Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18821 til 18840 af 48964
-
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
Skriftlige karakterer - hvornår?
ForumindlægHmm.. hvorfra ved I hvornår I kan få de skriftlige karakterer? Jeg kan hverken finde noget på UVM eller på mit gyms hjemmeside, og har intet hørt om det.. Nogle siger torsdag og andre siger fredag.. ??HP -
Eksamenshjælp
ForumindlægHej Allesammen, Jeg skal til sygeeksamen 12. august. Da jeg har modtaget undervisning på flexhold er jeg slet ikke klar. Jeg har godt fat i emnet men skal lande mig et 7-tal for at holde mit gennemsnit. Jeg har derfor brug for hjælp til gennemgang af forsøg og dertilhørende teori. Da jeg er p... -
Psykologi på RUC
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan fortælle mig noget om psykologi på RUC? Med hensyn til job i fremtiden - altså jobmulighederne. Nu hvor man ikke bliver autoriseret psykolog, har man så mindre chancer? På forhånd tak. -
Gymnasielærer eller farmaceut/ingeniør?
ForumindlægJeg har lige afsluttet 3.g her i sommers.Gennem hele min gymnasietid var jeg ret fast besluttet på at blive gymnasielærer i kemi (og evt. engelsk som sidefag).Imidlertid blev jeg ret usikker det sidste halve år og overvejer nu at blive ingeniør eller farmaceut.Hvorfor? Fordi jeg synes gymnasielær... -
Da kogekonen kom af Pia Juul, hjælp!!!!!
ForumindlægEr der slet ingen, som har analyseret denne novelle? Jeg er virkelig på bar bund, og ville gøre alt for jeres hjælp :-( -
Fotoner der rammer en termosøjle pr. sekund
ForumindlægHej!Jeg har virkelig prøvet, men jeg kan overhoved ikke komme længere.Mine opgaver er:1) En lysstråle fra en He-Ne-laser sendes ind i en såkaldt termosøjle, der måler lysstrålens effekt til 0,5 mW. Lysets bølgelængde er 633 nm.Hvor mange fotoner rammer termosøjlen pr. sekund?2) Lyset fra en He-Ne... -
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre
ForumindlægHejsa, lad mig komme lige til sagen: Jeg har et kæmpe problem, og det vedrører min uddannelse. Jeg startede efter niende klasse på stx, men der gik jeg kun i en meget kort periode, hvorefter jeg skiftede over til en htx. Tingen er dog, at jeg er meget skoletræt, og desuden ved jeg ikke, hvad jeg... -
Atomfysiik
ForumindlægBeregn fotonenergien for den blå hg linie på 435,8nmHvordan gør man det?-----------------------------------------Jeg har prøvet lidt selv, men jeg tror jeg bruger den forkerte formelf = c / vhvorefter jeg finderE_foton = hfer det rigtigt? -
Integrere
ForumindlægNår man integrere en funktion, skriver man så +k eller +1? -
HJÆLP DET HASTER!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal aflevere en fysik rapport i morgen, og jeg mangler at skrive om baser. Eksempler på forskellige baser og deres formler? Hvad indeholder en base? Hvordan kan man lave en base? Hvordan kan man neutralisere baser, og giv eksempler på nogen formler. Har også et me... -
differentiering af produkt funktion og matematik noter
ForumindlægHvilken fremgangs metode/formel skal jeg bruge når jeg skal differentiere en produkt formel. Jeg har absolut ingen matematik noter (smidt væk.. DOUGH!) så vær venligst præcis.ps. Og et link til en side med matematik noter vlle være fantastiskpå forhånd tak -
Logaritmepapir
ForumindlægSå er den gal igen... Når jeg tegner en eksp. funktion ind på et enkeltlogaritmepapir, så fremkommer der en ret linje. Hvad kan jeg bruge det til? Altså, kan jeg aflæse hældningskoefficienten for den rette linje og bruge det som a i min eksponentielle forskrifte f(x)=b*a^x? -
løsning; ligning for ikke lineær funktion
ForumindlægHejJeg har lige et spørgsmål.Kan man godt finde ligningen/forskriften for en ikke lineær funktion, dvs. at den lige som skifter retning? - eller man kan godt men hvordan? fx er der denne, hvor når x er op til 10 er y =15x+20, men efter 10 og opefter hedder den i stedet for 15x, 8x. Hvordan beskri... -
beregning af gennemsnit
ForumindlægJeg er blevet fortalt, at der i den nye ordning bliver beregnet gennemsnit ud fra det niveau fagene er på. A-niveaus karakterer gælder dobbelt i forhold til c-niveau osv. Den større skriftlige opgave skulle gælde for halvanden.Er der nogen der ved om det er rigtigt? -
det forsømte forår
Forumindlæghejza alle sammen jeg skal første gang i mit liv skrive en stor opgave i dansk på 6 sider.jeg har valgt at skrive om hans sherfig og bogen det forsømte forår.jeg vil gerne have hjalp til problemformulering - altså hvad skal skrive????? -
Program til Ti-83
ForumindlægNogle som ved hvorledes jeg kan få programmet til løsning af 2.gradsligning, hvis jeg ingen kabel til lommeregneren har? Eller nogen der ved hvor man kan købe sådan et kabel/ledning igen? -
E-læring / fjernundervisning
ForumindlægHej derude! Jeg blev i sommers student, og har så efterfølgende holdt et sabbatår, hvor jeg har rejst og lignende. Jeg har nu planer om at starte på en videregående uddannelse her til sommer (eller vinter, hvornår studiestart nu er). Jeg regner med at læse Leisure Management på University Col... -
Lectio og karaktergennemsnit
ForumindlægSå er det snart tid til karaktergivning, vi får dem gennem Lectio. Er der nogen, der har fået dem og kan se, at gennemsnittet er regnet ud på "den nye måde" (for elever på den nye reform), dvs. hvor A-niveau vægter 2, B vægter 1,5 og C vægter 1? -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku...
