Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18921 til 18940 af 28854
-
rettelse af gramma
Forumindlæghej er der en der vil kigge det i gennem for gramtiske fejl så ville jeg være taknemelig!! Die erzählrein geht spazieren. Verrent sie geht dingt sie an die Vergangenheit. Als sie zwei Jahre verheiratet gewesen war, erzählte ihr Mann, er hatte ein Bedürfnis, das er nicht mehr unterdrücken konnte:... -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend -
hvordan analysere og fortolker jeg snehvide
Forumindlæganalyse og fortolkning af snehvide -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va... -
UDDANELSE
ForumindlægHej, er de rnogen der ved hvordan man egentlig bliver undervist og såfremt uddannet i Kina? F.eks. i DK, vil man primært blive undervist således, at man arbejder meget i grupper, mens man i England har en undervisningsform, hvor læreren sådan set gennemgår det hele, dvs. en klasseundervisning.... -
Litteratur
ForumindlægHej alle! Er lige pludselig kommet i tvivl over det med noter. Jeg har lavet det et utal af gange men lige nu klipper den bare :) Hvad i alverden er forskellen på at have fodnoter og litteraturliste? Jeg skal til og lave en opgave og forestiller mig at jeg skal have begge. Men for mig vil... -
Hosekræmmeren
ForumindlægJeg ved, at Hosekræmmeren er skrevet i 1829, men hvilken tid tror I, at "historien" foregår i? :S 1750'erne måske? Jeg har ingen anelse ;S Hvad tror I? -
Priming og framing
ForumindlægHej derude. Jeg er kommet i tvivl om hvad priming og framing betyder.. Er der nogen, der kan forklare mig det sådan nogenlunde? Skal bruge det i en synopsis, så er lidt på spanden når jeg ikke rigtig kan forstå/huske meningen med ordene. På forhånd tak. -
Positioning: The Discursive Production of Selves
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder og læser til eksamen i psykologi.. Og som opgivet pensum er der blandt andet en dejlig lille lækker sag i form af Davies, harré og harré videnskabelige artikel ved navn : Positioning: The Discursive Production of Selves. Er der nogle kloge hoveder som kender til denn... -
Engleske skolesystemer?
ForumindlægHey. Har en lille fremlæggelse til imorgen hvor jeg skal forklarer om det engelske system. Nogle der kan sige nogle korte ord om hvad der foregår i "primary school" - "secondary school" og 6th form. Har fundet ud af hvor gammel man er i hver kategori. Men hvad k... -
odyseen?
Forumindlæghej. er igang med at arbejde med odyseen. - hvordan er sproget i odyseen? - Hvad er ionisk dialekt? - versemål? - rhapsoden? Ved nogle noget om det i odyseen? -
udviklingskolonialisme
Forumindlægheej smukke mennesker er der nogen der gider at forklare hvad udviklingskolonialse betyder? :) -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Romantikken -help me
ForumindlægNogen som har en opgave om romantikken? eller kender nogle gode fif, gode hjemmesider eller sådan noget :) alt hjælp behøves -
Under Aaget af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej :) Er der ikke en der kender den her novelle, som gerne vil hjælpe mig :)? -
Engelske ordsprog
ForumindlægHej. Jeg har nogle ordsprog her som jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad betyder. Trough blood drawn by lash and blood drawn by sword. While freedom is a gift from God, it must be secured by His people here on earth. We do not believe that in this country, freedom is reserved for the ... -
STX eller HHX
ForumindlægJeg er i tvivl om jeg skal gå på HHX eller STX. Efter en af de to udanelser skal jeg til at tage Cand Oecon udanelsen. Hvad skal jeg vælge? -
Japanstudier
ForumindlægHej, nogen herinde der kan sige lidt om, hvordan det er at læse japanstudier på uni? Og hvad man egentlig kan arbejde med efter man er færdig. Har overvejet det lidt, men er bange for, at det bliver svært at finde et job bagefter, især når man bor i Jylland. Tak på forhånd :) -
Problemformulering hjælp ?
ForumindlægEr denne problemformulering uddybet og er spørgsmålene rigtige med hensyn til rækkefølge ? Problemformulering Jeg har valgt dette emne, da jeg finder det interessant, hvordan Den Franske Revolution udviklede et land og hvilke årsager/konsekvenser Revolutionen skabte. 1. Redegør for hvilke års... -
påskeoprøret / easter rising
Forumindlægskal til at skrive opgave om det påskeoprøret i 1916 irland/england. nogen som har skrevet om det før? eller kender til nogle gode specifikke sider omhandlende emnet? ville være en stor hjælp, mange tak :)
