Søgning på: dansk noter hf. Resultater: 18801 til 18820 af 56577
-
appostrof
Forumindlæghvis man skriver et årstal forkort, fx 12 i stedet 2012, plejer der at være et appostrof. er det 12' eller '12 ? -
Reducering...
ForumindlægNogle, som vil hjælpe mig på vej til hvordan disse regnes ud? Helst forklaringer :-)) 1) c^3bd^2 / cbd 2) (-2a)^2 / 2a På forhånd tak :-)! -
4 parti system...
ForumindlægHar ledt og ledt nogle der har en tegning over det gamle 4 parti system? Og er der nogle der har været oppe i synopsis eksamen i samfundsfag B som har nogle gode råd? smiler -
God matematik B HTX bog?
ForumindlægJeg søger en god matematik bog til HTX B niveau. Jeg søger fordi den jeg har nu er noget være lor* Hvis efter min mening og vil derfor gerne have en anden og læse lidt i for at få bedre forståelse for tingene. -
stråling
Forumindlæghej hvad er svækkelse af stråling håber for svar tak på forhånd -
Enkelt sætning
ForumindlægJeg er i gang med min engelsk oversættelse, er snart færdig, men er bare gået helt i stå ved denne sætning: Ville De gå ind for en lønnedgang for at hjælpe virksomheden til at undgå konkurs? - Håber at I kan hjælpe mig. På forhånd tak -
Reduktion
ForumindlægKan i hjælpe en intetfattende 1.g'er? Jeg fatter simpelthen ikke den her: 3x-(6x+2)2+4(½x+½) Den bør give -7x+2 ifølge facitlisten, men ander ikke hvordan de er kommet frem til det! -
Eksponentiel funktion, bestemmelse af a
ForumindlægJeg har B, og en tabel med punkter som er indtegnet på enkeltlogaritmiskpapir. Hvordan bestemmer jeg a? -
Stokes' lov
ForumindlægMit forsøg lyder således: Apparatur: 500 mL måleglas fyldt med sirup, 6 stålkugler med forskellig diameter, stopur, målebånd, vægt, mikrometerskrue. Alle måleresultater føres en i en passende tabel (se næste side). Når stålkuglerne falder ned igennem den meget tyktflydende sirup, vil de øjeblikke... -
Handling i Polly Clarks Reconciliation - HJÆLP
ForumindlægHej :)) Jeg sidder og kæmper med at komme med med mine gamle opgaver her i 2.g - derfor sidder jeg nu med en opgave der går ud på at jeg skal skrive et analyserende essay ud fra Reconciliation af Polly Clark - Jeg skal komme ind på følgende punkter: - Karakteristik af fortælleren - Fortællerens ... -
En isolering
ForumindlægHvordan kommer man fra det næstsidste og til det sidste trin i denne isolering? (y - 1.003.076)/(x - 11) = (1.610.123 - 1.003.076)/(50 - 11) <=> y - 1.003.076 = 15.565,31(x - 11) <=> y = 15.565,31(x - 11) + 1.003.076 <=> y = 15.565,31x + 831.857,62 -
nothing to fear nothing to hide
ForumindlægIn discussions about increased surveillance the statement ’Nothing to hide – nothing to fear’ is often heard. Please discuss this statement. Can anybody tell me how I can discuss this statement..? -
Metodeafsnit om det eksperimentelle afsnit - hvordan?
ForumindlægHej SP! Jeg skal i gang med at skrive min SRO, men der er noget jeg er meget i tvivl om. I opgavebesvarelsen skal der indgå en beskrivelse af hvordan det eksperimentelle arbejde af udført, men min lærer fortalte mig, at det ikke er det samme som når vi skriver en almindelig videnskabelig rapport... -
formål med motion
ForumindlægHej jeg har det svært med at samler min tanker og skrive en kort tekst om hvorfor man motionere ? Der skal gøre rede for de her ting Vægttab Forbrænding Opbygning af muskler Humør -
Forskiften for funktion f
ForumindlægHej! En ret linje har hældningskoefficienten -2 og skære koordinatsystemets førsteakse i punktet P(3,0) Bestem en forskrift for den funktion f, der har denne rette linje som graf. Er der nogen der kan vise hvordan jeg laver opgaven. Jeg er rimlig lost, så megen hjælp behøves! :D pfh. TAK! -
irrationelle tal
ForumindlægHej.. jeg søger nogle personer som kan hjælpe mig med SRP.. det kommer højst sandsynligt til at handle om irrationelle tal? -
HJÆÆÆLP - Denotationer/Konnotationer
ForumindlægJeg sidder med en danskopgave, og jeg har ret svært ved at finde ud af det med konnotationer... Min opgave lyder således: Se på de følgende ord, der alle har kvinde af hunkøn som det denotative indhold. Hvilke konnotationer har de forskellige ord, og er de positive eller negative? Dame Kællin... -
Hvordan er det rapporten skal skrives?
ForumindlægHej. Jeg er kommet i tvivl om, hvordan man skal skrive rapporten. Jeg har ikke afleveret så mange rapporter før, så eri kke så trænet i det. Tænker på, hvilke ting der skal indgå i rapporten. Skal litteraturlisten været kommenteret? Skal der være delkonklusioner? osv.. -
Referat
ForumindlægHvordan er det nu man skriver et referat kan nemlig ikke huske det og jeg håbede på at i kunne hjælpe mig :) skal nemlig skrive et referat af en samtale mellem bruno og Shmuel i drengen i den stribede pyjamas -
Haster Ligninger x( Søger prof. til at regne Ligninger :)
ForumindlægHej, har en aflevering til næste uge med Ligninger og Uligheder. Fatter virkelig ikk, har brugfor hjælp. Det HASTER... Vil være glad vis jeg får hjælp :) Opgave 1 a) 10x=4x+600 e) 500x+200=300x+1200 b) 2x+24=6x f) 8x+6+3x=18+x c) 5x-20=3x+40 g) 7x+1=60-(3x+9) d) 3...
