Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18761 til 18780 af 41162
-
Hjælp-Maleri
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med at anaysere et maleri. Den skal snart afleveres. Please Sophie -
Hurtig spørgsmål om Fagtekst
ForumindlægHej! Jeg har et hurtigt spørgsmål: Det er typisk for fagtekster, at de skrives i en bestemt tid. Hvilken? a) Præsens (nutid) b) Imperfektum (datid) c) Futurum (fremtid) Jeg mener det er Præsens. Altså Nutid. Men er det nu også rigtigt?? På forhånd, tak. -
Kommunisme
ForumindlægHej :) Er kommunisme en ideologi? I dette tilfælde - hvad er dens hovedsynspunkter så? -
hjælp til rettelse for grammatik og fejl. meine hoppy
ForumindlægMeine hoppy ist fussball. Ich bin sehr für Fussball interessiert. Ich lese viel über Fussball im Netz und sehe eine Menge Fussballspielen im Fernsehen und manchmal im Fussballstadion, wenn mein lieblingsverein AGF spielt Heimspielen. Ich bin eine grosser AGF Fan. Aus dem Ausländer, ich bin Fan vo... -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
Oversættelse øvelser
ForumindlægHey Tænkte om der var nogle der vist hvor man kunne prøve kræfter med nogle oversættelsesopgaver a la dem til eksamen. Behøver ikke være nogle der er givet til eksamen men ca. samme sværhedsgrad og længde. Er der nogle der kunne hjælpe mig med det? Eller hvis der ellers er andre steder man kun... -
Er den mon go' nok?
ForumindlægKan I spotte nogen fejl? Det er interessant at bemærke, at I forbindelse med forbudet faldt antallet af følgesygdomme i forbindelse med indtagelse af alkohol voldsomt, og det var ikke før 1975, at forbudet af alkohol nåede niveauet fra før forbudet. I dag ser de amerikanske studerendes drikkev... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
hvordan opstiller man en KRONIK?
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp med at lave en KRONIK af en artikel fra Politiken. Vil bare lige vide hurtigt en "opstilling" af kronikken, om man må inddrage ens egne meninger.. Tak på forhånd, Kambiz -
Analyse af Pia Juuls "jeg vidste slet ikke du var så hellig"
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en analyse og fortolkning af novellen: jeg vidste slet ikke du var så hellig skrevet af Pia Juul Der står noget om en tekst fra bibelen med nogen jomfruer og nogen lamper. Er der nogen der kender den fortælling? jeg ligger ikke inde med en bibel og... -
Afvigelse
ForumindlægHvordan regner jeg den relative afvigelse og den absolutte afvigelse ud? For lige nu, har jeg en masse tal, men har ingen ide om hvordan jeg skal have sat dem ind. Det er noget med lys og laser. På forhånd, tak :) -
Optagelsesprøve Til Stx
ForumindlægHeeeej Allesammen Jeg skal til optagelsesprøve her om nogle måneder, men jeg er meeget nervøs over hvordan det er. Er der nogle som der har været igennem optagelsesprøven, der kan fortælle mig om hvordan det foregår om det er svært eller let.. hvad kommer man op i ... Kommer man op i Tysk hvis ma... -
Plinius' to breve
Forumindlæghvor er det muligt at få fat i Plinius' to breve? jeg har søgt på bibliotek.dk, men der er det ikke muligt at bestille bogen hjem, da den kun findes på det kongelig bibliotek. jeg er ikke så meget for at få dem fra et tilfældigt sted på nettet, da lærerne ikke altid mener det er troværdigt d... -
medieteori
ForumindlægHej, I samfundsfag.. Der er en eller anden fyr der har opstillet nogle medieteorier . Mener han hedder noget med downs ?? Står nemlig og mangler noget medieteori. Især om nyhedskriterier, og mediernes evne til at være opinionsdannende ... -
H.c. andersen - klokken ..
Forumindlægnogle som kan give et meget kort referat af h. c. andersens "Klokken" ? Det haster... -
Mekanik før og efter
ForumindlægJeg har om Atwoods faldmaskine, og jeg skal vise at hvis der er en energibevarelse skal der gælde at E mekanik før = E mekanik efter. og det skal jeg ved at bestemme faldhøjden og sluthastigheden først. hvilke formler skal jeg bruge til at bestemme disse. tak på forhånd . -
Er i nød!HJÆLP
ForumindlægEr der nogen har har lavet en glimrende reklameanalyse, som har lyst til at senden den til mig? Jeg skal bare bruge den son inspiration. Sophie -
Whose life is it anyway - euthanasia
ForumindlægHej Jeg skal skrive om forskellen mellem bogen og filmen 'Whose life is it anyway'. Jeg har selvfølgelig både læst bogen og set filmen men jeg er rigtig dårlig til engelsk og har derfor svært ved at koble de to ting sammen og finde forskellene. Håber der er en der kan hjælpe :) -
PARLAMENTSVALGET 2010
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med, at skrive SRO, og jeg skal skrive i samf/eng om folketingsvalget 2007 og parlamentsvalget 2010. Jeg skal besvare et spørgsmål om hvem der ser ud til at vinde parlamentsvalget, og jeg har fundet en artikel på The Guardian, men jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved ... -
flere ældre der er fattige
ForumindlægJeg så på en statistik for et par mdr. siden, og der så jeg at der faktisk er flere fattige ældre mennesker over de 60 stykker, mens de unge ikke er nær så "fattige". Kan det ikke have noget at gøre med, at de jo omkring den alder jo er pensioneret og derfor ikke "er i stand" ...
