Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 19001 til 19020 af 54698
-
Grammatik
ForumindlægHejsa!Har lige noget grammatik jeg er usikker på...Hvad er forkert i sætningen:"They want to control every little thing they do or not do" - skal man bare slette 'or not do', for at det bliver korrekt engelsk?Følgende sætninger har jeg oversat fra engelsk til dansk:1.(eng) She... -
Model for rente
ForumindlægHej alle. Har fået stillet følgende opgave, som jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med: "Opstil en simpel model der kan forklare ændringerne i den danske rente. Modellen skal understøttes af faglige begrundelser". Nogle der kan hjælpe mig med at opstille sådan en model? ... -
ekamen
ForumindlægNu skal jeg op i mundltlig dansk og ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberde mig. Jeg har dog tænkt mig at få styr på alt pensum og læse lidt om de forskellige perioder, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Jeg synes, at der er nogle gode noter her på siden om de forskellige perioder og -ismer... -
Grammatik tjek af kronik
ForumindlægHej! Jeg har netopt skrevet en kronik - den sidste dansk aflevering i min gymnasie tid. Jeg ville høre om der var en, der var interessret i at rette eventuelle grammatiske fejl eller komme med en kommentar til, hvad der kunne være bedre. Skriv, hvis du er interesseret i at hjælpe mig, så ... -
Essay
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive et essay i dansk, men jeg er lidt usikker på essay genren. Jeg går i 2.g og har aldrig skrevet et essay på gymnasiet. Så derfor er mit spørgsmål: Er essay genren i folkeskolen, det samme som på gymnasiet, hvor man tager ugangspunkt i en tekst og skriver ens egne hol... -
Analyse af Danmark 2009
ForumindlægHej, jeg har trukket Danskhed hvor at jeg har valgt billedet "Danmark 2009" af Peter Carlsen, og jeg har 2 problemer som er. 1. jeg har ikke noget oplæsningsstykke 2. jeg skal finde noget at perspektivere til Det ville være en meget stor hjælp hvis der er en som har tid til at hjælp... -
Hvordan læses et fylogenetisk stamtræ?
ForumindlægHej Hvordan læses det linkede fylogenetiske stamtræ? Jeg skal finde frem til, om variant 4 nedstammer fra danske eller europæiske krondyr, men jeg ved ikke hvordan et sådan skema helt præcist læses. Mit bud er, at variant 4 nedstammer fra europæiske krondyr, men jeg ved ikke om jeg har læst d... -
Forklaring til grammatikken
ForumindlægHvilket personligstedord skal jeg benytte? Jeg mener, at det må være sein, for hvis det er ihr, er det så ikke en anden kvinde der er tale om? Barnets mor, fru Zingli, må flytte uden sit barn(sætningen på dansk) Die Mutter des Kindes, Frau Zingli, muss fliehen ohne sein/ihr Kind? -
heeejsa
Forumindlæger der en der har lavet en stil som hedder HERMAN BAND : Lidt om dansk Realisme..... det haster, jeg har det virkelige svært ved at skriv stil så mon ikk er der en der kan hælp mig med send deres så jeg kan kigge på den og nogen ider af det.... jeg er ved at bliv smidt ud af skolen pga mangle... -
Bank uddannelse
ForumindlægHej Er der nogle som kan fortælle mig, hvilke krav der er for at man kan komme ind i en bank. Jeg er ved tage en HHX, hvor jeg tager mat A, eng A, Vø A, Spansk A, Dansk A, finansiering C. Er det godt nok for at komme ind i en bank bagefter. Håber der nogle som kan hjælpe mig. -
Hjælp til metoder i AT
ForumindlægHej :) Jeg har i AT brugt den naturvidenskabelige metode i bioteknologi og metoden film-/TV-analyse i dansk til mit emne om PCB, men jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare hvordan metoderne virker godt sammen - eller hvad jeg i det hele taget skal sige om metoderne.... Jeg har k... -
haster!! velfærdsstaten
ForumindlægNogle der har idéer til hvad jeg kan analysere og diskutere/vurdere? Hvorfor har vi forskellige politiske ideologier og partier, når der er udbredt enighed om de grundlæggende træk ved den danske velfærdsstat? Redegør for liberalismen, konservatismen og socialismens holdning til velfærdsstaten. ... -
valuta/kurs
ForumindlægHej med jer Jeg har en opgave, som lyder: I en dansk bank kunne man en dag købe 450euro til 3373,25 DKK. Beregn kursen for euro. Derudover har vi en vekselgebyr, som er et fast beløb uafhængigt af x og derfor er der en liniær sammenhæng mellem x og y. Bestem vha, den liniære sammenhæng en bedre ... -
selviscenesættelse
ForumindlægHej, Jeg har i AT(almen studieforberedelse i 3g) valgt at skrive i fagene dansk (a) og datalogi(c). Jeg skal skrive om selviscenesættelse/overvågning, og håber der er en derude der gider hjælpe mig, med at finde noveller o.lign. der handler om selviscenesættelse/overvågning? Har selv prøvede, men... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Hjælp ift. tema
ForumindlægTil min mundtlige eksamen i dansk skal jeg analysere denne webdok: https://www.dr.dk/nyheder/webfeature/kofoedsminde Jeg har svært ved at finde flere temaer. Jeg har selv fundet disse indtil videre: kriminalitet, ungdomsliv, psykiske lidelser, savn og håb -
Argumentationsanalyse med udgangspunkt i salg af trampoliner
ForumindlægHej, Vi har fået nogle små opgaver i dansk, som vi skal lave i sommerferien. Jeg er kommet til en opgave, hvor vi skal tage udgangspunkt i denne artikel. Vi skal lave en argumentationsanalyse ud fra teksten for at komme nærmere ind på, hvad der overbeviser forbrugerne om at købe de omtalte produ... -
at gå ned i gym...
Forumindlæger der os andre end mig der er gået ned i gym???fx fik jeg 10 i dansk i folkeren men nu får jeg 7!!til gen gæld er der en fra min klasse der har fået 10 i bio og han plejede at få 8...mit snit er oxo med 1,2 karakter. -
En sætning, jeg har problemer med
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til fransk:Under middagen drømte hun, at hun blev en balletdansertilPendant le diner elle rêvait qu'elle serait une ballerine.Vil du ikke se på den og eventuelt rette den, hvis den er forkert?Jeg fik at vide at jeg kunne få hjælp herinde. -
Har frmmedord... Hjælp?
ForumindlægHej kunne godt tænke mig at få hjælp. Jeg har nogen ord, som jeg skal skrive hvad dens sproglig oprindelse, hvad er dens betydningsdele, hvad er dens oprindelig betydning, og hvad er betydning på dansk.? Ordene er følgende: -Formere -Ekspedition -Ammunition -Safari -Malaria -Dysenteri Håber du k...
