Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18961 til 18980 af 32350
  • eksamens sæt fra 2003

    Forumindlæg
    Hej..Mit spørgsmål er, om der er nogen der ved et sted hvor man kan finde eksamens sættet fra 2003 matematik B, evt. også svarene. Jeg er ved at gøre mig klar til skriftelig eksamen og skal derfor bruge dette sæt som repititions sæt.Hilsen T.Fuglsang
  • Eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Som så mange andre, skal jeg jo til skriftlig eksamen i matematik imorgen. Så tænkte jeg på, om der fandtes en (eller flere) hjemmesider, hvor man fx kunne downloade gamle eksamens opgvaver eller lign., så jeg kunne 'øve' mig lidt.Nogen der kan hjælpe med det? :)
  • Valuta

    Forumindlæg
    En bank køber en dag 10 mio. dollars til kurs 693,10 og sælger dem senere til kurs 694,50 beregn fortjenestenJeg har fået svaret til 140000krmen facitlisten i Matematik Tak siger 20199 kr. Hvem har ret? Og hvordan er det lige man regner det rigtigt ud?
  • Hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej ville lige vide. Ved i hvad det vil sige når man får et flueben med parantes i matematik? Jeg har fået flueben altså rigtig ved alle stykker bortset fra 2 og har alligevel fået 8??? Nogle der kan forklare hvorfor???
  • Rumdiagonal

    Forumindlæg
    Hej,Jeg skal op i matematik og ved ikke hvordan man beregner en rumdiagonal. Kan godt Phytagoras. Et eksempel.rummet 12m lang, 8,5m bred og 4m høj.Har fundet gulvdiagonalen:144+72,25 = 216,25 Kvadratrod 216,25 = 14,705hvordan regner man rumdiagonalen? På forhånd tak for hjælpen!
  • Reduktion, skriftlig årsprøve uden hjælpemidler 2005

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en af opgaverne fra sidste års matematik årsprøve uden hjælpemidler. Hvordan reducer man: (a^2*(b^-1)^2*a^3)/((b^2*a)^3*b^-4)Mange tak
  • Næstved Gym. og HF

    Forumindlæg
    Er der nogen her der kommer fra Næstved Gymnasium og HF? Og evt. kender enten Anne Margrethe Rosenkvist (RO) i dansk og/eller Henrik Schnack-Petersen (SC) i matematik???Går selv på Sorø Akademis Skole, hvis der er nogen der har brug for info..
  • Mundtligt 1-årigt A-Niveau

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der ude der har været oppe i mundtligt matematik eksamen i 1 årigt A-niveau?I så fald - hvordan gik det? og vad kom du/i op i?Tænker især på eksamensspørgsmålet og formuleringen af dette...På forhånd tak/Casper
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har haft matematik b eksamen idag og ville høre om der var en sød person der kunne tænke sig at læse min besvarelse igennem. Skal op i mundtlig om et par dage, og det ville være rart at vide hvordan den skriftlig eksamen er gået inden. Mvh Maria :)
  • Reducér udtrykket

    Forumindlæg
    Hej. Jeg var oppe i matematik sidste uge og skulle reducére et udtryk.Er der en der vil prøve at løse denne:4(p+q)^2 - 8q(q-p)Er nemlig ikke så god til det, men vil gerne lige se om jeg har fået det rigtige, selvom jeg tvivler.På forhånd tak!
  • Geometri og trigeometri

    Forumindlæg
    Hej allesammen:) Jeg skal op til mundtlig matematik på B niveau og har fået stillet et spørgsmål der hedder: hvordan kan man udlede cosinurelationerne for en vilkårlig trekant? Jeg tænkte på at svaret kunne være at bruge pythagoras. Men er det nu rigtigt?
  • Max test måling hen over tid.

    Forumindlæg
    Hej Jjeg vil egentlige bare spørge om, der er nogen som gider hjælpe mig med, at opstil målingerne en matematik model for udviklingen i styrke? Jeg skal vurdere målingerne osv. Send gerne en besked, så det bliver lettere at forklare.
  • Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.

    Forumindlæg
    Kære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella.
  • Log_a (x) og ln(x) er proportional???

    Forumindlæg
    Jeg skal vis, at log_a(x) er proportional med ln (x), men jeg ved ikke helt hvordan man gøre, er der nogle. der kan hjælp?? Niveau er ikke Universitet/Videregående, som der står, men Matematik på C niveau.
  • Integralregning og sammenhængen med differentialligninger

    Forumindlæg
    Jeg sidder og forbereder til mundtlig eksamen, men er i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for sammenhængen mellem integralregning og differentialligninger. Vil det være hensigtsmæssigt at vise seperation af de variable, eller er det noget helt andet som jeg har overset? EDIT: Det er matematik A.
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hejsa derude. Er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en differentialligning. Altså det er både kemi og Matematik. Jeg vedhæfter 2 billeder. Jeg skal løse differentialligningerne og komme frem til funktionsudtrykket. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg skal bruge det til en SRP ...
  • Pris på bog?

    Forumindlæg
    Heeeeej Nu nærmer året sig jo, hvor man finder ud af hvilke bøger man mangler og dermed skal betale for... For mit vedkommende mangler jeg:Eksamensopgaver i matematik. [2B] 1998Er der nogen som kender en ca. pris på sådan en basse?Nicko-V
  • Terminsprøve i engelsk

    Forumindlæg
    HJÆLP Jeg går i 8 klase og skal snart til til terminsprøve i engelsk dansk og matematik vil gerne høre jer der har prøvet det er det svære opgaver i engelsk og hvad for nogle emner kunne i vælge imellem er nervøs håber i gider svare den bekymret
  • Potentielle udviklinger

    Forumindlæg
    Hej håber nogen kan hjælpe!Jeg skal snart til mundtlig matematik. Jeg går i gymnasiet og der skal man ikke regne men bevise. Så jeg skal altså bruge nogle beviser der handler om potentille udviklinger kan nogen hjælpe.?
  • ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT

    Forumindlæg
    SKal besvare følgende: Diskuter hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik er nødvendig for at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed (flodkulturer)??? Har ikke en ide :( det haster virkelig. please. hjælp :((((