Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18741 til 18760 af 23609
-
Eftervise Joules lov
ForumindlægHej Jeg sidder med en rapport hvor jeg skal eftervise Joules lov (E = R * I^2 * tidrummet) og (E = m * C * temperaturstigning) Jeg har lavet en graf med temperaturstigning som x-aksen og tidsrummet på y-aksen, samt en graf hvor temperaturstigningen er på x-aksen og I^2 på y-aksen. Jeg h... -
Hjælp til X^2 test
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en rapport i biologi (blodtypebestemmelse)Reultatet ser således ud: Klassen forventet i % Ki%A+ = 4 37.5 21A- = 4 6.6 21B+ = 1 8.8 5.3B- = 0 1.5 0AB+ = 0 3.3 00+ = 7 ... -
Salte i vand
ForumindlægHey derude...Ville hører om der var nogen som kunne hjælpe mig med en rapport om salte i vand...Jeg har aldrig haft kemi før, og jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal lavde det her..vi har lavet nogle forsøg, og skal skrive noget om:1.formål2.teori3.apparatur(det kan jeg godt svare på)4.fremgn... -
Motivation for, hvorfor summer er anvendelige...
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende:Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes forsk... -
Summer
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende: Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes fors... -
Summer
ForumindlægJeg skal til at igang med en rapport i mat A 3.g, om summer. Det første jeg ville tage fat på, er hvorfor summer er anvendelige, jeg har indtil videre skrevet følgende: Hvis det ikke er muligt, at et bestemt integral kan beregnes ved at finde en stamfunktion for integranden, kan der benyttes fors... -
Osmose
ForumindlægHej.Jeg har nogle problemer med en rapport jeg skal skrive. Jeg skal besvare en opgave der lyder sådan:Forklar hvad vi forstår ved fysiologisk saltvand og forklar hvad det kan bruges til. Når en laks vandrer fra havet op i vandløbene, kræver det en speciel egenskab af laksen for at den kan overle... -
Reklamebranchen
ForumindlægJeg skal lave en rapport, hvor dette spg indgår: Er reklamebranchens omsætning dækkende for al annoncering og reklame? Kan branchens dækningsgrad være forskellig for de forskellig medier (dagblade, tv, aviser, og internet), og kan der være en tidsmæssig ændring heri. Jeg har haft både forståels... -
Pythagoras - Bevis - Hjælp
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en matematik rapport angående pythagoras læresætning. Jeg er lige blevet sat ind i det, eftersom jeg har haft lovligt fravær i en længere periode. Jeg har lidt svært ved at forstå det. Jeg ved godt hvordan man kommer frem til en ukendt sidelængde ved hjælp af formlen. ... -
Reaktionshastighed: persulfat og iodid
ForumindlægHej Alle. Er i gang med at skrive rapport om ovenstående, og har et supplerende spørgsmål der lyder således Der er en fejl i forsøget, idet [S2O82-] ændrer sig, mens målingen af v står på. Hvor mange % ændres [S2O82-] under målingen? Kommentér fejlens betydning. Du kan eventuelt bruge ned... -
Amperemeter...?
ForumindlægHej. Jeg skal lave en rapport om lampekarakteristik og inden vi går i gange med at lave forsøget sagde læreren at vi skal overveje hvilken opstilling vi skal benytte og hvorfor - om det er indre amperemeter eller ydre amperemeter vi bruger. Nogen der ved hvad er forskellen. altså forskellen at... -
Metallers varmefylde
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en rapport i fysik.Forsøget går ud på bestemmelse af et metals varmefylde. Vi tog et kobberlod og puttede den ned i en elkedel, hvor vi opvarmede vandet til 100 grader. Derefter sænkede vi det opvarmede kobberlod ned i et andet bægerglas, hvor vi afmålte temper... -
Sociologisk analyse af filmen Pleasantville med teoretikere som: Thomas Ziehe, Goffmann, Honneth og Giddens.
ForumindlægVar der evt. nogen der kunne hjælpe mig med at kunne lave en god sociologisk analyse rapport, omkring denne film? Der skal være faglige begreber (som giver mening) og de kendte teoretikere Ziehe, Goffmann, Honneth og Giddens. Jeg har indført en smule i forhold til Giddens teori, men jeg har lidt ... -
Hvordan laver man en Vurdering?
ForumindlægHejsa.. Jeg er en elev på 2. år, og mig og min gruppe står og skal lave et produkt i teknologi, hvor vi er ved at lave en del til et ergonomisk bord. I rapporten havde vi tænkt os at lave en miljøvurdering af produktet. Vi kender lidt til hvordan man laver den, men ville høre om der var en der ... -
polære og upolære stoffer
Forumindlæghåber der er nogle søde mennesker der kan hjælpe mig. Det er sådan jeg skal lave en kemi rapport men kan simpelthen ikke komme igang med det sidste spørgsmål derfor ville jeg høre om nogle kan hjælpe mig på forhånd tak for hjælpen:) 10. Gør rede for bindingsforholdene i heptan, vand, kaliumperman... -
syretal, iodtal og forsæbningstal.
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave, i u nder spørgsmål i en rapport, men kan ikke finde et fornuftigt svar: Mens syretallet – og i øvrigt også iodtallet – ændres med tiden for et lipid, er forsæbningstallet konstant. Begrund denne påstand! Jeg har regnet ud af at det er konsant, pga. noget med ... -
Ascorbinsyreindhold i grapejuice og frugtsaft
ForumindlægHej alle, Jeg sidder med min sidste kemi-rapport for i år. Den omhandler ascorbinsyreindholdet i Grapejuice og saften fra en grape. Bl.a. skal jeg svare på om ascorbinsyreindholdet (c-vitamin) falder hvis kartonen står åben i længere tid? Mit gæt er selvfølgelig, ja det gør den. Men kan ... -
melormes repiration
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport over et forsøg vi lavede, hvor vi undersøgte melormes respiration, der er dog nogle spørgsmål, som jeg ikke kan svare på, måske kan i være behjælpelige? Hvorfor er store melormes respiration pr gram mindre end små melormes respiration pr gram? Og hvorfor er stor... -
Livscyklusanalyse af: Laminat, Krom og elektronik
ForumindlægHejsa... Jeg står og skal skrive en teknologi rapport med dertil følgende produkt, som bl.a. består af laminat, krom og elektronik.. Vi skal lave en livscyklusanalyse om de produkter, men kan ikke rigtig finde noget fakta om de produkter. Derfor ville jeg blive rigtig glad hvis der var nogen de... -
HJÆLP til gentype og fænotype
ForumindlægHej Jeg skal lave en rapport om "Klorofylmutanter i byg". Jeg skal lave et par skemaer, hvor jeg skal: 1. Opskriv forældregenotyperne til de udleverede frø. 2. Opskriv krydsningsskemaer, der viser de teoretisk forventede genotypiske udspaltninger i forsøgsmaterialet. Jeg ved a...
