Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 18781 til 18800 af 31547
-
SSO
ForumindlægJeg står og skal skrive SSO opgave og skal "Redegøre kort for slaveriets opståen og udvikling i sydstaterne i USA. Det ønskes endvidere, at du beskriver de sortes levevålkår i det amerikanske samfund under slaveriet." Mit spørgsmål er så, at der er rigtig mange ting jeg kan komme ind p... -
Kommunikation under 2.verdenskrig
ForumindlægJeg har besluttet mig for at ville skrive om kryptologi i matematikdelen. I historiedelen vil jeg redegøre for brugen af denne teknik under 2. WW og diskutere dennes betydning for krigens gang. Jeg står lidt på bar bund p.t materialemæssigt. Jeg har spænderet flere dage på bibliotek og internet,... -
grammatik
Forumindlægjeg sidder med studentereksamensopgaven fra 2007 i skriftlig engelsk.. der er et par ting jeg ikke forstår, hvad er galt med disse sætninger og hvorfor: He talked friendly to her. - talked, er det forkert ord? He feels that now he was able to play the piece good. jeg har på fornemmelsen at der ... -
SRO hjælp til matematik teori
ForumindlægJeg har lidt problemer med at skrive matematik teori afsnittet i vores SRO håber nogen vil hjælpe :) Vores SRO handler om retlinjet bevægelse. Spørgsmålet: Redegør kort for hvordan hastighed og acceleration defineres vha. differentialregning. Udled bevægelsesligningerne for konstant acceleret b... -
Proteinsyntese
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe mig med denne biologi opgave, da jeg synes proteinsyntesen er noget så svært.... Hvorledes er det kromosomstykke sammensat , der koder for polypeptidet met-glu-leu-tyr-his-lys ? Hvor sidder den triplet, som afslutter den nævnte polypeptidproduktionen, og hvorle... -
Krig
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig? - redegøre for udviklingen af den danske krigshistorie. I skal kunne forklare hvordan det hele hænger sammen, og hvorfor det udviklede sig som det gjorde og hvorfor det var i lige præcis den rækkefølge. - perspektivere til nutidens krig, som Danmark er en del af... -
Urappe tv-ænder
ForumindlægJeg sidder her, optaget af min opgave omhandlende en kronik bragt i politikken, med titlen "Urappe tv-ænder". Jeg skal ude fra denne kronik skrive en redegørelse, men det forekommer mig noget vanskeligt, idet længden er svær at forholde sig til. Selve kronikken fylder ca. 3 normale A4... -
Råd, tips osv.
ForumindlægI forbindelse med det kommende valg, har min lærer besluttet, at vi skal fremlægge/redegøre de foreskellige partiers ideologi. Jeg Har valget partiet Radikale Venstre. Den del af deres politik, som jeg gerne vil ind på er - Finanaspolitik - Velfærdspolitik. Jeg har sammenlagt 5 minutter til ... -
Hjælp til problemformulering - samfA og engA
ForumindlægSkal til at skrive problemformulering til AT, hvor årets AT emne er mennesker og naturen. Jeg har valgt at skrive i samfundsfagA og engelskA, hvor jeg har valgt emnet: Trumps klimapolitik. Her vil jeg gerne bl.a. i engelsk lave en retorisk analyse af en af trumps taler om klimapolitikken, og evt.... -
Nerveøvelse (nervesystemet)
ForumindlægHej Jeg vil gerne bede om hjælp til dette spørgsmål. Jeg ved jeg skal bruge Goldman equation, men ikke hvordan det skal løses håber i kan hjælpe: b) En patient bliver indlagt med serum-kalium forhøjet til 6,5 mM (normalt 3,5-4,5 mM), serum-natrium forhøjet til 157 (normalt 135 - 145 mM). Redegø... -
AT - Menneskets forhold til naturen, disneyficering
ForumindlægHej!! Jeg skal skrive om disneyficering i fagene engelsk A og dansk A i AT. Overemnet for alle gymnasier i Danmark er menneskets forhold til naturen, men jeg har brug for hjælp. Mine vejledere har ikke været særlig gode til at hjælpe mig overhovedet.... Jeg skal have sammensat en problemformu... -
konstant funktion.
ForumindlægHej kloge hoveder. Jeg har været i gennem en længere udregning, for at vise at noget (en funktion) er konstant. Jeg mangler dog det allersidste skridt. jeg har opnået udtrykket: (2*cos(t)+1)/(cos(0,5t)^2) Hvordan redegør jeg for, at denne er en konstant, som funktion af t? ... -
Folkevise - dansk
ForumindlægHej. Vi har dansk på A-niveau på første år (altså i 1.g). Vi har om folkevisen Hillelilles sorg, og vi har rimeligt svært ved den. Er der nogle som har haft om denne, og måske kan hjælpe lidt? Vi skal lave et referat, person- og miljøkarakteristik og bestemmelse og begrundelse for visetypen. ... -
Fra Klunker til Kollektiv?
ForumindlægHejsa :) Opgaven lyder således: "Lav en skriftlig, sammenhængende og kronologisk redegørelse for de ideologier, der ligger bag boligens udvikling fra klunkestilen i slutningen af 1800- og begyndelsen af 1900-tallet over funktionalismen i 1920’erne og 1930’erne til bokollektiverne... -
P = 20 * e^ - 0,05t ??
ForumindlægP= prisen på en vare. t = tiden målt i uger. P = 20 * e^-0,05t Redegør for at funktionen er aftagende: ( Skal man bare forklare at da e^-0,05t er et negativt tal må funktionen være aftagende?) Hvor mange % aftager prisen pr. uge: (er svaret at prisen aftager 5 % eller hvordan finder man frem... -
Find forskriften for de samlede omk- f(x), omsætning - g(x) og overskud - h(x)
ForumindlægEn produktionsvirksomhed fremstiller kuglepenne. Faste omkostninger er 12.000kr og de variable omk. er 1,40kr pr. stk. De kan sælges for 2,10kr. pr. stk. a) Find forskriften for de samlede omk- f(x), omsætning - g(x) og overskud - h(x). Redegør samtid for funktionernes definationsmængde og værdim... -
Spørgsmål omkrig AT i dansk/fysik
ForumindlægHej SP Jeg skriver AT i fysik og dansk, og mine vejledere sagde, at jeg primært skulle lægge fokus på det danskfaglige. Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der kan svare på følgende: Er det nok at jeg bare redegører for fysikken bag mit emne i ord, eller SKAL jeg kunne vise det jeg beskr... -
Medier og demokrati
ForumindlægJeg er igang med min SRP, og har emnet "medier og demokrati" Jeg ville høre om der var nogle som havde nogle forslag til hvad jeg kunne inddrage i opgaven. Min problemformulering lyder: Redegør for mediernes rolle i udviklingen af demokratiet Analyse af udvalgte politiske nyhedsindslag ... -
væsentlige træk i borgerretskampene usa.
Forumindlægjeg har fået spørgsmålet. 1) giv en kort redegørelse for de væsentlige træk ved de amrikanske borgerretskampe i 1950'erne og 1960'erne, og analyser Martin Luther Kings tale, "I have a dream" jeg har analyseret talen. men har store problemer med at forstå den første del a spør... -
Syre-base titrering - redegørlse af 10-talslogaritmens relevante egenskaber
ForumindlægHej Jeg har i min SRO fået til opgave at give en redegørelse for relevante egenskaber ved 10-talslogaritmen i forbindelse med udledning af formler for pH i syre/baseopløsninger og jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal gribe dette an. Skal jeg udlede formlerne for pH fx -log([H_3O+]), -log(c_b), pu...
