Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18801 til 18820 af 153151
-
S.O.S !! HJÆLP!
ForumindlægHejsa ! Jeg skal i uge 6 skrive SSO-opgave i matematik. :D Jeg har valgt emnet ægyptisk matematik. Nu søger jeg så materiale til emnet, og har fundet en bog på bibliotektet som hedder "Ægyptisk matematik" af Jesper Frandsen. Jeg mener dog ikke det er nok, derfor vil jeg spørger om i ha... -
teori i samfundsfag
Forumindlægjeg er så småt gået i gang med at foreberede mig på SSO opgaven til december. mit overordnede emne er ind til videre forholdet mellem grønland og Danmark, med henblik på hvordan vi gennem grænland har sikret os at komme ind i varmen i international politik; under 2. verdenskrig og den kolde krig ... -
Outsourcing
ForumindlægSom så mange andre skal jeg i starten af dec. i gang med at skrive SRP eller SSO. Min fagkombination er VØ A og Afs. A med udgangspunkt i emnet Outsourcing i danske virksomheder. Det er ideen med opgaven at jeg skal analysere forskellige danske virksomheders brug af outsorcing og hvilke konsekven... -
Kan nogen forklare mig....
ForumindlægHej med jer.... jeg sidder her midt i min sso opgave (skriver i psyk. om mønsterbrydere og social arv) og i sidste del af min opgave lave en sammenstillende vurdering af svagheder og styrker af mine anvendte teoriers bidrag til belysning af social arv og mønsterbrydning i det sen moderne samfund.... -
Skal man have tilladelse af vejleder?
ForumindlægHej! Jeg har oploadet min SSO opgave til studienet, og det er først nu, at jeg komme i tanke om, at min vejleders navn er på den. Jeg spurgte ham ikke om tilladelse, men det er min opgave og problemformuleringen kommer fra netprøver. Skal jeg stadig have tilladelse fra min vejleder, eller ej? O... -
IR-spektrum
Forumindlæghejsa :) jeg er i gang med SSO (større skriftlig opgave) på hf. Jeg skriver om plast med vægt på PVC og PA (nylon). Jeg har lavet et IR-spektrum af PA men jeg forstår ikke hvad man skal se efter på den. Jeg skal aflevere min opgave på fredag, så jeg er rimelig presset med tiden . Håber at der er... -
Cubakrisen
ForumindlægHej Har stor brug for jeres hjælp ang. AT, jeg har valgt at skrive om Cubakrisen i fagene Historie, A og Engelsk, B. Som materialer harjeg filmen Thirteen Days, som jeg har tænkte mig at analysere i engelsk og Kennedys TV-tale d. 22 oktober, som jeg har tænkte mig at lave kildekritik af. Jeg ... -
Den Russiske rev.
ForumindlægHello folks...Jeg skal snart til at skrive historie opgave, min probelmformulering lyder..:"Redegørelse for den politiske baggrund for de 2 rev. i Rusland 1917, en analyse af Lenins rolle og en vurdering af årsagerne til okt. rev."Tænkte på om der var nogen som havde skrevet om det samm... -
Engelsk stil
ForumindlægEr denne historie god? 22 degrees all days for the whole year around. Half the day goes by, and the room is still empty. The decision to take this as my memorable place, is fairly unusual. But this is something that means alot, and has alot of dignity. Whether i am sad, depressed or happy, ... -
DHO
ForumindlægHej alle :) Jeg aflevere min dansk-historie opgave her på tirsdag, jeg har fået læst en masse men slet ikke fået skrevet noget. Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal skrive en indledning/ "appetitvækker". Min problemformulering ser således ud: 1.Redegør for slaveforholdene i ... -
hjælp, skal have 13 til den sidste eksamen for at bestå
ForumindlægHejsa, jeg vil bare lige høre om der er nogen der kan give et par gode råd, jeg har været så uheldig at dumpe mange af mine eksamener og nu står jeg og skal have 13 til den sidste, som er en historie eksamen :-( hva pokker er der lige at gøre?? -
Hvorfor blev Stasi oprettet?
ForumindlægJa, jeg har om Stasi under Den Kolde Krig i Historie FSA. Men har ret svært ved at finde fakta og informattioner om Stasi ud over det der står på Wikipedia. Er der nogen der ved hvorfor Stasi blev oprettet? Hvorfor DDR havde brug for Stasi? -
Ideer til SRP med kemi?
ForumindlægGoddavs allesammen. Jeg har følgende studieretning: Mat A, Fys B, Kem B Har overvejet at kombinere kemi med et humanistisk fag såsom historie, dansk eller engelsk. Nogle gode bud? Mange tak på forhånd og god dag. -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
Tror ikke jeg har nok kilder
Forumindlæg(spørger ikke efter hjælp til at finde kilder) Jeg skal skrive SRP blablabla. Jeg har om antirygekampagner i Danmark i historie og kemi. Min vejleder i historie insisterer på at der findes massere af kilder til dette emne, men nu har jeg brugt mange timer på at søge, spurgt bibliotekarerne om d... -
Investering og finansiering - aktier !!
ForumindlægPå torsdag (den 6 december 2007) skal jeg i gang med SRP hvor jeg skal skrive om emne "investering og finansiering - herunder virksomhedsanalyse" . Jeg tager udgangspunkt i en børsnoteret virksomhed (tror det bliver "Dan-Ejendommme Holding A/S"), som jeg så beskriver med alver... -
Totalitarisme og "The Matrix"
ForumindlægSom tusinde andre 3. års eleve sidder jeg med min AT-opgave. Min fagkombination er religion og historie. Indenfor dette emne skal jeg skrive om: Totalitære samfund og filmen "The Matrix". Mit problem er (!), at jeg skal bruge en tese om et totalitært samfund, men den kan jeg ikke finde... -
Eksamensprojekt: His B + Rel C
ForumindlægJeg er på sidste år i min hf, og skal til at lave eksamensprojekt i ovenstående to fag. Jeg har lidt svært ved at finde et emne, og håbede I kunne komme med til inspiration og gode råd. Mine ideer indtil videre: - Folketro igennem historien - Overtro eller religion igennem historien - Huntingto... -
Den grønne bog - Gadaffi
ForumindlægHej, jeg har en artikel, om "Den grønne bog" som er skrevet af Gadaffi, jeg har lige problemer med, hvad det er der er vigtigt at tage med. Håber nogen kan hjælpe, Tak på forhånd. :)
