Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18941 til 18960 af 31575
-
A og B
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik afl, hvor jeg skal forklare nedestående spørgsmål. Nogen som ville være sød at hjælpe Forklar hvordan grafen for en lineær vækst ser ud og hvad tallene a og b i regneforskriften betyder for grafen? -
En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/ -
hjælp til Excel
ForumindlægHej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion? -
Lineær model
ForumindlægHej, jeg har et lille matematik problem :D giv et eksempel på en lineær model, og vis ved regneeksempel. hvordan moddel kan bruges. håber der er nogen der kan hjælp mig :D Tal på forhånd :D -
Isolering(kemi)
ForumindlægDette måske mere et matematik spørgsmål end kemi, men skal have isolere [H3O^3] eller x i denne formelhttp://intra.vhim-gym.dk/fag/kemi/3KE/pH-syrer.htm (Middelstærkesyres Ks) , og ved ikke helt hvordan jeg skal starte nogen som kunne hjælpe mig.. -
Klogere
ForumindlægHej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak! -
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
Vektorrum eller ej
ForumindlægHej Studieportalens matematikere Jeg skal finde de korrekte svar til denne opgave. Jeg tænker selv: (a): Nej (b): Nej (c): Ja (d): Ja (e): Nej (f): Ja (g): Ja (h): Nej (i): Nej (j): Ja Jeg er dog i tvivl om rigtigheden af nogle stykker af dem. -
EKSAMEN: Trigonometrisk funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg har to eksamensspørgsmål jeg sidder en smule fast ved, på matematik B, de lyder: 1) Redegør for trigonometriske funktioner og harmonisk svingning, herunder redegørelse for amplitude, svingningstid og faseforskydning. 2) Redegør for trigonometriske funktioner og anvendelse t... -
Privat hjælp til Analyse1 og Geometri1
ForumindlægHej, er der nogen der kan give privat undervisning til Analyse1 og Geometri1, hjælp til ugeopgaverne, og eksamens forberedelse. Jeg er virkelig lost på matematikken i øjeblikket, så det skal ske fra bunden af, for jeg forstår det ikke.. Håber nogen vil hjælpe. -
Hjælp. : ) gør rede for... betydning?
ForumindlægHej jeg står og skal til eksamen snart i mundtlig matematik, og jeg er i tvil hvad det vil sige at:" gøre rede" eksempelvis : gør rede for den ekspontielle vækstmodel : y= b * ax Kan i hjælpe mig. jeg er total på bar bund -
Lineær vækst og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg skal til mundtlig årsprøve i matematik, og en af de opgaver der kan trækkes er: Du skal gøre rede for ligheder og forskelle på lineær vækst og eksponentiel vækst. Herunder sammenhængen mellem forskrift og graf. Hvordan skal man besvare denne opgave, ved hjælp af både tegning og beskrivelser?? -
Nemt Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en matematik aflevering om eksponentielle funktioner, hvor et spørgsmål lyder: Beskriv/Forklar hvad der skal gælde om væksten for, at der er tale om en eksponentiel funktion: Jeg er ikke helt sikker på, hvad og hvor meget der skal svares til spørgsmålet. Hvad skal jeg komme... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej. Jeg er i gang med en rapport om funktioner i matematik. Jeg har nu, med hjælp fra programmet TI-Nspire, fundet forskriften for en bestemt potensfunktion. Men den viser forskriften: y = 9.1211 E - 7 * x ^ 3.26317 Er der en der kan forklare mig hvad det E -7 betyder? På forhånd tak. -
Digital bandpass analyse
ForumindlægJeg kan ikke finde rundt i matematikken bag en bandpass analyse. Jeg har et signal som en vektor af værdier og jeg vil gerne lave en bandpass med 2 cut-off frekvenser. Hvordan gør jeg det, hvis nu jeg ville vise det som håndregning eller vise alle trin? Tak. -
AT-projekt HJÆLP MatA spanskA
ForumindlægHej jeg er rimelig meget på røven, jeg skal afleverer min synopse på fredag (om 2 dage) Jeg har lavet nogle problemstillinger og en problemformulering, men de var ikke gode nok ifølge mine vejledere de ser således ud. Problemformulering: På hvilken måde var Gaudi banebrydende i sin byggestil, o... -
Trapez 17a
ForumindlægHej, bøvler med en opgave fra matematik eksamenssættet fra august 2008. Har vedhæftet opgaven, sammen med en besvarelse af første delopgave, ikke sikker på den er rigtig dog :) I næste delopgave skal jeg bestemme omkredsen af trapezet udtrykt ved h, dette ved jeg ikke helt hvordan skal gøres. ... -
Funktionsundersøgelse (SOS)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen. Jeg er gået i stå i funktionsundersøgelse, jeg ved godt hvordan man beregner polynomiers division men jeg ved ikke hvornår man bruger den. Lidt dumt. Håber at hører fra jer meget snart ( : -
TURBOMATEMATIK B PENSUM
ForumindlægHej alle. Er der andre, der er ved at tage Matematik B som turbokursus ?? Jeg skal nemlig snart starte på et hold, og vil meget gerne have mulighed for at forberede mig inden - så et pensum ville være perfekt!!. Nogle der vil dele deres erfaringer med dette kursus (B)? Venligst Charlotte -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej, Jeg tilbyder online lektiehjælp i matematik A, fysik A, kemi B og engelsk B. Jeg har fået 12 til samtlige eksamener - undtagen fysik hvor det blev til et 10-tal. Jeg er 19 år gammel. Skriv i indbakken hvis interesseret :)
