Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 19001 til 19020 af 36230
-
4 i min DHO opgave??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige fået DHO opgave tilbage, og mange har fået en karakter på 7 eller over. Min lærer er meget subjektiv i sin bedømmelse, og jeg har fornemmet hele forløbet igennem at han ikke synes om mit emne i det hele taget. Jeg har så fåret 4 og jeg forstår det slet ikke, har gjort... -
hjælp til inspiration Bourdieau opgave
ForumindlægJeg skal skrive ca. 1½ side om denne - hvordan kan man forklare (eller forstå) de barrierer, der er, i forbindelse med forsøg på ændringer af forskellige befolkningsgruppers kostvaner. jeg vil gerne inddrage Bourdieau, men mangler lidt inspiration omkring hvordan jeg evt kan bygge opgaven ... -
Fedme - et samfundsproblem med teori?
ForumindlægHej! Jeg skriver en opgave i samfundsfag som hedder krontrol eller tillid.. I et spørgsmål skal jeg undersøge hvad der af materialet i et bilag kan udledes om fedme i Danmark. Indtil videre har jeg redegjort for bilagene.. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kan koble teori på.. Er der nogle ... -
Rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B)
ForumindlægHej Tror i rygning som emne med et fokus på nikotin (Kemi A og Biologi B) er et godt emne? Hvilke ting kunne man komme ind for en god opgave? Har i forresten andre bud på gode emner, hvor Kemi A og Biologi B indgår? Tak på forhånd :d -
Eksportingeniør
ForumindlægKunne godt tænke mig at høre om der er nogen her der er ved at tage, har taget eller overvejer at tage uddannelsen? Jeg overvejer det selv, men er i tvivl om det er for svært.. Tænker især på den matematiske del, selvom adgangskravet jo "bare" er Engelsk A + et fremmedsrog på C hvilket ... -
Er Historie Vigtigt?
ForumindlægFlere og flere gymnatier er begynt at lave al historie undervisning, på engenlsk. er det OK? Er historie som fag ikke vigtigt nok til de danske gymnatier? Det farlige ved at undervise på engelsk, kan være at det ikke er alle der fårstår, eller ikke har et ordfåråd til at føgle med på ortenlig vis. -
Manchester United
ForumindlægHej. Vi er ved at lave studiekreds i engelsk, og vi mangler gevaldig hjælp da vi er under tidspres :)\nEr der nogle af jer der ligger inde med oplysninger om Manchester United (helst i forretningsmæssig forbindelse) så råb højt.\n\nPå forhånd tak\nNikolaj -
selvmord
Forumindlægjeg skal lave en studieretningsopgave med psykologi som hovedfag sammen med engelsk. jeg havde tænkt mig at arbejde med emnet selvmord, da jeg har set en film om emnet, er der nogen der ved hvilke psykologiske teorier der skal bruges, og hvordan man analysere og tolker på det? eventuelt nogle fo... -
Danmark --> Sproget
ForumindlægMultietnisk sprog hvordan tror i det danske sprog udvikler? flere danske, arabiske, tyrkiske, ord? Jeg kan give et eksempel.. i København hører man tit mange unge teenagere gå og sige wallah billah, ,osv.. og mange fler bruger også engelske ord osv.. hvad tror I der sker med det danske sprog ... -
AT - Freud
ForumindlægJeg ville rigtig gerne skrve om Freud i AT 2010. Hans psykoanalyse kan vel godt betegnes som videnskabelig. Men hvad kan jeg kombinere det med? Dansk og? Jeg har: Musik a, engelsk a Tysk b, NG b, bio b rel c, fil c, old c, mat c, -
These og those forklaring
ForumindlægHejsa! Jeg har en engelsk stil, som jeg er igang med at skrive. Men jeg har prblemer med hvornår det skal hedde 'these' og 'those'. Nogle som kan hjælpemig med dette? måske forklare hvorfor det skal hedde det ene frem for det andet? på forhånd tak! -
Sammensatte ord - Engelse ord på dansk
ForumindlægHej, Jeg plejer at være rimelig stærk i grammatik, men på det seneste er jeg kommet meget i tvivl om sammensatte ord, især dem, hvor det ene ord, er engelsk. F.eks.: Database indstillinger Er det et eller to ord? Jeg mener selv, det er et ord, altså 'Databaseindstillinger', det er bar... -
Optagelsesprøve i HF
ForumindlægHej, jeg skal på 4 April i en optagelsesprøve i HF. Grunden til det er at jeg over 19 år og er gået ud af skolen for 2 år siden, så jeg har ikke en UUvejleder som gør at jeg er parat. Jeg vil gerne spørge hvordan det går, og hvad man skal i denne tid. Jeg skal i Dansk, Engelsk og Matematik. Jeg... -
HHX Optagelsesprøven!
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse. Jeg skal til optagelsesprøve på HHX imorgen. Alt er skriftligt ( Matematik, tysk, engelsk og dansk). Opgaverne skal blive løst på computeren. Ved i hvilke slags opgaver man får? Hvordan er niveauet? Skal man bestå alle fagene? Er man egnet, hvis man består med 02? ... -
Synopsis - Racial Problems New Zealand
ForumindlægHej. Jeg skal den 27/5 aflevere en synopse om Racial Problems in New Zealand. Jeg har svært ved at finde inspiration, tekster, ting jeg komme ind på osv. Er der nogen, der har skrevet om/ kender til emnet? Hvad er "godt" / kan man komme ind på? Hvilke (ENGELSKE) sider kan ma... -
hf?
ForumindlægHalløj!! Som I kan se i overskriften, så handler dette indlæg altså om HF, da jeg vil få opklaret noget, jeg har siddet og tænkt over. Det jeg egentlig undrer mig over er, om man egentlig godt kan både få: engelsk A - Matematik B - 2. fremmedsprog B på HF?? - eller bliver man simpelthen nø... -
Artikel
ForumindlægHejsa ;) jeg har skrevet en artikel der handler om en dreng som "Stabber" sin stepfather.. Da det er min første engelske artikel, er jeg meget i tvivl om, hvis jeg har skrevet en al for subjektiv artikel. Men jeg er også bekymret for grammatiske fejl.. osv:) er der nogle der gider at s... -
5 A-niveau fag. Hvad hvis man fortryder?(Bitterligt)
ForumindlægJeg har valgt samf, mat og eng på A. Jeg er meget ked af jeg har valgt engelsk. Det bliver en lang kamp at komme igennem og formodentlig ikke noget der kommer til at gavne mig. Jeg går bestemt ikke ud fra der kan gøres noget ved andet end at bide i det sure æble, men hvad nu hvis? -
Nogen/nogle
ForumindlægJeg synes, jeg kan huske en remse fra gymnasiet, der hed Spørgende, nægtende, betingende og sammenlignende. Hvad blev der af 'sammenlignende' i videoen Nogen/nogle? Hedder det ikke Nogen er højere end andre, og Der er nogen, der mener... (underforstået: og andre, der ikke mener det)? Me... -
HJÆLP!!!Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, el...
