Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 18821 til 18840 af 44202
-
HJÆLP
ForumindlægI rummet er givet planen α, linjen L samt punktet A. α: 3x - y + 2z - 3 = 0, L: (x y z) = (1 2 -3) + t•(-2 0 4), t ∈ R , A(1,3,4) Bestem ligning for den plan, der indeholder linjen L og punktet A. Vil rigtig gerne vide hvad, hvordan og svar! OBS: (x y z) er IK... -
fiction versus non-fiction
ForumindlægHej Jeg skal forklare forskellen på fiction og non-fiction og bruge nogle historier til at understrege mine pointer, nu er problemet bare at jeg ik helt forstår det jeg skal lave: Discuss how fiction differs from non-fiction in terms of expressing ideas. Hvad menes der med 'in terms of ex... -
fodboldbanens græs
ForumindlægEn sæk med græsfrø koster 900kr. plus 25% moms Beregn prisen inkl. momsfor sækken. -
Hvor mange led har nedenstående bogstavudtryk? Svar med et helt tal. "Hjælp"
Forumindlæghttp://prntscr.com/f04gkt Hvordan laver man disse? -
Vedligeholdelse af vandtemperatur
ForumindlægHej Nu er det noge tid siden jeg havde fysik i gymnasiet, så jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig med følgende: Hvad er formlen for energi til opretholdelse/vedligeholdelse af en given temperatur af vand. Lad os sige, at vandet befinder sig i et rum som har en rumtemperatur på 20 grader. Van... -
3 ntegralopgaver - hjælp søges
ForumindlægHej allesammen. Jeg mangler at løse 3 integralopgaver til min aflevering, derfor vil jeg gøre om I lige kan hjælpe mig med dem. Beregn det ubestemte integral. (1,5x^2 + x + 0,5) / (x^3 + x^2 + x) Beregn det bestemte integral fra 0-2 (2x * e^(x^2-1)) Beregn det bestemte integral fra 1-3 (x... -
Enheder, opløftet i noget
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved at se hvornår det er man fx skal skrive: 8,41*10^13 .. det er hvornår man skal skrive opløftet i 13? Jeg har f.eks. et resultat der siger på min TI-89'er: 8,14989E13 Jeg ved, at E13=10^3, men i min bog står resultatet som: 8,41*10^13 .. Mit spg. er så hvormange ... -
Forklaring af mediation
ForumindlægHej. Jeg sidder med mit speciale og kæmper (pinligt meget) med at forstå mediation. Jeg har læst op på de teoretiske forklaringer og synes egentlig at jeg nogenlunde forstår det, men jeg har meget svært ved at anvende det på rigtige mediationseksempler. Er der nogle venlige mennesker derude der k... -
skattelettelser og det, det medfører
ForumindlægHvis vi i Danmark får skattelettelser, vil det så resultere i at sundhedsvæsnet, skolevæstnet osv. bliver forringet? For hvis vi betaler mindre i skat må de vel få færre penge. -
Fossilt brændstof
ForumindlægHvor meget fossilt brændstof har vi tilbage på jorden? -
Job i Norge?
ForumindlægJeg bliver student til sommer har hørt noget om, at det kan være en god ide at tage arbejde i Norge, hvis man hurtigt vil spare op til f.eks. en rejse. Efter sigende er netop Norge en fordel, fordi man ikke skal betale så meget i skat. Er der nogen, som kan bekræfte/benægte dette rygte eller bare... -
Polynomium
ForumindlægHej alle . Et trejdegradspolynomium er givet ved f(x)=x^3+bx^2+cx+d - desuden oplyses det at f(0)=-9 og at grafen har to vandrette tangenter x=-2 og x=0. Så skal jeg så finde tallene b, c og d. Kan godt finde d - hvordan finder jeg de andre tal. Noget med at differentiere - men hvad så efterfø... -
Produktovervejelse
ForumindlægHey Guys. Så starter projektugen nu på mandag. Det overordnede emne er "Samfundet på godt og ondt" ..Og som underemne har mig og min veninde valgt "Medlidenhedsdrab" bedre kendt som "Aktiv dødshjælp". Men vi har et problem.. Vi mangler et produkt, og vi vil gerne hav... -
sæt nr. 6 hjælp!!
Forumindlægjeg skal lave noget der heder et fiske ben over et kordinat system det heder y=-x+4 er der nogle der kan hjælpe? -
Hjælp
ForumindlægHei Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her til juni, er der nogen som måske kan give mig et lynkursus i, hvordan man regner støkiometri ud, for jeg forstår det virkelig ikke, og vi har ikke lige den bedste lærer i fysik/kemi, så hvis i kunne forklare det med egne ord eller give mig nog... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Fordele og ulemper ved euroen
ForumindlægHvilke fordele og ulemper er der ved at indføre euroen? -
Reducer
ForumindlægGanske simpelt, men jeg kan altså bare ikke reducere. 3(p+q)^2-6p(q-p) Please hjælp, og skær det venligst ud i pap :) -
Matematik aflevering!
ForumindlægJeg har en opgave der lyder således: Et rektangels har omkredsen 64 cm og arelaet 231 cm2 A) Beregn rektanglets sidelængder.. Hvordan skal jeg gøre det? O.o Håber i kan hjælpe... -
Ligand
ForumindlægHvad er en ligand? Og hvordan fungerer den i forbindelse med en katalysator?
