Søgning på: historie begreber. Resultater: 18921 til 18940 af 22480
-
Terminsprøver 1)
ForumindlægHej, jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig. I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag... -
IP- teorier. Haster! :-)
ForumindlægJeg sidder lige som så mange andre midt i min SRP. Jeg skriver i samfundsfag A og historie A. Spørgsmålet der volder mig problemer er: Diskuter hvorfor en palæstinensisk-israelsk tostatsløsning ikke er realiseret. I diskussionen skal der inddrages IP-teorier... Jeg har været diverse forklarin... -
Rette SRP
ForumindlægHej derude! Er der nogle søde mennesker derude der kunne tænke sig at rette min SRP igennem før på fredag? Du behøver ikke være mere kvalificeret end at du måske har erfaring med SRP, eller bare har interesse for Historie A og Engelsk A. Det kunne være rigtig dejligt med nogle kommentarer, og j... -
Nogen der vil læse igennem? SRP
ForumindlægHej alle. Jeg skriver, da jeg ligesom alle andre 3g'er er i gang med at skrive SRP. Mit spørgsmål til jer er, om der ikke ville være en venlig sjæl derude, som vil læse min opgave igennem? jeg har nemlig ellers ingen til at kigge den igennem, og det kunne være rart med et andet syn på den og ... -
Klage over SRP karakter
ForumindlægHej, Jeg har her i dag fået min SRP karakter, og både mig og min ene vejleder synes at det er en urimelig karakter. Indirekte bad hun mig om at klage over karakteren og jeg har derfor valgt at jeg vil klage. Jeg skrev om racisme under Barack Obama hvor jeg benyttede mig af fagene Engelsk A ... -
Standby plads
ForumindlægHej Hvis man søger ind på en standby-plads og man i løbet af året bliver tilbudt mulighed for at starte(en anden på studiet er hoppet fra), men afviser tilbuddet, da det måske ikke lige passer og man hellere vil vente. Mister man så sin garanti for at blive optaget, nu hvor man har afvist at s... -
Kommunikation
ForumindlægHej folkens! Årets emne i AT er jo som sagt kommunikation - begrænsninger og muligheder.. Jeg er total på bar bund angående hvad jeg skal vælge.. Jeg har tænkt lidt på at analysere Sokrates' forsvars tale i både dansk og oldtidskundskab.. Kan man overhovedet det? Og ville det være en tota... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
HJÆLP TIL DANSK STIL!
ForumindlægHej alle sammen. På min skole har vi en skrivekonkurrence og man må skrive hvad man vil. Der er to kategorier. Den ene er faglitteratur og den aden er selvfølgelig skønlitteratur. Jeg er personligt bedst til at skrive noveller (eller andet skønlitteratur), men har tænkt at stille op i begge kat... -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Synopsis jomfru
ForumindlægHej derude... Jeg skal i historie på b niveau på fjernundervisning skrive en synopsis ud fra følgende emner: Romerriget, arabiske ekspansion efter Muhammeds død, Vikingetiden, imperialismen baseret på kulturmøder... Jeg skal basere den på det læste materiale(som er emnerne) og inddrage 2 relevan... -
Studieinaktiv
ForumindlægJeg er blevet erklæret studie inaktiv så jeg må ikke komme til min historie eksamen. Dette er dog den eneste eksamen jeg mangler for at starte på videregående uddannelse. Faget kan ikke tilmeldes som selvstudie fordi det for sent. Så jeg kan først tage til eksamen næste år. Jeg vil skrive en klag... -
Analyse af digtet "For Danmark" af Edvard Lembcke
ForumindlægHej, jeg er en pige, der er igang med at skrive en dansk-historie opgave. Og jeg har valgt emnet 1864, og skal analyse digtet "For Danmark", som er skrevet af Edvard Lembcke. Vil hører om der nogen af jer herinde, der har arbejdet med digtet? For om i så vil dele det med mig? Da jeg er ... -
eksamen idag?? dansk skriftlig fremstilling - fp9
ForumindlægAndre som har været til eksamen i dansk skriftlig fremstilling i dag? (9. klasse) Hvilken opgave valgte du, hvad skrev du om og hvordan tror du det gik? Jeg valgte den 4. opgave (Dittes dilemma - blogindlæg). Jeg skrev om en "egen" historie (havde været til fest og var kommet til at ... -
Kolonitiden i Danmark
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at forstå det her stk helt korrekt, fra en avisartikel i Informationen. "Som Information tidligere har beskrevet, peger forsker Mathias Danbolt fra Københavns Universitet på, at historien om, at Danmark har været kolonimagt og en central medspiller i den glob... -
Eventyr på højt niveau
ForumindlægHej Studieportalen, jeg skal lave et eventyr, men ikke hvilket som helst eventyr, hvor jeg selv bestemmer handlingen. Min lærer har lavet et handlingsforløb, hvorefter mig og hele min klasse skal lave historien ud fra. Jeg tænker det ville være kedeligt, hvis læreren skulle læse det samme 25 gang... -
Jura fagsnit
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på jura (kvote 2) studiet i aarhus, men ved sku ikke hvordan det helt beregnes. Har kigget på forskellige hjemmesider, men kan ikke finde ud af det. De specifikke adgangskrav for jura er Dansk A, engelsk B, samt e... -
SRP - 1 Verdenskrig
ForumindlægHejsa, jeg skal til at vælge emne inden for SRP, og jeg har en idé om at jeg vildt gerne vil skrive om brugen af kemiske våben som giftgas der blev opfundet under 1 verdenskrig (i Kemi A og Historie A). Problemet er dog, at jeg skal have en historisk kilde jeg kan analysere på. En kilde der måske... -
Datid på engelsk
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med denne sætning nedenunder og dens 3 tider. De 3 tider er: past perfect continuous, past progressive og simple past. Sætningen drejer sig om en person, der har ventet i fortiden og fortæller om denne historie. I was angry. I had been waiting for 2 hours. I wa... -
Paragraffer fra grundloven: Straf, retssikkerhed mm, hvilke???
ForumindlægDet er eksamens tid og jeg har skal til fællesfaglig eksamen - har fået fornøjelsen af forbrydelse og straf som over emne, fra kristendommen til i dag som under. Jeg klar over der sker et skæl med grundlovens indførsel. Jeg har grundloven til rådighed på e-bog og har derfor mulighed for at kigge,...
