Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 18801 til 18820 af 23609
-
fremstillig af jern .....
Forumindlæghey rapporten hedder Fremstilling af Jern(II)Sulfat HeptaHydrat der står i min opg at beregn massen af den FeSO4.7H2O der maksimalt kan dannes. dette tal benævnes det teoretiske udbytte, mteo. skal man ikke starte med at finde massen af de tre grundstoffr FeSO4.7H2O ved hjælp af peridisk... -
Penicillin
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg skal til eksamen i teknikfaget - proces og levnedsmiddel på torsdag, hvor jeg skal fremlægge min rapport om fermentering af penicillin. Jeg har lavet en power point, hvor jeg vil komme ind på, hvad penicillin er, og hvad det bruges til. Derefter fo... -
Penicillin
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få lidt hjælp :D Jeg skal til eksamen i teknikfaget - proces og levnedsmiddel på torsdag, hvor jeg skal fremlægge min rapport om fermentering af penicillin. Jeg har lavet en power point, hvor jeg vil komme ind på, hvad penicillin er, og hvad det bruges til. Derefter fo... -
Søger stof om "Demokrati og medier"
ForumindlægHej, Jeg har for nyligt fået en samfundsfagsrapport for, der skal omhandle demokrati og medier. Rapporten er en slags øvelse til en synopsis. Vi skal lave en problemformulering, opstille nogen problemstillinger og redegøre, analysere og vudere det. Vi skal selv finde på vores emne, men det ska... -
atwoods faldmaskine - bar kig :-)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en rapport over atwoods faldmaskine. Der har jeg lavet en graf hvor jeg har fået: y = 0,006x^2 + 0,2482x + 0,0505 R2 = 0,9755 men er det noget med at accelerationen er dobbelt så stor eller hvordan er det at det fungerer? jeg skal: En sammenligning af regressio... -
kina - bæredygtig økonomisk og miljømæssig udvikling
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal aflevere en ng rapport i morgen og så tænkte jeg på, at der sikkkert sad nogle mennesker her og havde nogle nyttige noter, jeg kunne få glæde af. :) jeg skal skrive om Kina. Spørgsmålet er; I hvor høj grad er en miljømæssig bæredygtig udvikling mulig med den fortsatte fo... -
Pensum
ForumindlægHejsa Kan man komme op i samme pensum som man havde fra gamle ordning? Jeg er flyttet til den nye ordning, men mangler nogle uafsluttede fag fra den gamle ordning. På nogle punkter vil jeg helst op i ny pensum, idet pensum ikke vil være fuldpensum, som det ville være på den gamle.. På den ande... -
Forsøg - Ohms lov
ForumindlægHej alle. Jeg har lidt problemer med forståelsen af et forsøg, som jeg skal lave rapport over. Forsøget går ud på, at sende en elektrisk strøm gennem en metaltråd og målesammenhørende værdier af strømstyrken I og spændingsforskellen U og vha. Ohms lov funde resistansen R. Desuden er trådens di... -
temperatursans
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport. Vi lavede en øvelse med en person, der havde en hånd i varmt vand (42-45 grader) og den anden hånd i koldt vand (10-12 grader). Derefter puttede personen begge hænder ned i lunkent vand. For hånden, der havde været i varmt vand, føltes det lunkne vand koldt, for... -
Faglige mål Teknologi A
ForumindlægHEJ Jeg er i den situation at jeg skal op i teknologi A eksamen meget snart, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde de faglige må,l jeg skal udfylde ved selve eksamen. Så jeg håber der er en flink person derude der har disse faglige mål for teknologi A eksamen liggende og kan hjæ... -
Oversvømmelser i Alperne - hjælp.
ForumindlægHej allesammen. Jeg er ved at skrive en rapport i geografi. Jeg er så nået til oversvømmelser i Alperne, og jeg skal svare på disse to problemstillinger: 1. Der næppe nogen tvivl om, at udbygningen af skisportsanlæg i Alperne er en del af forklaringen de hyppigere oversvømmelser langs Europas f... -
dekstrin (kulhydrater)
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport om kulhydrater,(C niveau, biologi) og er gået i stå ved dekstrin. Jeg ved kun hvordan det fremstilles, og synes ikke jeg kan finde nogle sider på nettet omkring dekstrin, tager gerne mod links :) men håber der er en der ved noget om dekstrin, hvad det er for et ku... -
HJÆÆÆLP TIL EKSAMEN!:(
ForumindlægHej alle jer dejlige mennesker her ude, her er nogle spørgsmål under en rapport der hedder "fotosyntese og respiration" 1: Hvordan får de autosrofe og de heterotrofe organismer adgang til de organiske kulstofferbindelser, som de skal respirere? 2: repirationen består af 3 delpro... -
Forskrift
ForumindlægEr igang med en rapport om funktioner og har brug for hjælp. Kender I nogle huskeregler som man benytter, når man arbejder med funktioner såsom; hybeper, parabel, ligefrem proponationalitet, linæer etc... Hvis I kender til huskereglerne inden for området, vil I så ikke smide dem herud, så jeg ogs... -
Linære sammenhænge
ForumindlægNu har jeg gået og bikset med min matematik-rapport i et længere stykke tid, men jeg synes ikke, at jeg som sådan kommer videre. Bestem en ligning, for: Linjen, som går gennem punktet (5,-11) og er parallel med ligningen y = 3x -2. Jeg er fuldstændig blank. Kan den beregnes analytisk? Opgave 3 er... -
Landeprotræt
ForumindlægHåber på jeres hjælp.. Har en lang rapport jeg skal have lavet af et landeprotræt af england.. Mangler egentlig bare nogle sider hvor jeg kan komme ind og lede efter nogle af de enmer jeg leder efter Fx. Skole systemet og noget evhvervsliv, noget i den dur' Er en dør til at finde ting på in... -
DNA
ForumindlægHi, jeg sidder lige med en rapport at lave,men har svært ved at svar på 3 de tre spørgsmål. Nogen vil være sød og foklar mig det. 1)Foklar kort hvordan et barns arvemasse vil være i forhold til de forældres arvemasse. Indrag din viden om meiose og befrugtning/krydsning i svaret. 2)Hvorfor er d... -
Apartheid Hjælp engelsk eksamen
ForumindlægHej jeg er en dreng der skal op til Engelsk eksamen efter den nye form hvor man selv vælger emnet. jeg har fundet ud af at Apartheid i Sydafrika er et godt/interesant emne. Eksamen varer 5 min hvor man skal tale om sit emne derefter trækker man et spg og taler om dette i 8 min. Jeg vil "ba... -
Transport over cellemembranen (Osmose)
ForumindlægHej... Jeg er i gang med en Biologi Rapport, hvor jeg skal skrive om Plantecellernes Osmostiske Forhold, altså transport over cellemembranen. Eftersom vi ikke har haft så meget om dette, så ville jeg blive glad hvis en fortalte mig nogle vigtige ting som man næsten skal have med angående det emn... -
Obligatorisk selvvalgt opgave
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse og har et par spørgsmål omkring obligatorisk selvvalgt opgave. Skal man lave en problemformulering med flere spørgsmål, som man gør i projektopgave? Skal man aflevere opgaven skriftligt, som en rapport for eksempel? Hilsen Jeannett. P.S. hvis i har andre oplysninger elle...
