Dansk

eksamen idag?? dansk skriftlig fremstilling - fp9

06. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09 - Niveau: 9. klasse

Andre som har været til eksamen i dansk skriftlig fremstilling i dag? (9. klasse)

Hvilken opgave valgte du, hvad skrev du om og hvordan tror du det gik? 

Jeg valgte den 4. opgave (Dittes dilemma - blogindlæg). Jeg skrev om en "egen" historie (havde været til fest og var kommet til at ridse en bil), og hvad jeg syntes hun skulle gøre i situationen. 

Desværre glemte jeg at lave en overskrift, føler ikke at jeg havde nok tid til korrekturlæsning og tænker også at mit layout var lidt for kedeligt/gammeldags :( 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. maj 2019 af spss

Synes opgaverne i år var lidt underlige, men valgte opgave 3(essayet). Stod mellem den og opgave 4.

Føler også der var ting jeg ikke nåede, som korrekturlæsning og andre rettelser. Men ellers har jeg en god mavefornemmelse. Andre der har skrevet opgave 3? Er i tvivl om den skulle være i spalter, nu når den skulle indsendes til et magasin?


Svar #2
06. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

Vi snakkede sammen i min klasse, og vi synes alle sammen at opgaverne var mega mærkelige, vi havde forventet sagprosa og så får vi en folder og en novelle? tænker at det måske ville være en god ide at have det i spalter, men tror ikke det er noget som vil trække ned hvis du har glemt det. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. maj 2019 af Jubihuuxx34

Ja opgaverne var super mærkelige. Havde regnet med bare én form for artikel, men der var selfølgelig ingen. Stod også mellem 3 eller 4, men synes blogindlægget var lidt uklart om jeg skulle skrive som mig eller som mads og monopolet. Jeg valgte derfor essayet. Har altid svært ved essay genren for synes det er lidt kringlet at bedømme hvorvidt man rammer skiven og kravene til genren. Havde dog god tid. Jeg skrev ikke i spalter, men lavede dog mellemrum, så det ikke bare var en lang køre. Hvad var jeres overskrift?

Brugbart svar (0)

Svar #4
19. januar 2020 af Oete

Godaften

Har en af jer har tilfældigvis  stilen endnu? Som jeg måske kunne få lov til at læse?


Svar #5
22. januar 2020 af hejjjjjjjjjj09

#4

Godaften

Har en af jer har tilfældigvis  stilen endnu? Som jeg måske kunne få lov til at læse?

Man bliver bedt om at slette sin opgave efter man har afleveret den, og den er blevet underskrevet af en eksamensvagt.  


Skriv et svar til: eksamen idag?? dansk skriftlig fremstilling - fp9

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.