Tak for hjælpen på forhånd.. -
Hjælp til valg af fag (HHX - SRP)
ForumindlægHej med jer derude, Hvilket fag er det godt at skrive i SRP? Jeg går på HHX og kan skrive i fagene matematik, afsætning, virksomhedsøkonomi, dansk og engelsk. -
R og R^2 i forb. regression
ForumindlægHvordan udregnes R og R^2? Når man laver regression skal de to værdier helst være så tæt på 1 så mulig, men hvad står de for matematik? Og er R^2 bare R opløftet i anden? -
nogen der er på hjemmebane i det her ?
ForumindlægHej Nogen der er god til ægyptisk matematik, det kører ikke lige for mig... En der evt. kan finde ud af at regne hældningen af en sideflade på en pyramide der er 157 alen høj, og siden er 230 alen ? -
"faktorials"
Forumindlæghey derude.. hvad betyder det engelske ord: faktorials, inden for matematik? det står på følgende hjemmeside: http://mathrefresher.blogspot.com/2005/08/factorials.html på forhånd taaaaaak. -
hvorfor Pi er irrational
ForumindlægHey kloge mennesker Jeg sidder med en ret svær opgave i matematik, hvor jeg skal benytte modstridsbeviset til at bevise, at π er irrational. Nogle der kan hjælpe? -
Ligning for tangent
ForumindlægHej Ville gerne have hjælp til denne matematik opgave efter at have siddet med den og ikke kunne komme videre. derfor håber jeg at der er en der kan hjælpe mig med den. Tak på forhånd ps. den er vedhæftet opgaven. -
En funktion = grafer .... Hjælp mig!
ForumindlægHej Venner Jeg sidder desværre fast ved en matematik opgave, og kan ikke komme videre. Er der en velig sjæl som lige kan give en hjælpende hånd. Opgaven er vedhæftet som fil. -
Hvornår får man bedømmelse?
ForumindlægHej folkens Jeg har lige været til skriftlig eksamen i matematik A, d. 11/12. Er der nogle der ved hvornår man får sin karakter? Er det før eller efter nytår?
