Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19001 til 19020 af 47497
-
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
Matematisk metode?
ForumindlægHey... Er der nogle herinde der kan forklare mig den matematiske metode? Jeg skal bruge det her til AT-eksamen... Min mat lære har sagt at der ikke er nogle egentlig matematisk metode, men det acceptere lærerne jo ikke når det er i AT... I min synopsis har jeg skrevet dette: Den matematiske metod... -
Endnu en tråd med MEDICIN
ForumindlægHeyJeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, der er nogle der "ved", om medicinstudiet kunne finde på at ændre de specifikke adgangskrav i 2008 (udover matA, kemiB, fysikB, danskA og eng.B)?Det undre mig lidt, at biologi ikke er et krav...hmmm....Mange tak for hjælpen... -
Differentialregning sekant, tangent osv.
Forumindlæghar fået dette spørsmål: redegør udfra sekanthældningen nærmere for begrebet differentialkvotient og udled herunder definationen på begrebet f'(x). Forklar tretrinsreglen. Udled tangentligningen. Udled differentiationsregler for (f+g)' samt for (kf)'. Definationen for f'(x) har j... -
Hvordan?
ForumindlægHvordan udregnes denne og hvad går den ud på? Et kvantum hvis tredjedel og fjeredel adderes det, bliver 2. Hvor stor er kvantummet? På forhånd tak. -
Boksplot over grupperet
ForumindlægLaver man normalvis boksplot over grupperet data? -
Bølgeligning
ForumindlægHej Jeg vil gerne forstå bølgeligningen, ved at sætte ord på trinene.. håber i vil hjælpe. -
Maskinmester uddannelsen
ForumindlægHey her, jeg skal begynde på maskinmester skole til kommende januar, er det nogen som har nogen idé hvordan en skal forberede sig til det ?.. jeg har ikki gået i skole siden jeg var udlært som radiomekaniker og det er 10 år siden. Så man er lidt rusten til skolegang .. -
Skitser grafen for y=2.1*1.3^x
ForumindlægJeg har fået til opgave at skitsere ved hjælp af y=2.1*1.3^x Jeg ahr vedhæftet et billede af opgaven/opgaverne vis jeg kunne få forklaret hvordan de skal løses. (har enlig svært ved næsten alle opgaverne i opg. 4) -
Eksamens træning!?
ForumindlægEr der nogle som kender nogle gode sites til både mundtlig og skriftlig eksamens træning? -
Sinus m.m.
ForumindlægHej Jeg forstår ikke hvordan man definerer sinus, cosinus og tangens. Kan jeg få en forklaring :-) På forhånd tak for hjælpen og ha en god lørdag aften. Hilsen Eva -
Potensfunktion definition
ForumindlægHej Hvordan kan man definere en potensfunktion... F.eks. en linær funktion stiger/aftager med samme værdi -
at lave matematiske formler for sammenhænge?
Forumindlæg1. jeg skal "lave en matematisk formel for sammenhængen mellem gennemsnitshastigheden og tiden for 100-meterløb. 2. Beskrive sammenhængen for trekanter med areal på 12, mellem højde og rundlinje. Men hvordan filan gør man det? Jeg takker på forhånd for hjælp. :) -
Leksionsplan for matematikstudiet, KU/SDU
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om det er muligt at finde leksionsplan og litteraturliste for matematikstudiet på enten KU eller SDU? Jeg kan nemlig ikke rigtig finde noget, men håber det er muligt! Med leksionsplan, så mener jeg en oversigt over, hvilke sider og opgaver man skal se på til en bestem... -
Trekanter i Word?? (aflevering)
ForumindlægHej.. Nogen der ved, hvordan man kan aflevere hjemmeregning med trekanter, hvor gradtallene og længden på siderne også er med?? Afleveringen handler nemlig om trekanter, sinus osv.. Tak.. -
opgave om global opvarmning
Forumindlæghej Jeg har en opgave, som jeg gerne vil have lidt hjælp til. I år 2001 forventer man, at 19 934 millioner tons kuldioxid ikke bliver optaget. Man forventer, at denne mængde af kuldioxid vil stige med 1% om året. - Hvis denne vækst fortsætter uændret, hvor mange millioner tons kuldioxid vil d... -
eksamens hæfte
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en dansk stil ud fra et eksamens hæfte vi har fået udleveret. Hæftet er selvfølgelig blevet væk for mig, så mit spørgsmål er om opgavehæfterne fra studenter eksamen kan findes et sted på nettet? -
Bestem længden af linjestykket
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er ikke ved hvordan jeg skal gøre Opgaven lyder: Bestem længden af linjestykket AB, hvor jeg har punkterne: A(0;0;11) B(3;3;17) C(-3;3;17) D(-3;-3;17) Jeg tænker jeg skal bruge en udvidet formel af afstandsformlen, men jeg er ikke sikker.... -
Dividend
ForumindlægHvad betyder "dividend" ? -
thjælp mig lige med at tolke det her
Forumindlæghej derude.. hvordan skal dette her forstås: Du skal være bestået på et gennemsnit af standpunkts- og eksamenskarakterer i hvert fag. skal man samlet bestå i gennemsnittet ved års og eksamenskaraktere, eller skal man består dem hver for sig S:
