Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18901 til 18920 af 102572
-
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all... -
sinusrelationer
Forumindlæghej derude.. har lige et lille spørgsmål, vedrørende sinusrelationerne. altså vi kender relationen: (b)/(sin(B)) = (c)/(sin(C)) men, når man isolerer b, hvad får man så ? får man: sin^-1 (c/sin(C)) * B eller ? på forhånd taaak ..:D -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
Staten af Platon
ForumindlægVed godt jeg er sent ude :) Har i Old haft om Staten I og V bog. Har haft en lærer der aldrig skrev noter og dertil også hyggesnakkede meget ind imellem de vigtige ting, ingen undskyldning, men har bare brug for lidt hjælp. Har den opfattelse at Første bog er grundlag for resten af bøgerne. Der... -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
Udannelsesparat Til Gymnasiet!
ForumindlægHvordan foregår det i 2011 og 2012 til en Optagelsesprøve ? Fag? Mundligt eller skriftligt? Hvad lægger de især vægt på?? m.m. -
hvornår "offentliggøres" karaktererne??
ForumindlægHey ;)Nogen der ved hvornår vi får vores karakterer for de skriftlige prøver??Mvh Eva -
Karakterer Idræt B??
ForumindlægHej.. Får man en mundtlig og en skriftlig karakter, eller får man kun én karakter. (Til eksamen er det kun én, men til årskarakteren mener jeg??) -
Bioteknologi eksamenssæt dec 2017
ForumindlægHejsa. Der skulle vel ikke være nogen der lå inde med det skriftlige eksamenssæt fra december 2017? Jeg har alle andre sæt, og mangler kun det ene. På forhånd tak -
Hvad er bølgemodellen
ForumindlægJeg skal op i fysik og har trukket sprøgsmållet "forklar om bølgemodellen for lys" men jeg kan ikke finde nogen steder i mine noter hvor jeg har brygt begrebet bølgemodel. er der nogen der kan forklarer hvad bølgemodellen er? tak på forhånd! -
organeller i celle
ForumindlægHej Jeg er ved en fejl kommet til at aflevere min biologibog og skal op mandag og nu sidder jeg med mine noter og forstår ikke et spørgsmål der er således. beskriv hvilke organeller der er i en celle.gør rede for hvilke funktioner de foprskellige organeller har? -
Dårlig eksamen :( What to do?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg var oppe til matematik mundtlig eksamen i går, hvor jeg desværre fik 02. Dette skyldes en helt masse personlige problemer etc. hvilket har gjort, at jeg var ukoncentreret og var "mentalt" ikke til stede. I mine årskarakterer har jeg 1... -
Sidste års eksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne hører om nogen af jer, har sidste års matematik B og A eksammens prøve? Kan I huske nogle af opgaverne? Hvis I har sætte må I meget gerne sende den :) -
andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :) -
Andengradpolynomier
ForumindlægGod aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik -
Differentialreging
Forumindlæghej, Er igang med en matematik aflevering og kan virkelig ikke finde ud af denne opgave, ved at jeg skal bruge denne formel y= f´(x0)⋅(x-x0)+ f(x0) men ved ikke hvordan jeg skal gøre det... Tak på forhånd! -
dansk gymnasium??
Forumindlæger en norsk pige, der skal begynne på dansk gymnasium efter sommeren, og trænger lidt hjælp om hvad der foregår ang. bøger, undervisning, og eksamner. er der sånn at man får låne de samme felles bøger, som alle de andre elever, eller må man finde bøgene selv efter hvilke temaer læreren bestemme... -
Opgave under Fuldkommen konkurrence
ForumindlægOpgaven lyder: På et fuldkommen konkurrencemarked er der 10 udbydere, der sælger varen q. De har alle samme identiske totale omkostningsfunktioner: C q = 2q2 + 5 Markedsefterspørgslen er givet ved: D p = 100 − p a) Bestem pris og mængde i markedets ligevægt. b) Find forbr... -
Funktion
ForumindlægJeg sidder og er igang med nogle opgaver til en aflevering.. opgaverne lyder således: OPG 1) En kugle har centrum i C(-10,9,-13) og radius r=12. vis at planen α med ligningen 2x+y-2z=51 er tangentplan til kuglen og bestem dens røringspunkter. OPG 2) på figuren nedenfor ses en mo... -
komplexe tal
ForumindlægHej jeg hedder sara og skal til at skrive 3.gs opgave og jeg har ud fra udvægelsesmetoden valgt matematik at skrive i.Da vi er igang på 2.gradsligninger i øjeblikket, faldt min interesse i at man kun kan løse ligningen hvis diskriminanten er et positivt tal.Derfor komplexe tal.Jeg håber at der vi...
