Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 18961 til 18980 af 28984
-
Billedkunst som valgfag i 3.g
ForumindlægNu skal der jo snart vælges valgfag for mit vedkommende. Jeg går nu i 2.g (på gymnasiet) og overvejer kraftigt at vælge billedkunst i 3.g, men er lidt i tvivl om det måske bliver for meget, da faget også er obligatorisk i 3.g. Hvordan har det været for jer, der har haft billedkunst som valgfag sa... -
For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave
ForumindlægHej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ... -
SI-enhed
Forumindlæghej jeg er i gang med at skrive historieopgave om den franske revolution. i min indledning vil jeg blandt andet skrive om, at den franske revolution selv er grundlaget for vores SI-enheder. måske lyder det lidt mystisk.. men hvordan skal jeg forklare/skrive hvad en SI-enhed er for min historielærer? -
eksamen anno 2004
ForumindlægHej med jer alle der ude.. Jeg skal snart til terminsprøver, og vil gerne slippe lidt billigt.. Er der nogen, der har en engelsk stil, fra studenter eksamen 2004 - matematisk linie.. -
Hjælp til endelig problemformulering (Mediefag og Fysik)
Forumindlægdette er så endnu en tråd der søger hjælp til AT eksamen. Jeg er rimelig sikker på hvordan min opgave skal udformes, jeg har bare problemer med at finde den eksakte sætning, der kan bruges som problemformulering. Mit emne er: Tidsrejser Mediefag vil jeg gerne bruge til, igennem en film, finde ud ... -
A-vitamin!!
Forumindlæghejsaa-vitamin oplagres i leveren som en ester af palmitinsyre (hexadecansyre)hvordan er strukturen så af denne ester?jeg ved at man ikke rigtig kan på studieportalen men det er nok med at fortælle hvilke ændringer der er på A-vitaminet...tak på forhånd -
AT eksamen
ForumindlægHej, Er der en derude som kan forklare mig hvad man skal til AT eksamen? Hvad skal man fremlægge? Ens konklusioner og metoder? Finde andre vinkler til temaet? Håber der er en derude, som kan forklare mig det! -
Viden om CUBA belønnes
ForumindlægJeg er i gang med en opgave om Cuba (på universitetsniveau) og er stødt på problemer.Sidder du inde med indgående viden om landet, dets økonomi og udviklingsproblematikker, så skriv til mig. Jeg vil belønne den rette hjælp.Mvh.Marie. -
Hvad kendetegner H.C. Andersens eventyr?
ForumindlægHvad er kendetegnet for H.C. Andersens eventyr? Ved at han skrev dannede og udannede eventyr, men hvad kendetegner dem ellers? -
eksamensopgaver(rettelse)
ForumindlægNogle der kan hjælpe med følgende opgave 1? Borvand: (Borsyre: H3BO3) Der afpipetteres 5,0mL borvand (Etikettens angivelse: 2% borsyreopløsning), som herefter titreres som monoprot syre med 0,100M NaOH. Ved ekvivalenspunktet er der brugt 18,8mL af NaOH-opløsningen. c) Stemmer analyseresultatet ov... -
bias
ForumindlægHvad vil det sige at noget er bias? Hvad vil det sige at have lav bias og høj bias? For et estimat mu_hat af mu eksempelvis? -
Integralregning
ForumindlægHejsa. Jeg skal finde arealet mellem forskriften f(x) = x^2 + 2x, området er afgrænset af grafen for f, samt x-aksen og linjerne x = 3 og x = 6. Jeg har forsøgt følgende: ∫(x^2+2x)dx med en højre grænse på 6 og en venstre grænse på 3 Jeg har fået arealet til 9, kan det passe? -
hjæl til forståelse af et spørgsmål
ForumindlægJeg forstår ikke hvad følgende sætning betyder:Gør rede for kompositionen. -
hvilken uddannelse vil i tage?
ForumindlægHej!Som sagt er jeg blevet student... mmmmm... dejligt...Jeg har taget et sabbat år, hvor jeg så arbejder...Men jeg vil gerne videre i systemet, men men som alle andre unge, ved jeg ikke helt rigtig hvad jeg vil være...Er der nogle der ved hvad de vil være? Hvilken interesse i og engagement har m... -
Danskeksamen - Den stærkeste
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet stilen Den stærkeste af August Strindberg - men øj, hvor er jeg i tvivl om jeg har fanget noget af det rigtige - og hvor skal man vente længe på vurderingen - er der nogen der vil tage et kig på den? -
Iod - Haster
ForumindlægHej jeg skal skrive en kemirapport over Iod i køkkensalt, og jeg er kommet til databehandlingen, men jeg er kommet lidt i tvivl. Ved 1. punkt under udførelsen har jeg gjort følgende: 20 g bordsalt og 25 mL ethanol overføres til den koniske kolbe. Sæt prop i, og omryst kraftigt. Lad kolben st... -
Hjælp til mundtlig dansk
ForumindlægHej allesammen, :) jeg skal op i mundtlig dansk, ligesom mange andre formoder jeg, men vores søde lære har valgt at afholde spørgetime den dag halvdelen af os skal op i VØ, så den kan jeg ikke bruge til noget. Jeg vil derfor høre om der er nogen der ligger inde med en masse gode forslag til hvad ... -
Skabelon til rapporter
ForumindlægHejEr der nogen, der har en god skabelon til rapporter? -
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove... -
RELIGIONS METODER
ForumindlægHey sidder og arbejder på mit tale papir, jeg har fagkombinationen Samf A og religion C om "genopdragelsesrejser". Det er meget lidt som religion kan bidrage med, i forhold til min opgave men hvilke "værktøjer" / metoder er der inden for religion.. Håber der er en venligsjæ...
