Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19001 til 19020 af 29788
-
hjælp -- mundtlig mat
Forumindlæghej jeg ska op i mundtlig mat B 2.g her om lidt over en uge.... men har ikke de bedste noter... da jeg har været på højniveau hold og kun har været på dette hold i 2 måneder... derfor har jeg misset det meste af 2.g pensum... og har været uheldig at få en lærer der er blevet fyret 5 gange på 5 fo... -
simpel a b c ligning
ForumindlægJeg er endt ud i at måtte hjemmeundervise min søn på 13 da skolen har opgivet ham i matematik. Det er nok ikke sidste gang jeg spørger om noget. Simpelt regnestykke: b+2=a b+c=7 a-c=7 Ved at prøve mig frem får jeg a=8 b=6 og c=1 men hvordan regner man det egentlig ud. Jeg har godt ... -
Syrehydrolyse af halm - hvordan virker syre som katalysator rent kemisk?
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med en opgave om fremstilling af bioethanol, og jeg undrer mig over hvordan syre virker rent kemisk som en katalysator for nedbrydning af lignocellulose til cellulose, hemicellulose og lignin. Hvorfor bruges syre til at nedbryde de kemiske bindinger mellem cellulose, hemic... -
Pensum
ForumindlægMin lærer, som ikke er så nem at komme i kontakt med, har lavet et pensum, hvor han mangler at angive siderne ved enkelte værker. Dog har han husket det ved nogle.Men jeg tænkte så, at det måske er fordi, han tager det som en selvfølge, at vi ved, han mener hele værket.Så tænkte jeg på, om man ku... -
Lån af TI-83/84 i 2 uger?
ForumindlægHej alle Jeg er på et turbo gsk-kursus i mat b, hvor vi først fik at vide, at vi ikke skulle købe nye lommeregnere bare for en måned, men nu har fået at vide at vi skal have TI 83 eller 84 til eksamen. Da der kun er to uger til kurset slutter synes jeg det er mange penge penge at bruge. Så jeg t... -
TI-83/84 til låns i 2 uger?
ForumindlægHej alle Jeg er på et turbo gsk-kursus i mat b, hvor vi først fik at vide, at vi ikke skulle købe nye lommeregnere bare for en måned, men nu har fået at vide at vi skal have TI 83 eller 84 til eksamen. Da der kun er to uger til kurset slutter synes jeg det er mange penge penge at bruge. Så jeg t... -
HJÆÆÆLP MIG!!
ForumindlægJeg skal på fredag den 16. juni til afsluttende fransk-eksamen (2 årigt B-niveau). Eksamen foregår på en alternativ måde, da vi må foreberede et oplæg hjemmefra. Problemet er, at jeg normalt får 10 i fransk af min lære, men jeg mener ikke selv at jeg er god til et 10-tal. Derfor ville jeg gerne f... -
TI-89 Titanium sælges (Odense)
ForumindlægHej alle sammen! Sidder med en TI-89 Titanium som er ret så velholdt. Jeg bruger dne ikke længere og den står bare og fylder, så tænkte lidt på at sælge den til en, der måske har behov for sådan en? Den er som sagt velholdt og virker 100%. Jeg ikke helt huske om jeg har bøgerne/vejledningen t... -
Eksamensopgivelser
ForumindlægJeg kan ikke helt forstå mine eksamensopgivelser i religion.. måske kan du hjælpe?F.eks. står der under budhisme alle de tekster vi har læst, men så står der også noget om baggrundsstof og perspektiveringsmateriale, hvor der også er opgivet hvad vi har læst.Bagefter står der så i alt. ca 32 sider... -
Irakkrigen og medierne
ForumindlægDa jeg i en AT opgave med fagene historie og engelsk har om irakkrigen, medier og teknologi vil jeg hører om der er nogle der ved hvor jeg kan finde nogle relevante nyhedsindlæg som viser hvordan syntes på irakkrigen er blevet mere og mere negativ gennem årene. Jeg skulle gerne finde 2 stk: en li... -
Beregning af at Bio låner 612.600 kr
ForumindlægBiografen Bio vil købe en digital fremviser til 600.000 kr. Biografen vil derfor optage et lån. Ud over beløbet på 600 000 kr. skal biografen betale 2% af beløbet i etableringsomkostninger og et ekspeditionsgebyr på 600 kr. BIO låner alle pengene. 4.4: Vis med beregning at Bio i alt låner 612... -
Grønlandspumpen - Svækkelse?
ForumindlægHej,Jeg er lidt i tvivl om, hvilke konsekvenser det vil have hvis grønlandspumpen svækkes.I "Alle tiders Geografi" fremgår det, at en global temp.stigning vil bevirke, at grønlandspumpen svækkes og måske endda helt går i stå.Som følge heraf, mener forskere, at det vil blive koldere i de... -
Perspektivering
ForumindlægJeg vil lige høre om nogen måske kan hjælpe mig.. Jeg har trukket teksten: "Metin und Martin" og nu skal jeg jo også have noget at perspektivere til. Jeg har tænkt lidt på om jeg kan perspektivere til: "Jenseits der Stille" fordi i Jenseits er det Lara+hørende>Og i Metin un... -
Lineær vækst
Forumindlægjeg har et eksamensspørgsmål det lyder: Gør rede for den lineære funktion y=ax+b. Kom ind på betydningen af a og b, på hvordan a og b bestemmes, samt ligefrem proportionalitet...Hva skal man sige? jeg kan udlede a og b, og sige at a er hældningskoefficienten og b er skæring med y-aksen... men hva... -
Flytte mit studie og (kun) nogle af mine eksaminer?
ForumindlægHejsa Jeg går i 3.g lige nu. Jeg har dumpet min SRP. Jeg ville høre om der er mulighed for at tage den om til næste år, eller skal man så gå hele 3,g om? Herudover vil jeg også rigtig gerne flytte (min familie er flyttet fra den by jeg bor i), jeg vil derfor gerne flytte hjem til dem (lige nu b... -
sammenligning af to investeringer
Forumindlæghej jeg får stillet en opgave, hvor jeg- som titlen indikerer- skal sammenligne to investeringer. Jeg får oplyst to forskellige priser på leje, omsætning og omkostninger ved indretning. Dernæst får jeg at vide, hvad dækningsgraden er (40%), eksterne omkostninger og kalkulationsrenten. ... -
Sin^2(x)?? sinus i anden?
ForumindlægSider lige og finpusser (eller måske nærmere grovhakker) mine fysik begreber til exame imorgen(!). jeg faldt over Sin^2 og jeg mindes aldrig at have hørt om det i matematik...Betyder Sin^2(x) = Sin(x^2) elller hva?og hvad med Sin^2(x) = 12 => x = sinus i minus første til kvadratroden af 12?håb... -
sqrt(5x^2) = n
ForumindlægDette lyder måske som et underligt spørgsmål, men hvordan kan jeg afgøre hvad x skal være, for at ovennævnte ligning giver et naturligt tal (heltal)? x skal være et reelt tal, der kan skrives som brøk eller kommatal mm... Tak for hjælpen :) Hvis ingen kender en måde til at finde ud af... -
Sol, måne og jord
ForumindlægJeg hader sådan noget.. Virkelig..Jeg skal op i naturfag, og måske er det ikke det vanskeligste at gå op til - men så alligevel.Jeg kan trække et spørgsmål, der omhandler ting som: - Forklar om dag og nat- Breddegrader og længdegrader- Tusmørke- Månens faser- Sol- og måneformørkelse..Og.. jeg ved... -
Odontologi
ForumindlægHej Jeg har et meget meget stort ønske om at læse til tandlæge og er sådan set ligeglad om det er i Århus eller KBH. Mit snit ligger indtil videre på 8,2 og det bliver nok ved med at ligge deromkring, men jeg tvivler på om det er nok til at blive optaget da jeg har hørt at gennemsnittene generelt...
